Anonym bruker Skrevet 10. august 2017 #1 Skrevet 10. august 2017 Vi har lang vei til sykehuset hvor jeg skal føde så jeg lurer på om jeg kan ta den ordinære ultralyden privat og avbestille timen jeg har fått fra sykehusett? Kostnadsmessig blir det nesten likt pga reisevei og egenandel... Anonymkode: 0ab4b...0cf
Anonym bruker Skrevet 10. august 2017 #2 Skrevet 10. august 2017 Egenandel for hva? Du betaler ikke egenandel for ordinær ultralyd på sjukehuset. Kanskje du må betale om du ønsker bilder, ellers er det gratis å være gravid Men, klart du kan! Ingen som tvinger deg til å bruke det offentlige Anonymkode: 51861...e78
Anonym bruker Skrevet 10. august 2017 #3 Skrevet 10. august 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Egenandel for hva? Du betaler ikke egenandel for ordinær ultralyd på sjukehuset. Kanskje du må betale om du ønsker bilder, ellers er det gratis å være gravid Men, klart du kan! Ingen som tvinger deg til å bruke det offentlige Anonymkode: 51861...e78 Men det står i innkallingen til ultralyden at egenandel for tiden er 345kr og at de oppfordrer til å betale med bankkort... HI Anonymkode: 0ab4b...0cf
Anonym bruker Skrevet 10. august 2017 #4 Skrevet 10. august 2017 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men det står i innkallingen til ultralyden at egenandel for tiden er 345kr og at de oppfordrer til å betale med bankkort... HI Anonymkode: 0ab4b...0cf Det ville jeg ha ringt sykehuset og spurt om. All helsehjelp/undersøkelser for gravide er gratis i Norge. Vil tro dette handler om noe tull i standardskrivet. Anonymkode: e5cba...e7e
Anonym bruker Skrevet 10. august 2017 #5 Skrevet 10. august 2017 OUL er gratis ja, det samme er all annen form for graviditetsrelatert helsehjelp og oppfølging. Ring de og hør, vil tro det bare er en del av standardtekst. Jeg fikk også oppgitt en pris i skrivet jeg fikk, men det var del av en standard tekst, og jeg var fritatt fra egenandelen som var oppgitt pga jeg var gravid. 😊 Om du likevel ønsker å ta ultralyd privat så kan du nok det, ja. Gratis oppfølging av helsetjenesten i svangerskapet er et tilbud, ikke en plikt. Anonymkode: 881ca...bf0
Anonym bruker Skrevet 10. august 2017 #6 Skrevet 10. august 2017 Jeg spurte, da timen min var midt i ferien og de ikke hadde noen andre ledige timer. De anbefalte meg sterkt å møte på OUL, da det var på sykehuset jeg skulle føde. Var tvillinger da, mulig det er annerledes med et barn. Bare å ringe å spørre! Lykke til Anonymkode: 92c53...1e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå