Anonym bruker Skrevet 30. juli 2017 #1 Skrevet 30. juli 2017 Baker ikje så ofte. Men bakte i dag. Møllerens 123 boller. 220 grader i 10 minutt. Mørk brun oppå. Nesten for mørk brun under... Men inni var de rå.... og det er typisk asså.. Hva gjør jeg feil? Kunne jo ikke stekt de lenger. Da hadde de blitt svidd... Anonymkode: 342f4...1f1
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2017 #2 Skrevet 30. juli 2017 Høres veldig varmt ut for boller, kan hende din ovn holder litt høyere temperatur enn den skal også. prøv 200 grader neste gang. Men ventet dere til de var avkjølte før dere smakte? Anonymkode: 7d397...93a
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2017 #3 Skrevet 30. juli 2017 Lavere temp, Evt start med det som står på pakken og så still ned til feks 180C idet du setter de inn (ovner kan være forskjellige) Du kan sjekke bollene ved å løfte opp en som ser ferdig stekt ut og dunke lett med fingeren under , da skal lyden være "hul". Blir de for mørke før de er ferdig så kan du prøve å legge sølvfolie over den siste tiden for at de ikke skal bli svidd. Anonymkode: bb630...9cd
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2017 #4 Skrevet 30. juli 2017 Mine ble rå inni en gang da jeg hadde for varm melk blanda med gjæra. Vet ikke om det er samme prosess med 1-2-3-boller... Anonymkode: f5a81...5e1
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2017 #5 Skrevet 30. juli 2017 51 minutter siden, Anonym bruker skrev: Baker ikje så ofte. Men bakte i dag. Møllerens 123 boller. 220 grader i 10 minutt. Mørk brun oppå. Nesten for mørk brun under... Men inni var de rå.... og det er typisk asså.. Hva gjør jeg feil? Kunne jo ikke stekt de lenger. Da hadde de blitt svidd... Anonymkode: 342f4...1f1 Hadde jeg vært diktator for en dag, så hadde jeg innført en lov mot "..." i tide og utide. Hvorfor i all verden bruker du det slik du gjør i overskriften? Hvorfor ikke punktum? Det ser jo bare tilbakestående ut. Anonymkode: 68e10...ed5
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2017 #6 Skrevet 30. juli 2017 Du har ikke eltet nok. Elting, lenge, er kunsten bak gode bolle. Da blir alle oppskrifter bra. Når jeg endelig forstod det, ble bollene mine proffe. Ett tips til, bruk olje (ikke oliven) på kjøkkendisk og hender i stede for mel. Anonymkode: 29492...4b1
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2017 #7 Skrevet 31. juli 2017 13 timer siden, Anonym bruker skrev: Hadde jeg vært diktator for en dag, så hadde jeg innført en lov mot "..." i tide og utide. Hvorfor i all verden bruker du det slik du gjør i overskriften? Hvorfor ikke punktum? Det ser jo bare tilbakestående ut. Anonymkode: 68e10...ed5 Hahaha....... Godt du bare er ei som henger på ett anonymt mamma forum da....... Hohohoho, tilbakestående..... ja, jo, vel, mye og mangt man skal orke å bruke energi på å irritere seg over. ... ..... ..... Anonymkode: 342f4...1f1
Anonym bruker Skrevet 1. august 2017 #9 Skrevet 1. august 2017 På 31.7.2017 den 11.55, Anonym bruker skrev: Hahaha....... Godt du bare er ei som henger på ett anonymt mamma forum da....... Hohohoho, tilbakestående..... ja, jo, vel, mye og mangt man skal orke å bruke energi på å irritere seg over. ... ..... ..... Anonymkode: 342f4...1f1 Og hvorfor skulle ikke vi som kan skrive korrekt "henge" på mammaforum? Det er ikke bare de tilbakestående som formerer seg, vet du. Anonymkode: 68e10...ed5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå