Anonym bruker Skrevet 2. august 2017 #1 Skrevet 2. august 2017 På ferie en uke i starten av oktober. Hadde du gjort det? Jeg vurderer å avbestille og heller utsette til barnet er 9 mnd. Mannen mener jeg er hysterisk. Anonymkode: 6e8a4...14a
Anonym bruker Skrevet 2. august 2017 #2 Skrevet 2. august 2017 Vi reiste når vår var på den alderen (5.5mnd). Det var helt topp. På den tiden er det ikke så ekstremt varmt heller hadde med bleier, mme og grøt fra norge, og ellers spiste han ikke så mye annet så slapp stresset med middagsmat osv. Flyturen var deilig, han sov for det meste, og ene doen på flyet hadde stellebord (trangt ja, men det blir bare verre jo større babyen er ). Kjøpte ferdigblandet MME og hadde med boksene med det og rene flasker. Alt gikk helt supert og vi hadde en fantastisk tur mini sov i vogna på dagtid og vi la egne måltider til sovetiden slik at vi fikk litt ro til maten når vi spiste ute (han kunne ikke sitte i vanlig barnestol når han var så liten). Men føler du selv at du ikke orker så la være. Men om du føler NÅ at det blir for mye stress, kan det hende du angrer i oktober hvis turen er avbestilt. Hverdagen endret seg drastisk for oss fra mini var 3 Mnd til han var 5. Alt ble mye lettere, vi fikk gode rutiner og kjente mønsteret hans etc.. Anonymkode: 08cd4...91e
Anonym bruker Skrevet 2. august 2017 #3 Skrevet 2. august 2017 Vi har verdens enkleste baby og jeg har SÅ lyst å reise. Men det er det meslingstyret som gjør meg veldig skeptisk. Fastlegen har også gitt klarsignal. Men så hører man om folk som har avbestilt osv pga denne årsaken så da blir jeg veldig usikker selv. Men har såååå lyst på tur. Nitrist sommer/høst om vi blir hjemme. - ts Anonymkode: 6e8a4...14a
Anonym bruker Skrevet 2. august 2017 #4 Skrevet 2. august 2017 Jeg ville ikke reist med så små barn, men det er fordi jeg synes det er slitsomt og at det begrenser ferien veldig. Særlig om det er veldig varmt. Men når dere har allerede har bestilt så.. Det er jo slitsomt å dra på ferie med en på 9 mnd også 😌 Hva er det du er bekymret for da? Anonymkode: 5c259...bbc
Anonym bruker Skrevet 2. august 2017 #5 Skrevet 2. august 2017 Leste mer av tråden nå.. Kan du ikke kontakte helsestasjonen og få tidligere vaksinering? Er det ikke det som anbefales i denne situasjonen? Anonymkode: 5c259...bbc
Anonym bruker Skrevet 2. august 2017 #6 Skrevet 2. august 2017 Baby kan ikke få vaksine før han er 9 mnd. Så det går dessverre ikke. Jeg tror det er mye enklere å reise med baby på 5 mnd enn 9 mnd. Vi har med besteforeldre så det er ikke noe stress. Men er som sagt den meslingdelen jeg er redd for. Så jeg lurer på om jeg er hysterisk. Flere som reiser til syden med liten baby? Anonymkode: 6e8a4...14a
Anonym bruker Skrevet 2. august 2017 #7 Skrevet 2. august 2017 58 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi har verdens enkleste baby og jeg har SÅ lyst å reise. Men det er det meslingstyret som gjør meg veldig skeptisk. Fastlegen har også gitt klarsignal. Men så hører man om folk som har avbestilt osv pga denne årsaken så da blir jeg veldig usikker selv. Men har såååå lyst på tur. Nitrist sommer/høst om vi blir hjemme. - ts Anonymkode: 6e8a4...14a Hvorfor er det nitrist å være hjemme? Har selv en baby på 5 mnd nå og vi reiser ikke til utlandet i år. Fortsatt langt fra nitrist 😄 venter til neste år hvor de viktigste vaksinene er tatt. Anonymkode: 4e98a...42f
Anonym bruker Skrevet 2. august 2017 #8 Skrevet 2. august 2017 Spania er ikke på listen over land med økt forekomst av meslinger. Ville sørget for å få 5-månedersvaksinen et par uker før turen. Vi var på Mallorca med baby på 2 mnd i år. Det gikk veldig fint. Hadde med bilsete. Helsevesenet i Spania er ikke så verst. Vi slapp heldigvis å teste det. Lot ikke baby være i basseng, kun i sjø. Ofte bakteriebomber de bassengene. Flyturen er kort fra Sør-Norge, det er et pluss. Deilig øy Bleier er ganske dyrt, vi hadde med fra Norge. Vi slapp å ha med mat da baby fullammet. Husk solkrem med kun fysisk filter. Anonymkode: 11a5c...f5e
Anonym bruker Skrevet 2. august 2017 #9 Skrevet 2. august 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor er det nitrist å være hjemme? Har selv en baby på 5 mnd nå og vi reiser ikke til utlandet i år. Fortsatt langt fra nitrist 😄 venter til neste år hvor de viktigste vaksinene er tatt. Anonymkode: 4e98a...42f Fordi det har vært 12 - 15 grader og regn ca hele sommeren. Mannen hadde bare to uker ferie i sommer og da skulle vi oppleve nærområdet. Heiet på fineværet som aldri kom. Blir så værsyk:p Anonymkode: 6e8a4...14a
Anonym bruker Skrevet 2. august 2017 #10 Skrevet 2. august 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Spania er ikke på listen over land med økt forekomst av meslinger. Ville sørget for å få 5-månedersvaksinen et par uker før turen. Vi var på Mallorca med baby på 2 mnd i år. Det gikk veldig fint. Hadde med bilsete. Helsevesenet i Spania er ikke så verst. Vi slapp heldigvis å teste det. Lot ikke baby være i basseng, kun i sjø. Ofte bakteriebomber de bassengene. Flyturen er kort fra Sør-Norge, det er et pluss. Deilig øy Bleier er ganske dyrt, vi hadde med fra Norge. Vi slapp å ha med mat da baby fullammet. Husk solkrem med kun fysisk filter. Anonymkode: 11a5c...f5e Nei, det er sant. Ja tenker å fullamme til vi kommer hjem fra reisen. Sa helsesøster eller lege noe på at dere reiste dit?:) Trodde ikke babyer kunne bruke solkrem i det hele tatt jeg? Anonymkode: 6e8a4...14a
Anonym bruker Skrevet 2. august 2017 #11 Skrevet 2. august 2017 Helsesøster sa ingenting på det. Jeg kjente stedet godt fra før, i tillegg til andre grunner som gjorde det ganske trygt. Vår baby ble smurt med solkrem hver morgen og vi unngikk direkte sol. Brukte uv-telt og parasoll. Solkremen er uten kjemisk filter, og inneholdt heller ikke parabener eller parfyme. Er jo som hvitmaling. Selges på de fleste apotek her hjemme. Anonymkode: 11a5c...f5e
Anonym bruker Skrevet 6. august 2017 #12 Skrevet 6. august 2017 https://www.aftenposten.no/norge/i/vQQ1j/Disse-barna-har-ikke-glede-av-Syden-turen Anonymkode: 90e2d...25c
Anonym bruker Skrevet 6. august 2017 #13 Skrevet 6. august 2017 Vi var på Mallorca i september-11 med baby på 4 måneder, det var supert for liten og stor. Var i skyggen/ i vogn mesteparten av tiden. Sovnet når vi spiste middag og fikk en flaske med MME når vi returnerte til leiligheten. Sov til 7-8 hver morgen. Var en skikkelig boost for mamma'n også! 😊 Var 1 baby og 6 voksne vi da, så mye oppmerksomhet og avlastning! Anonymkode: 2b266...cfb
Anonym bruker Skrevet 6. august 2017 #14 Skrevet 6. august 2017 På 2.8.2017 den 21.16, Anonym bruker skrev: Vi har verdens enkleste baby og jeg har SÅ lyst å reise. Men det er det meslingstyret som gjør meg veldig skeptisk. Fastlegen har også gitt klarsignal. Men så hører man om folk som har avbestilt osv pga denne årsaken så da blir jeg veldig usikker selv. Men har såååå lyst på tur. Nitrist sommer/høst om vi blir hjemme. - ts Anonymkode: 6e8a4...14a Vi var på tur når jenta var 5 månder! Gikk helt perfekt. Hun tok natta i vogna når vi gikk ut for å spise på kvelden. Så da fikk sitte i fred og ro på restaurant med vogna på si uten en eneste lyd. Hun stor trivdes. Var akkurat passe varmt også Anonymkode: 590d3...85f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå