Gå til innhold

65" tv? For stort?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Med 3-3.5 meter er det faktisk i grenseland hva som oppfattes som behagelig. Vi har 55 tommer og jeg synes det er passe 3 meter unna. Vil anbefale deg å gå til en butikk som har TV'en utstilt og still deg 3-3.5 meter unna. Hvis du får med deg alle detaljene (både tekst og hva som skjer på alle de andre sidene) så er det greit, men personlig ville jeg nok hatt maks 60".

Anonymkode: 02327...ca1

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Vi er vel de eneste her til lands som har en 37 tommer i stua🤣 Alle som ser tvn vår , syns vi har så gode bilder. Vi vil ikke bytte den ut. skal kjøpe prosjektor i kjelleren snart da.

Anonymkode: 5277b...4e2

37 tommer her og :)

Anonymkode: 10464...f62

Jeg kastet ut hele TV'n og kjøpte projektor, beste jeg har gjort. Vi ser film og enkelte serier på lerret via Apple TV eller Canal Digital-boksen (som knapt er i bruk, men må beholde den siden vi bor i borettslag), alt annet på Ipad. Jeg har ikke hatt Disney Channel på i bakgrunnen på to år, helt fantastisk (den drev meg seriøst fra vettet, den dubbingen kunne fint blitt brukt til tortur....:legrine:). 

Det eneste som er dumt er at jeg ser færre dokumentarer fordi jeg glemmer å oppsøke dem (før ramlet jeg innom dem mens jeg zappet), og lite nyheter (leser flere nettaviser hver dag, så tror ikke jeg går glipp av så mye). Datteren min har en liten TV på sitt rom så hun har mulighet til å se på ting sammen med venner uten å okkupere stua, men hun er ikke koblet til kanaler (integrert DVD i TV'n). Jeg skal snart kjøpe ny Appple TV, så kan hun ha den gamle og bruke Airplay fra Ipaden.

Anonymkode: 7b6ff...72a

Annonse

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi er vel de eneste her til lands som har en 37 tommer i stua🤣 Alle som ser tvn vår , syns vi har så gode bilder. Vi vil ikke bytte den ut. skal kjøpe prosjektor i kjelleren snart da.

Anonymkode: 5277b...4e2

32" her, vi slår dere. ;-) Sitter ca. 3,5 meter fra, funker bra. TVen nærmer seg ti år, og jeg merker at bildekvaliteten på både mobilen og paden er bedre, så har egentlig litt lyst å kjøpe ny. Kommer til å gå opp til 40", men med tynnere ramme enn det vi har nå, slik at den ikke ruver mer i stua.

Enkelte ting er gøy å se på stor skjerm, men jeg tenker at det dreier seg mye om vane. Vi holder igjen på størrelsen slik at ikke hele stua bare blir tv, synes det ser både trist og litt harry ut. Det skal sies at vi kun har én stue – hadde vi hatt tv-stue, hadde vi kanskje kjøpt litt større.

Anonymkode: f3802...cad

Dere bør nok prøve i butikken først. Vi har 60tommer på hytta og det syns vi er litt i overkant. Pappa så ikke teksten på 21tommeren han hadde, så han kjøpte bare ett bitte litt større tv. Barnebarna er superfornøyde, for nå er de på kino på hytta. Det føles ut som kino når vi har så liten stue at vi ikke kan flytte sofaen lengre unna. Det blir litt feil og jeg hadde ikke orket det hjemme, på hytta er det pappa og vi ser lite på tv egentlig. Nyheter på kino er liksom ikke så kult.... 

Anonymkode: a82fc...cfe

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor i all verden sitter dere så langt unna TVen?

Anonymkode: d8413...13e

Det funker helt fint. Jeg ser lite TV og innreder ikke stua med TV som sentrum. Selv om TV'en er stor, merkes det ikke så godt. Ville sett fjernt ut med sofaen midt på gulvet foran TV. 

Når vi har besøk, er det ikke en TV som er fokuset. 

Anonymkode: dd443...dd8

50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det funker helt fint. Jeg ser lite TV og innreder ikke stua med TV som sentrum. Selv om TV'en er stor, merkes det ikke så godt. Ville sett fjernt ut med sofaen midt på gulvet foran TV. 

Når vi har besøk, er det ikke en TV som er fokuset. 

Tv er da sjelden fokus i en stue? Annet enn når man ser på TV da.. Dere må ha en merkelig åpen stue, om dere må ha TV og sofa så mange meter fra hverandre? Vi har også stor stue, men det hadde jo blitt bare rart å ha møblene bare "langs veggene"?

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Tv er da sjelden fokus i en stue? Annet enn når man ser på TV da.. Dere må ha en merkelig åpen stue, om dere må ha TV og sofa så mange meter fra hverandre? Vi har også stor stue, men det hadde jo blitt bare rart å ha møblene bare "langs veggene"?

Stua er egentlig ikke merkelig i det hele tatt. Fått skryt mange ganger for løsningene våre i stua. Vi hadde både TV og sofa et annet sted tidligere, da satt vi mye nærmere, men det føltes ikke bra. Nå fungerer det mye bedre og vi ser da TV'en helt fint 6,5 meter i fra. Vi kan ikke ha større TV enn 65", for det er det ikke plass til. 

Jeg opplever at hos enkelte som har stor TV nær sofaen, kommer den litt på skiva. Jeg synes det er merkelig at du ikke tenker det er merkeligere med stor TV altfor nærme, enn ganske langt i fra 😆 Men for all del, jeg liker å sitte langt bak på kino også. Noen liker å sitte langt fremme. 

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Stua er egentlig ikke merkelig i det hele tatt. Fått skryt mange ganger for løsningene våre i stua. Vi hadde både TV og sofa et annet sted tidligere, da satt vi mye nærmere, men det føltes ikke bra. Nå fungerer det mye bedre og vi ser da TV'en helt fint 6,5 meter i fra. Vi kan ikke ha større TV enn 65", for det er det ikke plass til. 

Jeg opplever at hos enkelte som har stor TV nær sofaen, kommer den litt på skiva. Jeg synes det er merkelig at du ikke tenker det er merkeligere med stor TV altfor nærme, enn ganske langt i fra 😆 Men for all del, jeg liker å sitte langt bak på kino også. Noen liker å sitte langt fremme. 

Jo, såklart stor tv altfor nærme er jo verre, men 6,5 meter må da nesten se litt komisk ut? Hadde hvertfall blitt det her. Litt som at vi later som vi ikke ser på tv og plasserer den langt der borte liksom. Jeg liker nå å se det jeg skal se på jeg. Dere kan jo ikke ha noe mindre med den avstanden nei. Jeg ville nok trengt enda større tv med den avstanden der. Det nærmer seg jo nesten kino avstand, og ja jeg liker ikke sitte bakerst, jeg vil se og oppleve "rundt meg" ikke bare langt der framme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...