Gå til innhold

Er du ufornuftig å tenke at man kan kjøre 4 timer etter å gått Trolltunga tur retur på en dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er man for sliten..?

Er i god form. Kan bli litt skjelven i legg/lår av lange nedstigninger på 6-8 timers turer.

Anonymkode: 0cab0...d07

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen vi kjenner kjørte fra Oslo til trolltunga, gikk turen og kjørte deretter til Bergen. Alt på samme dag😅

Anonymkode: 670fe...75b

Skrevet

Kjørte til trolltunga (+2timer), gikk trolltunga på under 5timer (tur/retur inkl pause) og kjørte tilbake (+2timer). Ser ikke at det skulle være noe problem om du er i god form.. bruk litt tid på tøying når du kommer ned.. 

Anonymkode: 42e09...358

Skrevet

Vi kjørte til Bergen etter å ha gått tur/retur Trolltunga i 12 timer (med barn) 

Ikke noe problem. 

Anonymkode: 7d653...212

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kjørte til trolltunga (+2timer), gikk trolltunga på under 5timer (tur/retur inkl pause) og kjørte tilbake (+2timer). Ser ikke at det skulle være noe problem om du er i god form.. bruk litt tid på tøying når du kommer ned.. 

Tror du skryter litt her altså.. Bare 5 timer tur/retur inkl pause til Trolltunga?? Hmmmm...😉

Skrevet

Tja 5 timer er vel ikke usansynlig om man er i god form og drar en dag det ikke er full stampe opp til Trolltunga, har selv gått dit på 8 timer T/r men da var det ikke 200 som stod i kø for å ta bilder på platået.

Anonymkode: 5b275...b5a

Skrevet
1 time siden, Me and my monkey skrev:

Tror du skryter litt her altså.. Bare 5 timer tur/retur inkl pause til Trolltunga?? Hmmmm...😉

Du får tro hva du vil. Vi begynte tidlig, var veldig få oppe når vi kom opp. Slapp særlig kø for å ta bilde. Slapp også unna med den verste køen ved første oppstigningen, som fort blir en flaskehals. 

Men har ingen problem med å skryte av det heller, for selvskryt kommer fra hjertet. Og jeg er stolt over formen min. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du får tro hva du vil. Vi begynte tidlig, var veldig få oppe når vi kom opp. Slapp særlig kø for å ta bilde. Slapp også unna med den verste køen ved første oppstigningen, som fort blir en flaskehals. 

Men har ingen problem med å skryte av det heller, for selvskryt kommer fra hjertet. Og jeg er stolt over formen min. 

For all del, du er sikkert i god form👍 Skal selv gå til Trolltunga neste helg og har lest masse om det og alle steder står det en må regne 8-10 timer på turen.. Så synes det lukta litt skryt av dine 5 timer.  Men jeg har aldri gått turen, så aner ikke hva jeg går til eller hvor hardt det er. Anser meg selv som i noenlunde ok form, så blir spennende å se hvor lang tid vi trenger. Tør jeg spør hvor tidlig dere begynte, siden dere unngikk den verste køen? 

Skrevet
2 timer siden, Me and my monkey skrev:

For all del, du er sikkert i god form👍 Skal selv gå til Trolltunga neste helg og har lest masse om det og alle steder står det en må regne 8-10 timer på turen.. Så synes det lukta litt skryt av dine 5 timer.  Men jeg har aldri gått turen, så aner ikke hva jeg går til eller hvor hardt det er. Anser meg selv som i noenlunde ok form, så blir spennende å se hvor lang tid vi trenger. Tør jeg spør hvor tidlig dere begynte, siden dere unngikk den verste køen? 

Vi begynte å gå inn på stien kl 0700, og da unngikk vi IKKE køen for å si det sånn. Parkeringsplassen var nesten full da også. 

Skrevet
På 8.8.2017 den 18.27, Anonym bruker skrev:

Vi begynte å gå inn på stien kl 0700, og da unngikk vi IKKE køen for å si det sånn. Parkeringsplassen var nesten full da også. 

Det er vi tenker; å starte kl 07. Hvor lang tid brukte dere på turen? Var det lang kø for å komme ut på tungen? Vurderer å droppe akkurat det, hvis det er kø på 1-1,5 time.

Skrevet

Blir nok litt sliten i bena ja, men kanskje dere kan bytte på å kjøre?

Anonymkode: db912...e15

Skrevet
På 8.8.2017 den 16.02, Me and my monkey skrev:

Vi starta vel i halv9 tiden, på en ganske kjølig dag og det var meldt dårlig vær. Vi gikk forbi de fleste på vei oppover, spesielt første stigning. 

Da vi kom opp var det max 20 andre der oppe, hvor de fleste hadde overnattet i telt. Pratet med en gjeng mens vi ventet på å gå ut på tunga. 

Dette er noen år siden, antall turister har eksplodert siste årene. 

De tidene er satt for de som kanskje ikke er så fjellvant eller for de som skal stoppe og ta selfie hver 200meter. Jeg ble overrasket over tiden, mtp det vi så for oss. 

Skrevet
På 9.8.2017 den 19.43, Me and my monkey skrev:

Det er vi tenker; å starte kl 07. Hvor lang tid brukte dere på turen? Var det lang kø for å komme ut på tungen? Vurderer å droppe akkurat det, hvis det er kø på 1-1,5 time.

Ja, vi sto i ca 1,5 time i kø for å komme utpå. Hadde det kun vært vi voksne, hadde vi droppet det. Men barna hadde lyst. 

Brukte ca 6 timer inn og 5 timer tilbake. 

Barna var 11 år. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...