Gå til innhold

Skolen skriver førsteklassingen må ha innesko

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Sønnen har sandaler, mens dattera har hatt litt tykke gode tøfler. Nå kjøpte vi akkurat Birkenstock sandaler som dattera vil ha neste skoleår og sønnen ville nå ha Adidas slippers nå. Får egentlig bestemme selv hva de ønsker😊

Anonymkode: 130b8...a09

Er veldig klamt å ha joggesko på hele dagen, mine har hatt sandaler de første årene i klasserommet. Trenger heller ikke joggesko til gymmen de første årene, da det er mest lek.

Etter 4- klasse har ikke inneskoene blitt brukt.

Anonymkode: 69617...061

59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Croks. Fra første til 3. Trinn. Fra 4.trinn brukes ikke innesko.

Anonymkode: bb34d...b4e

Ja for fra og med 4.trinn blir de ikke være på beina om de må evakuere under høljende regn, ei heller kalde hvis evakueringen skjer midtvinters....

Anonymkode: 881ad...3ac

Annonse

Hos oss må inneskoene være behagelige å gå med inne, men gode nok til at de kan gå ut i regn/snø med dem uten at bli klissvåte. Crocks er praktisk, i alle fall for de eldste ungene for de kan ha dem stående rett ved siden av / under pulten og smette dem fort på seg ved evakuering. For de yngste er det bedre med sko som sitter på beina, som de kan bevege seg i og som ikke er for varme. Hovedgrunnen til å bruke innesko er ikke at man nødvendigvis må ha sko inne, men at man skal være klar til å komme seg ut uten å bli klissvåt og iskald.

6. klassingen har gymsko, og tilbud om alle andre alternativer. Uansett hva han har i hylla går han likevel alltid på sokker i klasserommet. Heldigvis ullsokker på vinterhalvåret😉👍🏻

2. klassingen har tovede tøfler både hjemme, på SFO og på skolen, og bruker dem hele tiden. Jeg er akkurat ferdig med det første nye paret, i rute til skolestart!

Anonymkode: 3e63a...fed

Hva Gjør dere hjemme da om det begynner å brenne? Vet ikke med dere andre, men skolen her er sentral rett ved siden er et middel stort senter. Regner med at de ville blitt fulgt inn der om det står 700 elever I skolegården og 70% uten sko I -20 😉

Anonymkode: 1c53c...bcc

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hva Gjør dere hjemme da om det begynner å brenne? Vet ikke med dere andre, men skolen her er sentral rett ved siden er et middel stort senter. Regner med at de ville blitt fulgt inn der om det står 700 elever I skolegården og 70% uten sko I -20 😉

Om det brenner hjemme regner jeg med vi løper til naboen. Vi må ikke bli stående ute i kulda og vente på å bli telt opp. ;) Dessuten kan jeg fint bære 6-åringen om det trengs. Læreren kan ikke bære 20 elever.

Anonymkode: 92cfe...cf8

Mine har hatt Birchenstock (skrives det sånn, tro?) nå de siste årene, men vi har vært gjennom de fleste faser. Ulltøfler, sandaler, crocs ...

Her bruker alle på barneskolen innesko. 

Anonymkode: 59bfc...343

55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En skole har minimum 2 brannøvelser i året, samt x-antall falske alarmer. I tillegg har skolen til barna mine og 700 elever pluss lærere og assistenter. Hvor lang tid tror du det tar å få oversikten over alle som er tilstede. 

Dessuten så blir ikke øvelse og falske alarmer lagt til slutten av dagen, ergo blir de gående i vått tøy resten av dagen hvis de er tom for skiftetøy. 

Anonymkode: 95d6a...aa5

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vet ikke med dere andre, men skolen her er sentral rett ved siden er et middel stort senter. Regner med at de ville blitt fulgt inn der om det står 700 elever I skolegården og 70% uten sko I -20 😉

De ville nok ikke blitt det nei. Kan jo ikke sende 700 elever inn på et senter uten kontroll

Anonymkode: b4122...71e

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Skolen vår har ingen plass vi kan gå inn om det skulle begynne å brenne. Men om så skulle skje, er vel det minste problemet at ungene blir våte på beina. Likevel, som en annen sier her: Det går en del falske alarmer i løpet av året og da er det kjedelig å gå klissvåt resten av dagen fordi ungen ikke har sko som tåler en tur ut.

Kjøpte sandaler, men de ble aldri brukt. Så ikke noen som brukte innesko, verken ved henting eller levering på SFO. Hun begynner i 2.klasse i år og jeg kommer ikke til å kjøpe innesko

Anonymkode: 6071a...605

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...