Gå til innhold

Blir alle mulatt unger pene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes de fleste mulatt barn er så søte, og som oftest pene. Hvorfor er det sånn egentlig? 

Anonymkode: ec164...fc8

Skrevet

Av en eller annen grunn finner jeg måten du utrykker deg på litt støtende. 

Du virker så enkel. 

Anonymkode: a2222...e66

Skrevet

🙄

Anonymkode: c93fe...1aa

Skrevet

Nei 

Anonymkode: 277d1...396

Skrevet

Det er ikke ok å bruke det ordet. Du generaliserer stygt. Med all respekt å melde: du virker faktisk litt korka. Alternativt er du ute etter å provosere. 

Skrevet

Det er da ikke stygt å bruke ordet mulatt? Min vennine er det og sier det om seg selv? Jeg synes selv de er nydelige og det er jo alle barn men det er noe ekstra fint med blandingsbarn og de er som ofte veldig søte og pene, er det genetisk bedre at vi blander oss :) tenker da at feks i amerika er de peneste folkene de som har fler kulturell familie :) om noen ble fornærmet her så skjønner ikke jeg!? Min bestevenninne venter barn med en fra Jamaica og alle forteller henne hvor søt ungen hennes vil bli...

Skrevet

Nei!

Anonymkode: 27c2b...2bb

Skrevet

Vet egentlig ikke hva man skal svare på et slikt spørsmål. 

Anonymkode: 7691e...f18

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er da ikke stygt å bruke ordet mulatt? Min vennine er det og sier det om seg selv? Jeg synes selv de er nydelige og det er jo alle barn men det er noe ekstra fint med blandingsbarn og de er som ofte veldig søte og pene, er det genetisk bedre at vi blander oss :) tenker da at feks i amerika er de peneste folkene de som har fler kulturell familie :) om noen ble fornærmet her så skjønner ikke jeg!? Min bestevenninne venter barn med en fra Jamaica og alle forteller henne hvor søt ungen hennes vil bli...

Å kjære vene. 

Ikke skriv noe mer du, dette ble veldig flaut. 

Anonymkode: a2222...e66

Skrevet

Hvorfor er det sånn egentlig?

Jeg håper dette er er forsøk på å provosere, hvis ikke har jeg oppriktig vondt av deg. Du må virkelig slite i hverdagen om du er så enkel. 

Anonymkode: a9df0...be9

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vet egentlig ikke hva man skal svare på et slikt spørsmål. 

Anonymkode: 7691e...f18

Jeg vet: Du er en rasist, HI.

Anonymkode: 6462a...958

Skrevet

Da må nok noen rette meg opp her; er det rasistisk å si mulatt?? Når min vennine gjør det er hun rasist selv da? 

Skrevet

Er man rasist fordi man ser at det finnes flere raser av mennesker???

Anonymkode: 66975...d02

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Da må nok noen rette meg opp her; er det rasistisk å si mulatt?? Når min vennine gjør det er hun rasist selv da? 

Hysj nå. Shhhhhh. 

Skrevet

Enig med deg HI - jeg synes også de er veldig pene og søte. 

Men så synes jeg nesten alle barn er det da. 

Anonymkode: bd4b7...9b1

Skrevet

Dette forumet slutter aldri å overraske meg..

Dere som har et så inderlig stort ønske om å være frekke og forsøke å få andre til å føle seg dumme - hva er intensjonen deres bak dette??

Anonymkode: 1ec02...848

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dere som har et så inderlig stort ønske om å være frekke og forsøke å få andre til å føle seg dumme - hva er intensjonen deres bak dette??

Kollektiv oppdragelse er noen ganger nødvendig. 

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kollektiv oppdragelse er noen ganger nødvendig. 

Skrevet

Okeeei, så alle sier jeg er rasist men ingen vil begrunne hvorfor? Er det fordi jeg sa de er søte/ pene? Eller for ordet mulatt? 

Skrevet

Jeg synes ikke det er så dumt skrevet. Hvorfor er HI rasist? Hun skriver ingenting om at noen mennesker er mer verdt enn andre. Hun synes bare barn av en lyshudet og en mørkhudet forelder er fine. Det er jeg enig i.

Anonymkode: f135c...a1d

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Okeeei, så alle sier jeg er rasist men ingen vil begrunne hvorfor? Er det fordi jeg sa de er søte/ pene? Eller for ordet mulatt? 

Fordi ordet mulatt ikke er sosialt akseptert på samme linje som neger, svarting og guling. 

Du trenger ikke være rasist, men det er er rasistisk ord som du ikke skal bruke. 

Skrevet

Okei, synes bare ordet blir brukt mye i Norge også av de som selv har barn fra ulike feks afrikanske land, men da vet jeg det og skal ikke bruke det igjen. Leste nå også at ordet mulatt betyr blanding av hest og esel.. ikke greit nei! 

Skrevet

Hi er da ikke rasist. Det heter jo mulatt. Ingen mulatter blir støtt av dette. Og svaret er nei , alle mulatter blir ikke nødvendigvis pene fordi de er en miks av lys og mørk genpool. 

Anonymkode: 3081e...60e

Skrevet

Jeg forstår ikke at noen kan tenke du er rasist ut fra det du skriver. Ser ikke noe galt/negativt med noe av det du har sagt. Jeg tenker også som deg at de som er født mulatt er mye penere enn oss andre. Hvorfor det blir slik vet jeg ikke. Skulle jo tro det var bra å mikse genene godt. 

Anonymkode: 3a0cf...ca5

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

All of the above. Les om den historiske konteksten for ordet "mulatt". Forøvrig skal jeg ikke "whitesplain", men se denne videoen i stedet: 

http://shine.forharriet.com/2015/10/stop-saying-mixed-babies-are-cuter.html?m=1#axzz4orkgJ7U2

Anonymkode: 6462a...958

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...