Anonym bruker Skrevet 10. august 2017 #1 Skrevet 10. august 2017 Noen som har tips til hva jeg kan få i meg, til tross for veldig sår hals og hovne mandler? Vanlig mat er ikke lett å få ned (det setter seg liksom litt fast og gjør i tillegg vondt), og varm mat gjør bare vondt. Men jeg er så sulten is og eplejuice føles ikke nok til dette matvraket 😮 Anonymkode: d80ef...670
Anonym bruker Skrevet 10. august 2017 #2 Skrevet 10. august 2017 Smoothie, suppe, yoghurt. eller dra på apoteket og kjøp noen næringsdrikker. God bedring. Prøvd Zyx som smertestillende? Er også en te som er fin, som jeg fikk på apoteket sist jeg hadde halsbetennelse. Lilla/mørkerød pose. Dra dit og få med deg alt du kan Anonymkode: d4b42...902
Anonym bruker Skrevet 10. august 2017 #3 Skrevet 10. august 2017 Smoothie av frosne bær, eller legg den litt i frysen. Anonymkode: 8203d...214
Anonym bruker Skrevet 10. august 2017 #4 Skrevet 10. august 2017 Smoothie som metter - kjør mandler/nøtter til mel, ha deretter oppi to eggeplommer, ev. en halv avokado, en halv banan, bær, litt salt og vaniljepulver og kjør det med vann (unngå melk om du har mye slim til den vonde halsen!). Metter lenge. Og så kan du steke eggehvitene i smør og ha på krydder, de er lette å svelge ned. Steker du dem i litt smør og mest olivenolje så blir de enda glattere også, så da sklir de ned av seg selv nesten Enkle supper som du kan kjøre glatte med stavmikser. Enkelt og raskt å lage, bruk det du har i hus - f.eks. løk, hvitløk, gulrot, paprika, selleri, buljong. Glasser løken, ha oppi resten + vann, kok opp og gi noen få minutters koking. Stavmikser. For å få mer proteiner kan du jevne suppen med egg også. Og olivenolje på toppen. Eller bare løk, hvitløk, en pakke frosne grønne erter, et isbergsalathode - samme fremgangsmåte. Supper kan jo fint spises kalde også. Anonymkode: 6d987...c0a
MammantilNurket Skrevet 10. august 2017 #5 Skrevet 10. august 2017 Lag en næringsrik smoothie med frossen spinat, sitron/appelsinjuice, stangselleri, agurk, avocado og ingefær. Iskald gazpacho er mettende og godt. Semulepudding med saus av bær er særdeles næringsrikt, lett å spise og smaker nydelig nostalgisk (det er også skikkelig kaloribombe, men når man er syk trenger man mat med substans). Masse god bedring til deg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå