Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye tjener man som støttekontakt? og må man legge ut selv å slik som bensin mat, kaffe og lignende?

Skrevet

Ulikt fra kommune til kommune. Her i kommunen er det 140kr timen + 300kr i godtgjørelse for å dekke utgifter. Er man støttekontakt for noen under 18 år kan man få dekket opp til 500kr i kjøring. Man får ikke sykepenger/feriepenger/foreldrepenger

Anonymkode: b38eb...8a3

Skrevet

Usikker hva man tjener, da jeg ikke er støttekontakt, men det er under "normal" timesbetaling som assistent. Dersom personen ikke har råd til å betale for det de skal ha selv, og det støttekontakten skal ha, kan det hende nav/kommunen kan gi midler til dette, hvis målet er f.eks at personen skal sosialiseres. Drivstoffutgifter kan man få kilometergodtgjørelse på. Kino, svømmehall, teater og lignende. går støttekontakt gratis dersom personen har ledsagerbevis. Dette er noe personen får hos kommunen dersom de har behov for det. Vet også at ledsager går gratis på hurtigruta, på buss betaler man 1/2 pris. aner ikke annen kollektiv transport.

Anonymkode: 9a26e...e5c

Skrevet

tusen takk for svar ...e5c

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Usikker hva man tjener, da jeg ikke er støttekontakt, men det er under "normal" timesbetaling som assistent. Dersom personen ikke har råd til å betale for det de skal ha selv, og det støttekontakten skal ha, kan det hende nav/kommunen kan gi midler til dette, hvis målet er f.eks at personen skal sosialiseres. Drivstoffutgifter kan man få kilometergodtgjørelse på. Kino, svømmehall, teater og lignende. går støttekontakt gratis dersom personen har ledsagerbevis. Dette er noe personen får hos kommunen dersom de har behov for det. Vet også at ledsager går gratis på hurtigruta, på buss betaler man 1/2 pris. aner ikke annen kollektiv transport.

Anonymkode: 9a26e...e5c

I min kommune får du ikke automatisk dekket kjøring om bruker er over 18. Annen utgiftsdekning er fast sum til alle uavhengig av faktiske utgifter. 

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ulikt fra kommune til kommune. Her i kommunen er det 140kr timen + 300kr i godtgjørelse for å dekke utgifter. Er man støttekontakt for noen under 18 år kan man få dekket opp til 500kr i kjøring. Man får ikke sykepenger/feriepenger/foreldrepenger

Tusen takk for svar

Skrevet

Ville bare si gratulerer med kjempeviktig jobb! Du kommer til å utgjøre en forskjell i noens liv. Helt supert!

Og støttekontaktordningen er ulik fra kommune til kommune, men du skal få en kontrakt hvor alt står tydelig beskrevet. Jeg kan i alle fall ikke tenke meg at du skal ha egne utgifter på oppdragerne. Ofte har du vel gjerne et ledsagerbevis slik at du som ledsager får billetter/inngang etc. dekket, og den du er støttekontakt til skal dekke det selv?

Anonymkode: 611ec...8d4

Skrevet

Ja blir vel orientert etter hvert, det blir ihvertfall spennende.

jeg liker jo å hvere sammen med mennesker så det går sikkert greit.

takk for svar ivertfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...