Gå til innhold

Hvis du ikke lenger vil være intim med mannen....

Anbefalte innlegg

Skrevet

.... og han savner intimitet. Dere vil ikke skilles, for dere er jo glad i hverandre og vil bli gamle sammen. Hva ville du foretrukket?

1. Han kommer til å savne intimitet resten av tiden du ikke vil være intim, og dere fortsetter å leve sammen

2. Du tillater at han har en elskerinne som han kan være intim med. Du orker ikke uansett og han ønsker det så veldig. Dette fortsetter å leve sammen

3. Han går fra deg for å leve et liv med den intimiteten han ønsker. Dere savner hverandre, for dere vil jo egentlig være sammen

4. Du tvinger deg selv til å være intim med han fordi han trenger det og dere lever sammen på dette kompromisset

?

Anonymkode: 53f8c...b9a

Skrevet

Jeg hadde valgt det mest fornuftige, nr. 5 - oppsøke lege for å sjekke vitamin- og/eller hormonmangel, oppsøke psykolog for å se om det er noen mentale sperrer som gjør at jeg har mistet lysten, oppsøke sexolog og parterapeut, endre kosthold, mosjonere mer, forbedre kommunikasjonen med mannen. Jeg har tatt valget om å gifte meg med en mann - ekteskap innebærer også sex. Det er MITT problem at jeg har mistet lysten - JEG må ordne opp i det. Alle alternativene du ramser opp forutsetter at kommunikasjonen i forholdet er beyond elendig. Og da er ikke forholdet liv laga uansett.

Anonymkode: e44b3...815

Skrevet

Jeg foretrekker at han får seg ei elskerinne. Problemet kommer, om han får så sterke følelser for henne, at han vil ende forholdet til meg. Det er ikke noe i veien med sexlysten min. Jeg vil bare ikke ha sex med mannen min, etter han hadde et sidesprang. Jeg klarer fremdeles ikke å tenne på ham, 3 år etterpå. Vi går i terapi, og jeg har virkelig prøvd å vekke følelsene igjen. Vi er gode partnere på alle andre områder.

Anonymkode: f18d3...979

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde valgt det mest fornuftige, nr. 5 - oppsøke lege for å sjekke vitamin- og/eller hormonmangel, oppsøke psykolog for å se om det er noen mentale sperrer som gjør at jeg har mistet lysten, oppsøke sexolog og parterapeut, endre kosthold, mosjonere mer, forbedre kommunikasjonen med mannen. Jeg har tatt valget om å gifte meg med en mann - ekteskap innebærer også sex. Det er MITT problem at jeg har mistet lysten - JEG må ordne opp i det. Alle alternativene du ramser opp forutsetter at kommunikasjonen i forholdet er beyond elendig. Og da er ikke forholdet liv laga uansett.

Dette 

Anonymkode: 7f967...0fb

Skrevet
7 minutes ago, Anonym bruker said:

Jeg foretrekker at han får seg ei elskerinne. Problemet kommer, om han får så sterke følelser for henne, at han vil ende forholdet til meg. Det er ikke noe i veien med sexlysten min. Jeg vil bare ikke ha sex med mannen min, etter han hadde et sidesprang. Jeg klarer fremdeles ikke å tenne på ham, 3 år etterpå. Vi går i terapi, og jeg har virkelig prøvd å vekke følelsene igjen. Vi er gode partnere på alle andre områder.

Brudd! Savner ikke du også å føle lyst og å være intim med noen? Det skjer ikke med mannen du har, for han ødela det med sitt sidesprang, og da hadde jeg ikke sett noen annen utgang enn brudd. 

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Som jeg kunne skrevet det selv! Sexlysten har tydeligvis vært tilstede i forholdet tidligere, og hvis det følelsesmessige egentlig er på plass, at begge elsker hverandre, da kan sexlysten komme tilbake igjen. Og da må man ta ansvar og gjøre det du ramser opp.

Også veldig enig i at de alternativene som HI sier forutsetter et forhold med elendig kommunikasjon - og det vil ta slutt før eller senere likevel om de ikke tar tak i de egentlige problemene!

Anonymkode: 81f4a...5ab

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan kom du fram til at det er kommunikasjonen det er noe i veien med? 

Anonymkode: ca9d6...68f

Skrevet
1 time siden, Manubrium skrev:

Brudd! Savner ikke du også å føle lyst og å være intim med noen? Det skjer ikke med mannen du har, for han ødela det med sitt sidesprang, og da hadde jeg ikke sett noen annen utgang enn brudd. 

Det ble brudd en liten periode, men livet vårt er mer innviklet enn at det var en god løsning. Vi koser, men har ikke sex, og jo, jeg savner det. Jeg kan også ta meg en elsker. For øyeblikket har ingen av oss noen andre. Jeg nekter å være et par med mindre vi har åpent forhold, med god kommunikasjon.

Skrevet
19 minutes ago, Anonym bruker said:

Det ble brudd en liten periode, men livet vårt er mer innviklet enn at det var en god løsning. Vi koser, men har ikke sex, og jo, jeg savner det. Jeg kan også ta meg en elsker. For øyeblikket har ingen av oss noen andre. Jeg nekter å være et par med mindre vi har åpent forhold, med god kommunikasjon.

Jeg forstod det ut fra alternativene dine at det bare var han som skulle ha en elskerinne. Jeg klarer ikke helt å sette meg inn i hvorfor to mennesker som ikke er intime ønsker sterkt å leve sammen som om de hadde et intimt forhold likevel (du skriver at dere koser, men jeg regner da med at det ikke er seksuelle følelser innbakt i kosen?). Med det sagt, så kan det jo hende at et åpent forhold vil funke, men sjansen er rimelig stor - tror jeg - for at en av dere vil ønske mer enn sex med den dere har dere med på si. Man vil gjerne være nær og ha den hverdagsintimiteten med den man har sex med, er min erfaring. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...