Gå til innhold

Katten vår bet naboen helt uprovosert...

Anbefalte innlegg

Vår eldre nabodame kom bort til oss idag og fortalte at vår tre år gamle (kastrerte) hannkatt har bitt henne. Hun fortalte at den lå ved bena hennes mens hun satt i en stol. Hun snakket rolig til den. Plutselig har katten satt tennene i leggen hennes, helt uprovosert. Damen måtte til legen for å ta stivkrampesprøyte og fortalte oss dette idag. Hun selv har ingen mening om hvordan vi skal håndtere det, men ville at vi skulle vite det. 

Katten er i utgangspunktet en snill og sosial katt. Det vi har opplevd tidligere er at den har sagt i fra med å bite/klore er om barna har vært litt for masete med den. Barna tar hensyn til katten og plager den ikke. Jeg er samtidig redd for at den angriper et barn uprovosert. Det være seg våre eller andre sine, spesielt når han gjorde slik mot naboen som bare har vært snill mot ham....

Så det jeg lurer på er - hvordan bør vi håndtere dette??

Anonymkode: 13510...e7b

Fortsetter under...

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Vår eldre nabodame kom bort til oss idag og fortalte at vår tre år gamle (kastrerte) hannkatt har bitt henne. Hun fortalte at den lå ved bena hennes mens hun satt i en stol. Hun snakket rolig til den. Plutselig har katten satt tennene i leggen hennes, helt uprovosert. Damen måtte til legen for å ta stivkrampesprøyte og fortalte oss dette idag. Hun selv har ingen mening om hvordan vi skal håndtere det, men ville at vi skulle vite det. 

Katten er i utgangspunktet en snill og sosial katt. Det vi har opplevd tidligere er at den har sagt i fra med å bite/klore er om barna har vært litt for masete med den. Barna tar hensyn til katten og plager den ikke. Jeg er samtidig redd for at den angriper et barn uprovosert. Det være seg våre eller andre sine, spesielt når han gjorde slik mot naboen som bare har vært snill mot ham....

Så det jeg lurer på er - hvordan bør vi håndtere dette??

Anonymkode: 13510...e7b

Bli kvitt den. Katteeiere er de mest hensynsløse dyreeiere i Norge...

Anonymkode: a4ca9...68e

Søsteren min sin katt kan også finne på å gjøre det. Forstått det sånn at noen bare gjør det...

Hadde fulgt godt med fremover, og blir den mannevond (og det ikke ligger smerter eller sykdom man kan behandle enkelt bak det) så må dere vel vurdere avliving. Kan jo ikke ha en ustabil katt som går rundt i nabolaget mtp barn etc

Anonymkode: 02433...c2b

Jeg ville tatt katten med til dyrlegen og fått undersøkt om den kan være syk, ha smerter eller annet. Dyrlegen kan også gi deg bedre råd du kan stole mer på enn visse anonyme (som f.eks. første som svarte ;) ).

Med tanke på infeksjonsfare så er kattebitt farligere enn hundebitt, selv om et kattebitt normalt ikke er like kraftig som et hundebitt. Men pga. infeksjonsfaren så må man ta slike bitt på alvor og få stivkrampesprøyte ved bitt.

Anonymkode: 15e3a...13e

Annonse

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun kan ikke ha tråkket den på halen eller satt stolbeinet på halen dens uten å ha merket det? Det var det første som slo meg...

Anonymkode: 37f29...a16

Det var det første som slo meg og

Anonymkode: a66fa...e39

Jeg regner med katten ble skremt. At hun flyttet foten og tråkket på den eller gjorde noe brått etter å ha vært helt stille lenge.

Fikk du sett bittet? 

Om hun hadde fulgt opp revaksineringen slik alle voksne skal hadde hun allerede hatt stivkrampevaksinen. 

Anonymkode: 90f1c...440

Jøss, det er en katt altså. Det er faktisk sånn de ofte funker, de reagerer på å bli klappet eller strøket "der eller der", eller sier fra når det er nok. Det kan være så enkelt at den ble skremt av en brå lyd. 

Anonymkode: 155f7...85d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...