GĂ„ til innhold

Kronisk elveblest hos voksenđŸ˜„

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter med store utslett over hele kroppen, Þrene hovner og blir rÞde og varme. KlÞr inni hendene og akkurat nÄ er det ille! Store rÞde flekker pÄ mage, rugg og bryst. 

Startet pÄ kortisonkur pÄ torsdag, lite bedring forelÞpig. 

Er det flere her med det? Og hva gjĂžr dere for Ă„ forebygge feks?

Anonymkode: 9dfcb...47c

Skrevet

Jeg hadde det i mange Är, ble utlÞst av temperaturendringer. 

Fikk elveblest pÄ hele overkroppen hver gang jeg dusjet, trente og ble svett osv

Jeg fikk fast pÄ allergimedisiner siden det dempet det litt, men plages veldig. Varte i 10-12 Är fÞr det plutselig ble borte. 

Det hÞres ikke ut som det er det samme du har? 

https://www.oslohudlegesenter.no/kolinerg-urtikaria-rid-160.html

Anonymkode: b4d1b...7ed

Skrevet

Virker som mitt blir utlÞst sv trykk/friksjon ... har blitt henvist til hudlege. 

Noe forbanna dritt er det,ihvertfall! 

Skrevet

Huff, stakkar deg

jeg fikk det etter fÞdselen av min sÞnn, varte vel i ca 6 mnd fÞr det forsvant. Hudlegen mente at det kunne vÊre pollenallergien min som komigjen i form av elveblest siden jeg ikke var plaget med pollen under svangerskapet 

Det Ăždela mye av barseltiden fĂžler jeg, siden jeg ikke visste hva det kom av. Heldigvis holdt klĂžen seg i sjakk ved allergimedisiner

Anonymkode: fd34c...9f1

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Huff, stakkar deg

jeg fikk det etter fÞdselen av min sÞnn, varte vel i ca 6 mnd fÞr det forsvant. Hudlegen mente at det kunne vÊre pollenallergien min som komigjen i form av elveblest siden jeg ikke var plaget med pollen under svangerskapet 

Det Ăždela mye av barseltiden fĂžler jeg, siden jeg ikke visste hva det kom av. Heldigvis holdt klĂžen seg i sjakk ved allergimedisiner

Anonymkode: fd34c...9f1

Har hatt det i over ett Är nÄ. 

MÄtte pÄ legevakten og fÄ sprÞyter en gang, da var hele kroppen dekket, alt var rÞdt og hovent fra knÊr og opp til halsen.

itrolig plagsomt og kjedelig ! 

HĂ„per hudlege har noen svar , for jeg blir snart gal😹

Skrevet

Sjekk om du kan vÊre allergisk mot Burot. Den er vÊrst nÄ i august, og skjenner flere som fÄr elveblest av den. Inkludert meg selv:(

Skrevet (endret)
1 time siden, *piami* skrev:

Sjekk om du kan vÊre allergisk mot Burot. Den er vÊrst nÄ i august, og skjenner flere som fÄr elveblest av den. Inkludert meg selv:(

Ja, kan jo det, men har vÊrt sÄnn omtrent hver dag hele Äret, sÄ jeg vet snart ikke hva jeg skal gjÞre. 

Blir bedre en stund ,etter kortisonkur, sÄ blir det mer og mer etterhvert. 

Er spesielt plaget med Þrene, nÄr jeg stÄr opp. Da har jeg lagt pÄ de hele natta, hÄrfestet i nakken ogsÄ. 

Under bukselinning, bhsÞmmer, bak knÊr osv. Derfor mener jeg det er trykkutlÞst. 

FÄr bare vente pÄ timen hos lege.

Endret av skinnfilla
Feil
Skrevet

Jeg og har hatt noen episoder med elveblest i det siste, tre episoder nÄ sommer, og aner ikke hva som utlÞser det. FÞrste gangen var midten av juli, da varte det 3-4 dager og kom over hele kroppen,i tillegg til trykkutlÞste omrÄder var det omrÄder med store vablete utslett som bare dukket opp.  Siste gangen var nÄ forrige helg, da hadde jeg et lite omrÄde pÄ magen som plutselig dukket opp. Tok en allergitablett og det forsvant i lÞpet av samme kveld. Utrolig irriterende er det iallefall.  

Anonymkode: 77754...5cf

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg og har hatt noen episoder med elveblest i det siste, tre episoder nÄ sommer, og aner ikke hva som utlÞser det. FÞrste gangen var midten av juli, da varte det 3-4 dager og kom over hele kroppen,i tillegg til trykkutlÞste omrÄder var det omrÄder med store vablete utslett som bare dukket opp.  Siste gangen var nÄ forrige helg, da hadde jeg et lite omrÄde pÄ magen som plutselig dukket opp. Tok en allergitablett og det forsvant i lÞpet av samme kveld. Utrolig irriterende er det iallefall.  

Nettopp! De forsvinner /blekner etter ca dĂžgn, men det dukker opp nye hele tida. I skrivende stund ,har jeg 3 store pĂ„ lĂ„rene, 2 langs bukselinning, flere smĂ„ pĂ„ magen, et stort pĂ„ ryggen og 4 under armeneđŸ˜© Og pĂ„ hĂ„ndledd .

vÄkner nok med nakken og Þrene fulle i morgen igjen. 

Ser jo helt skada ut! 

Blir sprÞ av det! HÄper det finnes noe for det, 

Skrevet
3 minutter siden, skinnfilla skrev:

Nettopp! De forsvinner /blekner etter ca dĂžgn, men det dukker opp nye hele tida. I skrivende stund ,har jeg 3 store pĂ„ lĂ„rene, 2 langs bukselinning, flere smĂ„ pĂ„ magen, et stort pĂ„ ryggen og 4 under armeneđŸ˜© Og pĂ„ hĂ„ndledd .

vÄkner nok med nakken og Þrene fulle i morgen igjen. 

Ser jo helt skada ut! 

Blir sprÞ av det! HÄper det finnes noe for det, 

Ja, det er fryktelig irriterende. Jeg mÄtte ha av alt av tettsittende tÞy det vÊrste dÞgnet, mÄtte ta av smykker, bh og klÊr som strammet. Siste dagen hadde jeg stikkende fÞlelse i ansiktet og det klÞdde og var litt rÞdlig, men heldigvis ikke noen synlige vabler der. NÄ er jeg redd for at jeg skal fÄ det kronisk siden jeg har hatt tre episoder pÄ relativt kort tid. 

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...