Anonym bruker Skrevet 8. august 2017 #1 Skrevet 8. august 2017 Hvordan var det? Legger ferja til kai midt i Kiel? Går det buss inn til sentrum? Er det noe shopping eller noe å se i sentrum? Hvordan er det å ta denne turen til høsten? Risikerer man store bølger og storm? Anonymkode: f00a9...58a
Anonym bruker Skrevet 9. august 2017 #2 Skrevet 9. august 2017 Den legger til kai i sentrum. En liten gåtur opp så er du i ett stort kjøpesenter Anonymkode: ce15a...406
Admin Skrevet 9. august 2017 #3 Skrevet 9. august 2017 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvordan var det? Legger ferja til kai midt i Kiel? Går det buss inn til sentrum? Er det noe shopping eller noe å se i sentrum? Hvordan er det å ta denne turen til høsten? Risikerer man store bølger og storm? Anonymkode: f00a9...58a Båten er helt grei, tatt den et par ganger, slutta med det nå da den er rimelig dyr og kjedelig etter et par ganger. Men mye underholdning og artig for unger, voksne, not so much. Den legger til på andre siden av sentrum. Ca 10 minutters gange langs vannet og over en bru for å komme til et standard kjøpesenter. Bortenfor kjøpesenteret ligger det en handlegate. Men det er som Norge, det er H&M, Lush, standard skobutikker o.l. Noe spesialbutikker i senteret, men eneste jeg har husker er en sjokoladebutikk, ellers er det som å shoppe i Norge. Ellers lite å se med mindre det er flott vær og du liker båter. Sjeldent opplevd noe problem på høsten, de har pleid å sette opp/ned farta på strekninger om de møter storm o.l. men merker det ikke så godt i så stor båt. Alt i alt har jeg gitt opp kielferja, det er lang båttur på en dyr båt, og lite å se i sentrum. Flere ganger har vi bare valgt å ikke gå av båten engang. Jeg har bytta til København cruise istedenfor, der er det i det minste noe å gjøre og se på Og butikker som ikke er i Norge
Anonym bruker Skrevet 9. august 2017 #4 Skrevet 9. august 2017 16 minutter siden, Ann Christin skrev: Båten er helt grei, tatt den et par ganger, slutta med det nå da den er rimelig dyr og kjedelig etter et par ganger. Men mye underholdning og artig for unger, voksne, not so much. Den legger til på andre siden av sentrum. Ca 10 minutters gange langs vannet og over en bru for å komme til et standard kjøpesenter. Bortenfor kjøpesenteret ligger det en handlegate. Men det er som Norge, det er H&M, Lush, standard skobutikker o.l. Noe spesialbutikker i senteret, men eneste jeg har husker er en sjokoladebutikk, ellers er det som å shoppe i Norge. Ellers lite å se med mindre det er flott vær og du liker båter. Sjeldent opplevd noe problem på høsten, de har pleid å sette opp/ned farta på strekninger om de møter storm o.l. men merker det ikke så godt i så stor båt. Alt i alt har jeg gitt opp kielferja, det er lang båttur på en dyr båt, og lite å se i sentrum. Flere ganger har vi bare valgt å ikke gå av båten engang. Jeg har bytta til København cruise istedenfor, der er det i det minste noe å gjøre og se på Og butikker som ikke er i Norge København har jeg ikke tenkt på engang😂! Hvordan er den båtturen i forhold? Tenker å ta en kjapp tur i høstferien, ser du! Med unger. Egentlig mest for å gjøre noe for ungene, så reiser alene med to store barn. Anonymkode: f00a9...58a
Admin Skrevet 9. august 2017 #5 Skrevet 9. august 2017 59 minutter siden, Anonym bruker skrev: København har jeg ikke tenkt på engang😂! Hvordan er den båtturen i forhold? Tenker å ta en kjapp tur i høstferien, ser du! Med unger. Egentlig mest for å gjøre noe for ungene, så reiser alene med to store barn. Anonymkode: f00a9...58a Båtturen er kortere. Mye å gjøre om bord der også, men ikke like mye show som kielbåten. Men de har resturanter, spillrom, badeland og spa. I tillegg reiser man mye nærmere land nedover så mindre sjø er min erfaring, om det først blir dårlig vær. Da kan de nemlig gi bånn pine et vist stykke så slipper de unna mye sjø (opplevde nemlig det en gang). Man bestiller buss som går rett utenfor båten og som stopper i sentrum. Der er det litt mer og se på mener jeg. Nå er ejg voksen men må fortsatt innom Disneybutikken, Legobutikken, en butikk med brettspill og andre nerdeting, en stor tebutikk og diverse andre småbutikker. De har også andre butikker enn i Norge av den dyre typen, ellers har de gjerne STORE butikker i handlegaten. Man har ca 6 timer i land så man kan fint få med seg en del
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå