Anonym bruker Skrevet 30. juli 2017 #1 Skrevet 30. juli 2017 Leieboer har heldigvis flyttet, men jeg kom hjem fra 3 ukers ferie nå. Det ligger 15 brev til vedkommende i postkassen, mye ser ut til å være inkassoer. Må jeg betale porto for å videresende disse brevene eller kan jeg bare skrive på ny adresse og videresende portofritt? Anonymkode: d5041...7b4
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2017 #2 Skrevet 30. juli 2017 Gå til posten og si at vedkommende ikke bor på din adresse, så du aner ikke hva du skal gjøre med dem, så tar de seg sikkert av det. Be også tidligere leieboer om å få omadressert posten asap Anonymkode: 72f7c...a76
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2017 #3 Skrevet 30. juli 2017 Gjør som hun over sier, posten stempler de som feiladressert og returnerer til avsender (som pga stempelet også blir obs på at vedkommende har ny adresse). Eller... Du kan gjøre som jeg fortsatt gjør, 2.5 år etter at vi kjøpte dette huset: stryker over adressen med en penn, og skriver på kobvoluttene "ny adresse:" og noterer på den nye adressen til de som eide her før, og putter i en sånn rød avsenderpostkasse. Det skjer ikke så ofte lengre (de har meldt adresseendring men noen avsendere hadde de glemt og andre har ikke registrert det) men får innimellom sms med stor takk har naturligvis ikke betalt noe for det, portoen er jo allerede betalt, ikke min feil at den er feilsendt. Og brevene kommer jo frem, posten ser jo hvorfor de er lagt i avsenderkassa og at brevene er forseglet enda. Anonymkode: d1724...88e
Fugit Skrevet 30. juli 2017 #4 Skrevet 30. juli 2017 Jeg er mulig i samme situasjon som din tidligere leieboer. Har prøvd å melde adresseendring, men noen er garantert glemt osv. Dersom min tidligere utleier samler opp over 1 måneds tid og sender dette til meg vil jeg si takk i sms, og spørre hva porto var. For deretter å overføre portopenger + litt for arbeidet. Dermed ville jeg også fått en sånn "aha, DISSE har jeg glemt å melde adresseendring til" opplevelse.
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2017 #5 Skrevet 30. juli 2017 Takk for svar! Jeg prøver meg på å skrive ny adresse på konvoluttene og sender de i posten i morgen, uten ny porto. Sender også sms til tidligere leieboer. Takk for hjelp! Anonymkode: d5041...7b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå