Gå til innhold

Nytt tilbehør til taco

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fres finhakket løk og bland med en pose frisk spinat, salt og pepper. Her i huset er det noen som ikke er så begeistra for rå løk og heller ikke for salatblader, så vi bruker det både på burgere og i taco.

Endret av sug lut

Jeg freser en finhakket løk sammen med karbonadedeig, og tilsetter en boks hakkede tomater sammen med krydderet. Her i huset er rå grønnsaker bøygen.

Serverer med lefser, ost, hjertesalat, paprika, mais, rømme og salsa.

Lager forresten eget krydder:

3 ss paprika

2 ss chilipulver

2 ss spisskummen

1 ss oregano

2 ts cayenne

1 ts chiliflak

1 ts sort pepper

1 ts hvitløkpulver

Jeg blander i et tett glass og bruker 1-2 ss av blandingen til 1 pk karbonadedeig. Jeg bruker ikke salt i, da vi har en som må være forsiktig med salt, men en kan godt salte kjøttet om det er viktig for en.

Anonymkode: 44673...b73

Hva med en helt annen type taco som feks tacopai? Det lager vi noen ganger for å variere.

Forsteker en paibunn, deretter steker karbonadedeig/kjøttdeig og blander inn tacokrydder. Tar kjøttet oppi paien. Deretter blander jeg creme fraiche og ost som jeg fordeler over kjøttet. Så steker dette igjen i ca 20 min. Serveres med samme type grønsaker som vanlig taco. I tillegg må jeg ha tortillachips med cheddarost varmet noen minutter i ovnen ved siden av. Da får du det sprø elementet man kanskje savner når man ikke har skjell.

Annonse

45 minutter siden, sug lut skrev:

Fres finhakket løk og bland med en pose frisk spinat, salt og pepper. Her i huset er det noen som ikke er så begeistra for rå løk og heller ikke for salatblader, så vi bruker det både på burgere og i taco.

Takk for tips, skal prøve det. Men jeg lager sjelden spinat, så hvor lenge skal spinatet være med i panna? Skal den bare blandes i til slutt, ikke freses?

Anonymkode: ef548...7b4

40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg freser en finhakket løk sammen med karbonadedeig, og tilsetter en boks hakkede tomater sammen med krydderet. Her i huset er rå grønnsaker bøygen.

Serverer med lefser, ost, hjertesalat, paprika, mais, rømme og salsa.

Lager forresten eget krydder:

3 ss paprika

2 ss chilipulver

2 ss spisskummen

1 ss oregano

2 ts cayenne

1 ts chiliflak

1 ts sort pepper

1 ts hvitløkpulver

Jeg blander i et tett glass og bruker 1-2 ss av blandingen til 1 pk karbonadedeig. Jeg bruker ikke salt i, da vi har en som må være forsiktig med salt, men en kan godt salte kjøttet om det er viktig for en.

Anonymkode: 44673...b73

Takk, skal prøves!

26 minutter siden, Kira skrev:

Hva med en helt annen type taco som feks tacopai? Det lager vi noen ganger for å variere.

Forsteker en paibunn, deretter steker karbonadedeig/kjøttdeig og blander inn tacokrydder. Tar kjøttet oppi paien. Deretter blander jeg creme fraiche og ost som jeg fordeler over kjøttet. Så steker dette igjen i ca 20 min. Serveres med samme type grønsaker som vanlig taco. I tillegg må jeg ha tortillachips med cheddarost varmet noen minutter i ovnen ved siden av. Da får du det sprø elementet man kanskje savner når man ikke har skjell.

Ah.. smart! Takk:)

Annonse

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har ikke en oppskrift å dele? :)

En mango, en rød chili, frisk koriander, en dæsj lime, kanskje litt salt. Grovhakk mangoen, finhakk chilien (lurt å smake på dem, for noen er som paprika og andre er det mer futt i), ha i frisk koriander, og skvis limejuice over. Superenkelt.

48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for tips, skal prøve det. Men jeg lager sjelden spinat, så hvor lenge skal spinatet være med i panna? Skal den bare blandes i til slutt, ikke freses?

Nei, ikke freses, bare vend den rundt i panna med den stekte løken til spinaten kollapser (panna blir KJEMPEFULL av fersk spinat, og så kollapser den til nesten ingenting, så du trenger en hel pose).

Har alltid mais i taco og avokado i tillegg til noe av det som er nevnt over. Mamma som er den mest kresne personen jeg kjenner har ikke så mye grønnfor da hun stortsett bare spise salatblader, men hun har makaroni i tacoen.

Anonymkode: cd868...fe6

Kanskje ikke så sprekt at det gjør noe, men jeg har ei venninne som bare MÅ ha vannmelon i biter på tacoen sin. Jeg måtte jo seff prøve det sjøl, og det er godt, bevares, men det piffer ikke retten opp til nye høyder akkurat..

Anonymkode: db77f...6a4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...