Anonym bruker Skrevet 31. juli 2017 #1 Skrevet 31. juli 2017 Har du noen lure tips? 😊 Anonymkode: 747e0...54d
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2017 #2 Skrevet 31. juli 2017 Vente til barnet er vaksinert er vel det lureste tipset per tid. Anonymkode: 8ae68...2d0
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2017 #3 Skrevet 31. juli 2017 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vente til barnet er vaksinert er vel det lureste tipset per tid. Anonymkode: 8ae68...2d0 Reiser ikke til et sted rammet av meslinger om d var det du tenkte på.. Anonymkode: 747e0...54d
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2017 #4 Skrevet 31. juli 2017 Jeg ville også ventet. Hva slags glede har en baby av sol og varme? De må jo være i skyggen og til og med der er de ikke er 100% beskyttet. Har selv en baby på 5 mnd og vi venter til neste år så i år må de andre barna nøye seg med ferie i Norge. Anonymkode: 95b15...a13
*Miss Marple* Skrevet 31. juli 2017 #5 Skrevet 31. juli 2017 Vi reiste med en 8 mnd gammel baby og hadde med alt vi trengte av grøt, kremer og bleier. Greit å vite at kvaliteten er som man er vant med på de viktige tingene. Ellers er jo tynne klær, solhatt og vogn med mulighet for skygge viktig. Vi hadde også med et miniapotek med febermål, paracet stikkpiller, saltvannsdråper osv. Og argumentet om at baby ikke har glede av en sydentur er så teit! Den har da ikke vondt av det heller. Det finnes faktisk babyer sør for Danmark også.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2017 #6 Skrevet 31. juli 2017 47 minutter siden, Anonym bruker skrev: Reiser ikke til et sted rammet av meslinger om d var det du tenkte på.. Anonymkode: 747e0...54d Få steder i Europa er trygge nå. Anonymkode: 8ae68...2d0
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2017 #7 Skrevet 31. juli 2017 Jeg hadde aldri tatt sjansen ang meslinger. Om den plassen du reiser til ikke er rammet, så vet du absolutt ingenting om de andre turistene. Nei. Akkurat den ene sommeren barnet er under 9 mnd (man kan få vaksina da), holder jeg meg i Norge. Anonymkode: abc89...459
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2017 #8 Skrevet 31. juli 2017 Vi reiste med begge våre da de var babyer. Ene var 5 mnd og andre var 6 mnd da vi reiste. Hadde snakket med helsestasjonen om det og ordnet det slik at de fikk de to første rundene med vaksinasjon før vi reiste. Hadde med mat, bleier, parasoll, termos til kokende vann på tur for å varme middagsglass eller lage grøt ( klippet en 1,5 l flaske i to og varmet matglasset i den 😃) god reisetrille med fullt nedleggbar rygg, ammet mye og ga ekstra vann som var kokt. Vi hadde supre turer begge ganger. Leide leilighet med kjøkken og bil med barnesete. Da vi reiste med begge ungene hadde vi med eget sete. Kunne vi gjort det igjen ville vi gjort det med første også. Vi måtte insistere og stå på vårt for å få et nogen Lunde ok sete første gangen. god tur 😃☀️ Anonymkode: 11ad2...3ec
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2017 #9 Skrevet 31. juli 2017 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi reiste med begge våre da de var babyer. Ene var 5 mnd og andre var 6 mnd da vi reiste. Hadde snakket med helsestasjonen om det og ordnet det slik at de fikk de to første rundene med vaksinasjon før vi reiste. Hadde med mat, bleier, parasoll, termos til kokende vann på tur for å varme middagsglass eller lage grøt ( klippet en 1,5 l flaske i to og varmet matglasset i den 😃) god reisetrille med fullt nedleggbar rygg, ammet mye og ga ekstra vann som var kokt. Vi hadde supre turer begge ganger. Leide leilighet med kjøkken og bil med barnesete. Da vi reiste med begge ungene hadde vi med eget sete. Kunne vi gjort det igjen ville vi gjort det med første også. Vi måtte insistere og stå på vårt for å få et nogen Lunde ok sete første gangen. god tur 😃☀️ Anonymkode: 11ad2...3ec Hvilken trille brukte dere? 😊 Anonymkode: 88910...e96
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2017 #10 Skrevet 31. juli 2017 2 timer siden, *Miss Marple* skrev: Vi reiste med en 8 mnd gammel baby og hadde med alt vi trengte av grøt, kremer og bleier. Greit å vite at kvaliteten er som man er vant med på de viktige tingene. Ellers er jo tynne klær, solhatt og vogn med mulighet for skygge viktig. Vi hadde også med et miniapotek med febermål, paracet stikkpiller, saltvannsdråper osv. Og argumentet om at baby ikke har glede av en sydentur er så teit! Den har da ikke vondt av det heller. Det finnes faktisk babyer sør for Danmark også. Ja men ser du lokalbefolkningen med babyer på stranda og ikke gatene på dagen? Nei de holder seg mer eller mindre innendørs og er ute på kveldene når det er kjølig. Vi i Norge er så opptatt av at barna skal i seng kl 19 så da utgår det. Ser fortsatt ingen nytte av syden for en baby. Jo den kan faktisk ha vondt av å reise til en annen bakterieflora enn vi har her hjemme. Den kan bli syk av flere grunner og skjønner ikke at folk vil gamble nå i meslingutbruddet. Har selv vært innlagt i utlandet pga sykdom og glad det var meg og ikke en av barna for å si det sånn. En baby på knapt 6 mnd hadde jeg ikke unnet en sykehustur. Anonymkode: 95b15...a13
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2017 #11 Skrevet 31. juli 2017 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvilken trille brukte dere? 😊 Anonymkode: 88910...e96 Vi hadde med en Tautonia timmy. Men det finnes mange både lettere og mindre. Anonymkode: 11ad2...3ec
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2017 #12 Skrevet 31. juli 2017 34 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja men ser du lokalbefolkningen med babyer på stranda og ikke gatene på dagen? Nei de holder seg mer eller mindre innendørs og er ute på kveldene når det er kjølig. Vi i Norge er så opptatt av at barna skal i seng kl 19 så da utgår det. Ser fortsatt ingen nytte av syden for en baby. Jo den kan faktisk ha vondt av å reise til en annen bakterieflora enn vi har her hjemme. Den kan bli syk av flere grunner og skjønner ikke at folk vil gamble nå i meslingutbruddet. Har selv vært innlagt i utlandet pga sykdom og glad det var meg og ikke en av barna for å si det sånn. En baby på knapt 6 mnd hadde jeg ikke unnet en sykehustur. Anonymkode: 95b15...a13 Veldig mange babyer har eldre søsken med både ønsker, drømmer og behov for sol og varme. Syden er full av skandinaviske babyer. Vet du Hva?? Det går veldig fint. Ro deg ned Anonymkode: 68935...a20
*Miss Marple* Skrevet 31. juli 2017 #13 Skrevet 31. juli 2017 (endret) 1 time siden, Anonym bruker skrev: Ja men ser du lokalbefolkningen med babyer på stranda og ikke gatene på dagen? Nei de holder seg mer eller mindre innendørs og er ute på kveldene når det er kjølig. Vi i Norge er så opptatt av at barna skal i seng kl 19 så da utgår det. Ser fortsatt ingen nytte av syden for en baby. Jo den kan faktisk ha vondt av å reise til en annen bakterieflora enn vi har her hjemme. Den kan bli syk av flere grunner og skjønner ikke at folk vil gamble nå i meslingutbruddet. Har selv vært innlagt i utlandet pga sykdom og glad det var meg og ikke en av barna for å si det sånn. En baby på knapt 6 mnd hadde jeg ikke unnet en sykehustur. Anonymkode: 95b15...a13 Om man bruker vett og sunn fornuft er det enklere å reise med en baby enn en ettåring som slett ikke vil holde seg i ro i skyggen, for eksempel. En på 6 mnd ammes ofte også, så da er det enda mindre sjans for fremmed bakterieflora. Vi var lite på stranden, søkte skygge på hotellområdet og var på rommet med ac midt på dagen. Middag tok vi etter kl 20 med baby sovende i vognen, null problem. Det var en fin ferie for oss alle, selv om minste selvsagt hadde vært like fornøyd hjemme. Når det er sagt hadde jeg nølt med å reise med uvaksinerte barn akkurat nå. Endret 31. juli 2017 av *Miss Marple*
Anonym bruker Skrevet 6. august 2017 #14 Skrevet 6. august 2017 https://www.aftenposten.no/norge/i/vQQ1j/Disse-barna-har-ikke-glede-av-Syden-turen Anonymkode: f461f...27d
Anonym bruker Skrevet 6. august 2017 #15 Skrevet 6. august 2017 På 31.7.2017 den 22.18, Anonym bruker skrev: Veldig mange babyer har eldre søsken med både ønsker, drømmer og behov for sol og varme. Syden er full av skandinaviske babyer. Vet du Hva?? Det går veldig fint. Ro deg ned Anonymkode: 68935...a20 Ja vi har også eldre barn med ønsker om syden men de har begge forståelse for at syden med en baby er ikke det beste for babyen. Men nå er barna 10 og 12 år så store nok til å forstå at ikke hele verden kretser rundt de. Jeg trenger ikke å roe meg ned for jeg er ikke urolig. Vi har reist jorda rundt med barna våre og til og med bodd i utlandet i flere år 🙈 men det første året av et barns liv trenger man virkelig ikke å utsette de for intens varme og ukjent bakterieflora. Jeg har riktignok sett tonnevis av babyer på ferie i utlandet og møtt mange av de gjennom jobben min. Og på bakgrunn av det er det så reiser ikke jeg til syden med en baby. En baby på under 1 år har virkelig ingen glede av disse sydenturene. Men for all del bare å reise 👍 kan jo være heldig å treffe på et godt helsevesen og du kan være uheldig. En sjanse du tar. Husk at en baby ikke er like sterk som et større barn. Jeg ville rett og slett ikke gamblet på det. Anonymkode: 95b15...a13
Fru Banderas Skrevet 6. august 2017 #16 Skrevet 6. august 2017 Det kommer helt an på hva du mener med "Syden". Jeg ble mor i Spania (vi bodde der i hundre år) og jeg kan fortelle deg litt inside info: Det spanske helsevesenet er veldig bra, og på mange måter mye bedre enn det norske. Spania har utrolig mange svært dyktige leger og sykepleiere som er veldig profesjonelle. Det finnes faktisk både spanske bleier, våtservietter og andre babyartikler som er både billigere og bedre enn mange norske. Men klart; de må handles der spanjoler handler (Carrefour, Día, Supersol, Mercadona osv.), og ikke på møkkasteder der kun solbrente brisne nordmenn og andre turister i tåka handler, der prisen er fem ganger så høy og kvaliteten er Kina. Spanjoler spiser mat lokal hver dag, og ingen dør av det. Så lenge du velger et sted med en viss kvalitet (altså ikke et slitt turiststed der seriøse aktører nekter å ha bedriftene sine) er du mer enn trygg. Serr.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2017 #17 Skrevet 6. august 2017 1 time siden, Fru Banderas skrev: Det kommer helt an på hva du mener med "Syden". Jeg ble mor i Spania (vi bodde der i hundre år) og jeg kan fortelle deg litt inside info: Det spanske helsevesenet er veldig bra, og på mange måter mye bedre enn det norske. Spania har utrolig mange svært dyktige leger og sykepleiere som er veldig profesjonelle. Det finnes faktisk både spanske bleier, våtservietter og andre babyartikler som er både billigere og bedre enn mange norske. Men klart; de må handles der spanjoler handler (Carrefour, Día, Supersol, Mercadona osv.), og ikke på møkkasteder der kun solbrente brisne nordmenn og andre turister i tåka handler, der prisen er fem ganger så høy og kvaliteten er Kina. Spanjoler spiser mat lokal hver dag, og ingen dør av det. Så lenge du velger et sted med en viss kvalitet (altså ikke et slitt turiststed der seriøse aktører nekter å ha bedriftene sine) er du mer enn trygg. Serr. Mercado-ona, Mercado-o-naaa! Sorry, fikk den sangen på hjernen nå. Anonymkode: 8e397...ca2
Fru Banderas Skrevet 6. august 2017 #18 Skrevet 6. august 2017 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mercado-ona, Mercado-o-naaa! Sorry, fikk den sangen på hjernen nå. Anonymkode: 8e397...ca2 Takk...hadde akkurat rukket å glemme den!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå