Gå til innhold

Ang andre som kysser på barna, hva er naturlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Moren til mannen min kysser og kliner på barna,  jeg føler ofte at det blir for voldsomt og ekkelt.  Synes det er greit at hun gir en klem men ikke at hun overdriver med det eller sitter og kysser og kysser.  Jeg har ikke et veldig nært forhold til denne kvinnen derfor blir det bare unaturlig for meg.  Hun går ofte i bikini og nærmest dytter barna inntil brystene sine.  Har to litt store barn og en baby. 

Er det ikke normalt at det er litt forskjell på kosen med mamma/pappa og andre? 

Anonymkode: 5ee79...89c

Fortsetter under...

Skrevet

Moren min og farmoren til sønnen min kysser også på han,ser på det som helt naturlig.

Anonymkode: 1a841...5a9

Skrevet

Det kommer vel mer an på hvor nært forhold barna har til henne enn forholdet mellom deg og henne. Her er det ikke store forskjellen på hvordan jeg og moren min koser med sønnen min, men de har et nært forhold og er mye sammen. Svigermor gir bare vanlige klemmer (og det er såvidt hun får det), men de treffes bare en uke i året.

Men jeg tenker man uansett kan lære barna å sette egne grenser og at det er lov å si fra om det er noe de ikke synes er greit. Hverken jeg eller noen andre får noen som helst slags kos av sønnen min hvis han ikke føler for det der og da. ;)

Anonymkode: c003d...71b

Skrevet

Så lenge hun ikke tungekysser med dem må vel en bestemor få kose med barnebarn...

Anonymkode: a4191...144

Skrevet

Ingen får kysse på barna mine! 

Gutten min fikk et alvorlig herpesutbrudd etter å ha blitt kysset av et familiemedlem. 15 mnd gammel lå han i 8 dager på sykehus med intravenøs og med blodige sår fra halsen og ut rundt hele munnen. Han gikk ned tre kg (20 %av kroppsvekten), og det var veldig alvorlig. Har lest mye om det i ettertid fra andre foreldre som har stått frem med advarsler. 

Du kan være bærer av Hs2-viruset uten å selv ha utbrudd. 80% bærer det! Ikke la andre kysse barna dine!

Anonymkode: 62651...69b

Skrevet

Så da er det naturlig altså? Jeg føler nesten jeg må vaske baby etterpå før jeg skal kysse han selv eller amme. Liker ikke at han blir våt av kyssene hennes.  Jeg kjenner jeg har en sperre her.. 

Synes en klem er greit og kanskje et lite kyss på kinnet eller panna men ikke den "klininga" som svigermor driver med.  Hun er altfor voldsom og nærgående.  Barna ber ikke om det heller. 

Hi

Annonse

Gjest Bomsi ❤
Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gutten min fikk et alvorlig herpesutbrudd etter å ha blitt kysset av et familiemedlem. 15 mnd gammel lå han i 8 dager på sykehus med intravenøs og med blodige sår fra halsen og ut rundt hele munnen. Han gikk ned tre kg (20 %av kroppsvekten), og det var veldig alvorlig. Har lest mye om det i ettertid fra andre foreldre som har stått frem med advarsler. 

Du kan være bærer av Hs2-viruset uten å selv ha utbrudd. 80% bærer det! Ikke la andre kysse barna dine!

Hvordan sier du ifra at de ikke skal kysse på barna dine? Jeg kommer garantert til å bli sett rart på om jeg gjør det

Hi

Skrevet

Tydelig at du IKKE liker svigermor 

Anonymkode: 0ec6f...87d

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Tydelig at du IKKE liker svigermor 

Anonymkode: 0ec6f...87d

Nei jeg liker henne ikke så godt at jeg har lyst å dele spytt med henne. 

Hi

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kysset familiemedlemmet barnet ditt mens han/hun hadde utbrudd, eller smittet det uten at det var utbrudd?

Anonymkode: 58383...0d4

Skrevet
5 minutter siden, Bomsi ❤ skrev:

Hvordan sier du ifra at de ikke skal kysse på barna dine? Jeg kommer garantert til å bli sett rart på om jeg gjør det

Hi

Si det som det er! Google frem en av disse artiklene og vis henne. Si at du har gitt beskjed til de fleste om at kyssing på munnen ikke lenger er greit pga denne informasjonen som har kommet frem angående munnsår. 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kysset familiemedlemmet barnet ditt mens han/hun hadde utbrudd, eller smittet det uten at det var utbrudd?

Hun hadde ikke utbrudd da, men fikk et lite munnsår et par dager etterpå. Ikke stort, det var bare som et skrap i munnviken. Det var altså nok...

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Si det som det er! Google frem en av disse artiklene og vis henne. Si at du har gitt beskjed til de fleste om at kyssing på munnen ikke lenger er greit pga denne informasjonen som har kommet frem angående munnsår. 

Åja, så det var et kyss på munnen? Ingen, heller ikke jeg og pappaen, kysser barna våre på munnen! Å kysse på munnen kn de gjøre når de får seg kjæreste. Å kysse på kinnet synes jeg er helt greit, og herpes smitter kun mellom slimhinner.

Annonse

Skrevet

Nusse litt er vel helt greit. Kline derimot ser jeg ike helt vitsen med 😂😂😂. 

Anonymkode: 24c4e...20b

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Åja, så det var et kyss på munnen? Ingen, heller ikke jeg og pappaen, kysser barna våre på munnen! Å kysse på munnen kn de gjøre når de får seg kjæreste. Å kysse på kinnet synes jeg er helt greit, og herpes smitter kun mellom slimhinner.

Nei det stemmer ikke det du sier om herpes. Det smitter også mellom hud og slimhinne, eller mellom hud og hud. Kan også smitte til øyet. 

Anonymkode: 3012e...5ee

Skrevet

Vær glad hun elsker barnebarna sine!

Syns barna det blir mye så viser de det tydelig. Hvis hun ikke roer ned da så kan du på en fin måte si at de syns det blir litt mye.

Klining for meg er det jeg og mannen min gjør når vi er ekstra hypp på hverandre. Altså det er munn og tunger i skjønn forening. Når jeg sussebonanser barna mine eller tantebarna så er ikke det pr. definisjon klining. 

Anonymkode: fa0fb...4df

Skrevet

Slik var min mor og svigerfamilien. Jeg ga det en enkel beskjed, litt kvast og med myndig stemme. . Mine barn skal ikke kysse og nusses på , klarer dere ikke å respektere det . Kan dere holde dere langt unna 😅. De himlet med øynene , tisket og visket litt. Men har lydd fint 😊.  2 av de har munnherpes. . Meget mulig flere av de er bærer av virus.  Derfor så jeg ifra skikkelig. . De tar aldri hint.  Mine bsrn skal ikke bli smittet, om jeg kan unngå det. Jeg er egentlig veldig stiller og veldig beskjeden, men er en  løvemamma.   Så det vet jeg står for det jeg sier når jeg først gir en beskjed. 

Gi beskjed. Tenk om barnet ditt blir alvorlig syk... fordi du lar andre gjøre ting med dine barn... som du egentlig vet ikke er bra for de. Da er det for sentrum å angre.

Anonymkode: c880d...9d0

Skrevet

ALDRI at noen skal kysse barna mine på munnen! Det er bare sært i mine øyne. Nuss på kinn? Usikker. Var ikke så opplyst om herpes før nå....

Skrevet

Hvis svigermoren min hadde overøst barna med kjærlighet hadde jeg blitt veldig glad. Om det var fare for herpes ville jeg sagt fra, men herregud, jeg tenker det er å lage storm i vannglass å sette foten ned for all kyssing på kinnet.

Anonymkode: 0f712...13d

Skrevet

Dette handler om at du vil ha et slags monopol på den "næreste nærheten" me barna dine. For dem er det sikkert akkurat like naturlig å være nær farmor. 

Anonymkode: 33aa1...a19

Skrevet

Helt greit med kos, klem og kyss synes jeg. Halve familien er fra et land på Balkan og det er helt normalt med "hugs and kisses". Men ingen som kysser barna på munnen da, det er på kinn, panne og hodet. Og ikke noen lange, våte kyss heller. Jeg synes du skal si til svigermoren din at du er glad for at hun viser at hun er glad i barna og at hun gjerne får kose og susse på dem, men ikke på munnen både mtp på smitte og intimgrenser.

Anonymkode: d9b32...a4b

Skrevet

Det er jo bare piece of cake.

Min eks svigermor pattet på øreflippen til sønnen vår, og mannen min turte ikke å ta det opp med moren at det var ekkelt og fullstendig uhørt. :ph34r:

Anonymkode: fdf2d...a8e

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo bare piece of cake.

Min eks svigermor pattet på øreflippen til sønnen vår, og mannen min turte ikke å ta det opp med moren at det var ekkelt og fullstendig uhørt. :ph34r:

Atte hva for noe :hakeslepp::kvalm:

Anonymkode: d1513...27a

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Atte hva for noe :hakeslepp::kvalm:

Anonymkode: d1513...27a

Blir enda kvalm av å tenke på det! Hun gjorde det overalt, hele tiden. Hjemme hos oss, og ute på kafe eller restaurant. Da satte jeg ned foten men mannen turte ikke - han fikk søsteren til å si fra at sånt gjør man ikke :legrine:

Skrevet

helt naturlig med et kyss på kinnet både min mor, jeg, faren hans, de i bhg både barn og voksene gjør det :). men hadde ikke likt hvis det var munnen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...