Gå til innhold

Eggløsning og positiv gravitetstest samtidig (etter abort)

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en abort for 3 uker siden. Da var jeg nesten 7 uker. I dag fikk jeg tester i posten, og har nå masse eggløsningsslim (beklager detaljer). Jeg tok en graviditetstest, bare for å få bekreftet at den er negativ, før jeg begynner å teste om 10 dager. :P  Den var svakt (men tydelig positiv). Det som forvirrer meg er at jeg tok test hos legen et par dager etter aborten. Den var i følgen dem negativ.. Så hvorfor positiv nå? :/ Det er bare 4 dager siden første gang vi hadde sex etter aborten. Jeg kan jo ikke være 4 dager gravid, og få positiv test :/ :/ 

Fortsetter under...

Det er nok desverre hcg som henger igjen etter graviditeten. Jeg fikk negativ test på dag23 etter aborten, var da akkurat 9 uker på vei. Derfor slår også el testen ut. Test annenhver dag så vil du se den blir svakere.

I og med at du ikke har hatt sex tidligere enn får 4 dager siden er det ikke mulig du er gravid, og ivertfall ikke mtp at du da skulle ha vært ganske langt på vei, om mistet en tvilling for eks tenkte jeg.

Lykke til, det er bitrist, jeg vet..

Anonymkode: 526b8...02d

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er nok desverre hcg som henger igjen etter graviditeten. Jeg fikk negativ test på dag23 etter aborten, var da akkurat 9 uker på vei. Derfor slår også el testen ut. Test annenhver dag så vil du se den blir svakere.

I og med at du ikke har hatt sex tidligere enn får 4 dager siden er det ikke mulig du er gravid, og ivertfall ikke mtp at du da skulle ha vært ganske langt på vei, om mistet en tvilling for eks tenkte jeg.

Lykke til, det er bitrist, jeg vet..

Anonymkode: 526b8...02d

Men hvorfor negativ test hos legen for 3 uker siden? 

Endret av LusiLyn
15 timer siden, Svimmla skrev:

Tror det var fordi legen sin er mindre følsom. De gir ofte ikke utslag før 25uml,mens mange tidligtester slår ut fra 10uml. Jeg målte positivt i fem uker etter ma I vår. Veldig frustrerende. 

Virker som det var forklaringen ja, for nå er testene negative!

Annonse

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du nevner el slim. Så jeg tror at eggløsningen er rundt hjørne siden negativ G test no.

Anonymkode: 68ce3...4bf

Jeg hadde el slim mens testen fortsatt var positiv. Det er noen dager siden nå... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...