Gå til innhold

Flere som synes det er helt forferdelig å være tilbake på jobb etter ferien..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir jo bare verre og verre utover i uken.. Jeg sto opp 6.30, men er fremdeles så trøtt at jeg nesten ikke klarer å holde øynene åpne. Når jeg kommet hjem fra jobben ligger jeg som et slakt på sofaen. 

Kan ikke huske at det har pleid å være såå ille å være tilbake på jobb. Skal sies at våren var det litt unntakstilstand på jobb, og jeg jobbet ekstremt mye.

Flere som skulle ønske de hadde mer ferie?

Anonymkode: e9b0c...bd1

Skrevet

Nei. Jeg synes det er deilig med rutiner igjen. Trøtt, JA. Men elsker jobben min og har fantastiske kollegaer. 

Anonymkode: 143ef...852

Skrevet

Jeg begynner på jobb neste uke og gleder meg! 

Liker best hverdagen med rutiner og jobb, avløst av herlige frihelger. 3 uker ferie i strekk blir ihvertfall for lenge for meg. 

Anonymkode: cc6dc...0e3

Skrevet

Syns stort sett alltid at jobb er forferdelig. Et nødvendig onde.

Anonymkode: d94b7...9b8

Skrevet

I fjor gikk der veldig greit å komme tilbake til hverdagen etter endt sommerferie.

Etter høstferien kom imidlertid hverdagen (og vinteren!) som et sleggeslag i ansiktet. Helt grusomt!

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Syns stort sett alltid at jobb er forferdelig. Et nødvendig onde.

Anonymkode: d94b7...9b8

Hva med å bytte jobb? Du tilbringer så mye tid av livet ditt på jobb at det er viktig å trives. Jeg kunne aldri hatt en jobb som bare ar "et nødvendig onde". Men vi er jo forskjellige... 

Skrevet

Ja - jeg synes det er helt forferdelig.  

Jeg liker både jobb og kolleger, så problemet er ikke jobben.  

"Problemet" er heller at jeg har hatt en helt fantastisk sommerferie, og den skulle gjerne vart lenger.  

Anonymkode: bf882...b3a

Skrevet

Jeg gleder meg!

Har hatt en fantastisk sommerferie, men elsker både ferier og jobben min!! 😄

Anonymkode: 0d75f...28b

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva med å bytte jobb? Du tilbringer så mye tid av livet ditt på jobb at det er viktig å trives. Jeg kunne aldri hatt en jobb som bare ar "et nødvendig onde". Men vi er jo forskjellige... 

Samme her. 

Jeg blir faktisk provosert av folk som sier slikt om jobben sin. Snakk om å ikke ta ansvar for eget liv, OG med en slik holdning ovenfor egen arbeidsplass har man garantert også en bedriten arbeidsmoral. Slike kollegaer kan forsure en hel arbeidsplass. 

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Samme her. 

Jeg blir faktisk provosert av folk som sier slikt om jobben sin. Snakk om å ikke ta ansvar for eget liv, OG med en slik holdning ovenfor egen arbeidsplass har man garantert også en bedriten arbeidsmoral. Slike kollegaer kan forsure en hel arbeidsplass. 

Og jeg blir faktisk provosert over de som ikke ser lenger enn sin egen lille pytt og ikke skjønner at det ikke er like enkelt for alle å bare skifte jobb. 

Jeg bor på et ganske lite sted og fikk en jobb som jeg egentlig ikke var faglig kvalifisert for pga personlige egenskaper og erfaringer. Det var nok en one in a lifetime sjanse for meg, både mtp faglig utvikling og lønn. Så nei, om jeg ikke er villig til å gå mye ned i lønn og sitte i kassa på Kiwi så kan jeg ikke bare skifte jobb selv om jeg mistrives. 

Så fire uker ferie er ikke nok for meg, jeg gruer så jeg har vondt i magen for å starte etter ferien. Til tross for dette har jeg selvsagt både yrkesstolthet og arbeidsmoral. Det er vel akkurat vi som biter tenna sammen og møter hver dag til tross for mistrivsel som har den høyeste moralen. Å møte daglig et sted man stortrives krever jo ikke mye. 

Anonymkode: 1a431...0ea

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Og jeg blir faktisk provosert over de som ikke ser lenger enn sin egen lille pytt og ikke skjønner at det ikke er like enkelt for alle å bare skifte jobb. 

Jeg bor på et ganske lite sted og fikk en jobb som jeg egentlig ikke var faglig kvalifisert for pga personlige egenskaper og erfaringer. Det var nok en one in a lifetime sjanse for meg, både mtp faglig utvikling og lønn. Så nei, om jeg ikke er villig til å gå mye ned i lønn og sitte i kassa på Kiwi så kan jeg ikke bare skifte jobb selv om jeg mistrives. 

Så fire uker ferie er ikke nok for meg, jeg gruer så jeg har vondt i magen for å starte etter ferien. Til tross for dette har jeg selvsagt både yrkesstolthet og arbeidsmoral. Det er vel akkurat vi som biter tenna sammen og møter hver dag til tross for mistrivsel som har den høyeste moralen. Å møte daglig et sted man stortrives krever jo ikke mye. 

Jeg ser at første setning i andre avsnitt ble ganske krøkkete, men dere får kanskje med dere meningen uanset? Jeg fikk altså jobben pga personlige egenskaper og erfaringer til tross for noe manglende faglig bakgrunn. 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å herre. Snakk om martyr. 

Ingen tvinger deg til å bli der du er uansett hva du måtte komme med av tåredryppende argumenter. 

Man er selv ansvarlig for egen lykke. 

Stakkars deg liksom, som går på jobb hver dag som du hater. Alle parter her er tjent med at du gjør noe med situasjonen. Umotiverte ansatte har ingen bruk for. 

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ingen tvinger deg til å bli der du er uansett hva du måtte komme med av tåredryppende argumenter. 

Stakkars deg liksom, som går på jobb hver dag som du hater. Alle parter her er tjent med at du gjør noe med situasjonen. Umotiverte ansatte har ingen bruk for. 

Men hva gjør man ikke for pengene???

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror at du må både med frem med fremmedordboken og jobbe med leseforståelsen din. 

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

"Man er selv ansvarlig for egen lykke" Jovisst, men det er ikke sikkert at en ny jobb er veien dit. Enten vi liker det eller ikke, regningene må betales. Når jobbutvalget er lite så er det ikke sikkert at gresset er grønnere på andre siden. Kjipt å gå fra godt betalt jobb som man mistrives i til dårlig betalt jobb man mistrives i. 

Anonymkode: 9b270...ede

Skrevet

Liker hverdag best jeg.

Anonymkode: bad95...52a

Skrevet

Liker ikke å være tilbake i jobb!!

Mistrives i jobb min, men det er ikke like enkelt å gjøre noe med som noen vil ha det til. Jeg har vært i dialog med arbeidsgiver uten at det hjelper. Har søkt mange jobber uten å få napp. Måtte skifte jobb for tre år siden pga oljekrisen. Jobber med noe jeg ikke er utdannet til og det er veldig få nye jobber som lyses ut.

Anonymkode: 8c65f...d27

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Jeg synes det er deilig med rutiner igjen. Trøtt, JA. Men elsker jobben min og har fantastiske kollegaer. 

Hva jobber dere som elsker jobben med:nigo:

Skrevet

Fy søren så mange umotiverte ansatte som finnes der ute. Greit nok at dere må betale regninger, men det må søren meg arbeidsgiverne også gjøre. Selvom dere synes dere har en drittjobb så har dere faktisk solgt 8 timer av livet deres 5 dager I uken til arbeidsgiveren deres, og da får dere søren meg gjøre en god jobb også.

Anonymkode: 3ba4b...5ce

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fy søren så mange umotiverte ansatte som finnes der ute. Greit nok at dere må betale regninger, men det må søren meg arbeidsgiverne også gjøre. Selvom dere synes dere har en drittjobb så har dere faktisk solgt 8 timer av livet deres 5 dager I uken til arbeidsgiveren deres, og da får dere søren meg gjøre en god jobb også.

Anonymkode: 3ba4b...5ce

Jeg trives ikke i jobben min, men gjør likevel en god jobb. Får gode tilbakemeldinger, og jeg vet jeg er lett å selge inn i både eksterne og interne prosjekt. Det er mange årsaker til at man mistrives. For meg bunner det stort sett i at det er dårlig stemning i bransjen jeg jobber i. For mye foregår uten en plan, og planløse prosjekt er vanskelig å styre økonomisk vel i havn.

Anonymkode: 8c65f...d27

Skrevet

Jeg liker godt jobben min og synes det er koselig å se kollegaene igjen. 

Men det er ikke til å komme forbi at høsten er i anmarsj, med en lang vinter etter seg, og det er forferdelig lenge til neste sommer. 

Men man kan jo ikke grave seg ned av den grunn, man må bare ikke tenke for mye på det. 

Bestemme meg for å finne på noen hyggelige ting utover høsten, kanskje. Det har lett for å bli litt for mange hverdager hvis man ikke tar tak selv (note to self).

Skrevet
56 minutter siden, Nyttårs barn skrev:

Jeg er butikksjef i en bokhandel, verdens beste jobb for en bokorm som meg.

Anonymkode: bad95...52a

Skrevet

Jeg gruer meg litt, men det er fordi jeg vet at høsten blir utrolig travel. 3 barn som har bursdag, ferdigstilling av nytt hus, salg av nåværende bolig, en lang jobbreise på meg (2 uker), mange jobbreiser på mannen (borte minst 1 mnd til sammen), aktiviteter på 4 barn og en jobb som krever sitt. Ikke sikker på hvordan vi skal få logistikken til å gå i hop.

Anonymkode: ce535...a7d

Skrevet
1 time siden, Nyttårs barn skrev:

Controller. 

Skrevet
1 time siden, Nyttårs barn skrev:

Kontor. Offentlig virksomhet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...