Gå til innhold

Mulig med eggløsning etter å mangle bare èn pille?

Anbefalte innlegg

På lørdag kveld/natt kastet jeg opp ganske umiddelbart etter p-pilla ble inntatt. Det ble altså ca. 48 timer mellom pilla på fredagen og søndagen. Har lest flere steder på nett at å glemme en pille skal gå helt fint når man har brukt dem riktig og det ikke er 1. eller 3. uke på brettet. Er mercilon 28, pille nr 9 (dag 2 uke 2 på brettet). Hadde sex 2 ganger på søndag, og mandag morgen opplevde jeg klart gjennomsiktig glatt tykt slim/utflod med noen små røde blodprikker i oppå papiret etter toalettbesøk. Kan ikke huske at jeg har opplevd det før. Kan det være eggløsningsslim eller sædrester? Opplevde ikke mer av det, men kom noen våte ringer (ikke farget) i trusa litt senere på dagen. Tidlig på tirsdag kom det bittebittelitt brunlig slimete blod/utflod i trusa og på papiret, men har ikke vært mer enn det ene lille tilfellet. Har reagert på litt ubehag (ikke smerte) i korsrygg og brystene (kjenner det hver gang jeg går ned trappa), og svak stikking i begge sidene på magen. Har gått på pilla sammenhengende i 9 år, så er litt rådvill mtp eggløsning, testing og symptomer. Skal jeg ta en test rundt p-pille-mens (om ca. 2 uker), eller før/senere? Virker det som jeg har hatt en eggløsning, eller er dette bare en vanlig reaksjon fra kroppens side når det blir kluss med pillene? Dersom det var eggløsning så finnes vel muligheten for at det kan ha skjedd en befruktning. Jeg har fortsatt å ta pillene som normalt.

Noen med erfaringer/nyttige kommentarer til dette?

På forhånd mange takk for svar :-)

Anonymkode: a231d...ae2

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...