Gå til innhold

Pannelugg eller ikke hos små jenter på 2-3år👧

Anbefalte innlegg

Hvordan har dere luggen til barna deres? Min datter har for lang lugg til å ha ned og for kort lugg til å ha bak ørene. Vi ender derfor opp med palmesveisen (luggen i en strikk rett opp) da dette er det eneste hun godtar uten å dra ut strikk/spenner ol.

Anonymkode: 4b240...7a7

Fortsetter under...

Annonse

Begge mine har hatt lang lugg fra de var små, det er khempepraktisk for man slipper den stadige klippingen av for lang lugg. De hadde begge mye hår som vokste fort, så det ble en kort periode med "grorudpalme" i 1 årsalderen før de fikk langt nok til bedre frisyrer. Jeg har brukt de små silikomstrikkene og laget en liten flette slik at håret holder seg vekk fra ansiktet. 

Annonse

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Her har vi hatt lugg og skulderlangt fram til skolealder og de forstår at langt hår krever stell, børsting, fletting for å få det ut av øynene osv 

Anonymkode: 92894...8ce

Samme som hos oss.

Jeg syns det er lite pent med alle disse små jentene med tynt pistrete hår som står alle veier på grunn av at mor vil de skal ha langt hår. 

Anonymkode: e539c...11b

Og jeg er så kjip at hun ikke får ha langt hår engang 🙈

Her er det både lugg, og en bob som går til skuldrene. Jeg syns de fleste jenter i den alderen får så pistrete hår pga at det må være langt. Vi slipper det, og 3 åringen klarer fint å børste håret selv hver morgen 😊

Anonymkode: cdcaa...7b3

Har en 2-åring med pannelugg. Prøvde lenge å ordne det uten, men ble ofte en slik palmelugg, for hun godtar ikke spenner. Synes faktisk hun passer luggen veldig godt :)

Anonymkode: b9f1f...6fa

Hår og barn er ulike. I den alderen må det være gjennomførbart, uansett hva man velger. Min toåring har tykt, krøllete hår til midt på ryggen. Håret krøller seg vekk fra ansiktet, så selv om hun drar ut spenner og strikk funker det supert med lang lugg. Hun elsker børsting og dulling med håret, men lar sjelden pynten sitte i mer enn 10 min😅

Anonymkode: 73db4...f16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...