Gå til innhold

Hvor mye ca koster det å lage basseng i hagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det må graves ut og lages platting rundt. Basseng, sånn glassfiberbalje eller? Følger utstyr med der?

Er det veldig dyrt i drift? Blir vannet ekkelt fort? 

Anonymkode: 4f60c...ed9

Fortsetter under...

Skrevet

Vi har et rammebasseng med saltvannsanlegg bygget inn i terrassen. Rammebasseng er billigere enn støpt "balje". Måtte ikke grave bort masse, men planere og støpe såle. Kostet ca 30 000 for bassenget med pumpe, saltvannsrenseanlegg og varmepumpe og grunnarbeid. Vannet blir ikke ekkelt så lenge systemet får gå 4-6 timer i døgnet. 

Prisen på platting/terrasse utenom, det avhenger jo av størrelse og nødvendig grunnarbeid. Jeg vet ikke hvor mye vår kostet. 

Anonymkode: bdade...ced

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det må graves ut og lages platting rundt. Basseng, sånn glassfiberbalje eller? Følger utstyr med der?

Er det veldig dyrt i drift? Blir vannet ekkelt fort? 

Det kommer jo an på forholdene og hvor stort bassenget er. Legg jobben ut på mittanbud eller liknende, så får du tilbud. Du kan umulig få et fornuftig estimat her inne.

Anonymkode: 79006...c1f

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har et rammebasseng med saltvannsanlegg bygget inn i terrassen. Rammebasseng er billigere enn støpt "balje". Måtte ikke grave bort masse, men planere og støpe såle. Kostet ca 30 000 for bassenget med pumpe, saltvannsrenseanlegg og varmepumpe og grunnarbeid. Vannet blir ikke ekkelt så lenge systemet får gå 4-6 timer i døgnet. 

Prisen på platting/terrasse utenom, det avhenger jo av størrelse og nødvendig grunnarbeid. Jeg vet ikke hvor mye vår kostet. 

Ca hvor stort er bassenget? Hvor dypt?

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det kommer jo an på forholdene og hvor stort bassenget er. Legg jobben ut på mittanbud eller liknende, så får du tilbud. Du kan umulig få et fornuftig estimat her inne.

Anonymkode: 79006...c1f

Nja, hører jo hva andre har gitt. Vet ikke om det er 30 000 eller 300000 liksom...

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke mer? Jeg har liksom tenkt at basseng i hagen er en urealistisk drøm pga pris! Hvor lenge varer bassengsesongen, i forhold til at dere har varmepumpe? Blir det tømt på vinterstid?

Har du link med bilder av et slikt basseng?

Ikke HI!!

Annonse

Skrevet
11 minutter siden, Annanym skrev:

Ikke mer? Jeg har liksom tenkt at basseng i hagen er en urealistisk drøm pga pris! Hvor lenge varer bassengsesongen, i forhold til at dere har varmepumpe? Blir det tømt på vinterstid?

Har du link med bilder av et slikt basseng?

Ikke HI!!

Vi har vann i bassenget fra ca 17. mai til september. Du kan ha så lang sesong du vil (nesten) men må la varmen stå på mange flere timer i døgnet når det er kaldere ute for å oppnå god temperatur. Vårt basseng er på ca 17500 liter vann, og 135 cm dypt.

Det tømmes på vinteren. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...