Anonym bruker Skrevet 29. juli 2017 #1 Skrevet 29. juli 2017 På hvilket grunnlag fikk dere dette? Nav er så vanskelige, og forandrer kravet hver gang tilfredsstiller det. Nå er jeg ikke blind eller døv, så da får jeg ikke ung ufør... Jeg ble skadet i bilulykke da jeg var 22 år. Kronisk migrene, konstante smerter i nakke, hodet, rygg og egentlig hele kroppen. Så jeg har hatt smerter 24/7 I over 10 år. Fikk diagnosen fibromyalgi i samme slengen.Klarer ikke hverdagslige ting som å vaske hus. Blir dårlig av å dusje og lage mat. Har en journal på over 200 sider. Anonymkode: 87fb9...70e
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2017 #2 Skrevet 29. juli 2017 Jeg har ikke det. Men om du ønsker å søke har du rett på å vite hva slags dokumentasjon du må ha fra lege/spesialisthelsetjeneste. Dersom du søker og får avslag får du vedtak som skal redegjøre for hvorfor du ikke oppfyller kravene. Da kan du klage dersom du mener vedtaket er feil. Anonymkode: 5d181...b36
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2017 #3 Skrevet 29. juli 2017 Det er alvorlighetsgraden som avgjør, man kan fint bli ufør før fylte 26 år og likevel ikke få innvilget ung ufør fordi man ikke er alvorlig nok syk... http://www.dinerstatning.no/nyheter/slik-får-du-innvilget-uføretrygd-med-rettigheter-som-ung-ufør Anonymkode: ecaf8...f0d
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2017 #4 Skrevet 29. juli 2017 Jeg har ung ufør på grunn av allvorlig PTSD og problemer knyttet til det. Vært i psykiatrien i mange år og er et komplekst tilfelle. Fungerer forholdsvis greit som mor til to små, men jobb ved siden av mammarollen er ikke egnet for meg, dessverre. Anonymkode: 794d2...958
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2017 #5 Skrevet 29. juli 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har ikke det. Men om du ønsker å søke har du rett på å vite hva slags dokumentasjon du må ha fra lege/spesialisthelsetjeneste. Dersom du søker og får avslag får du vedtak som skal redegjøre for hvorfor du ikke oppfyller kravene. Da kan du klage dersom du mener vedtaket er feil. Anonymkode: 5d181...b36 Det er det som er litt komisk. De sier at jeg mangler en viss info, jeg skaffer det. Da sier de at det er bare psyken min, så får jeg dokumentasjon på at jeg er frisk psykisk . Jeg gir dem det de vil ha, men så finner de på nye ting hele tiden. 🤔 Anonymkode: 87fb9...70e
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2017 #6 Skrevet 29. juli 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er alvorlighetsgraden som avgjør, man kan fint bli ufør før fylte 26 år og likevel ikke få innvilget ung ufør fordi man ikke er alvorlig nok syk... http://www.dinerstatning.no/nyheter/slik-får-du-innvilget-uføretrygd-med-rettigheter-som-ung-ufør Anonymkode: ecaf8...f0d Takk for link 😊Det står jo noe om hvordan funksjonen i dagliglivet er. Å ha migrene og være sengeliggende 27 av 30 dager i mnd over 10 År, preger jo livet og funksjonen. Jeg bare reagerer på at noen får ung ufør av mindre alvorlige årsaker. Advokaten sa egentlig bare at det det var litt hipp som happ om de sier ja eller nei. Kommer an på hvem som behandler saken. Anonymkode: 87fb9...70e
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2017 #7 Skrevet 29. juli 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har ung ufør på grunn av allvorlig PTSD og problemer knyttet til det. Vært i psykiatrien i mange år og er et komplekst tilfelle. Fungerer forholdsvis greit som mor til to små, men jobb ved siden av mammarollen er ikke egnet for meg, dessverre. Anonymkode: 794d2...958 ❤ Jeg har to barn, uten de hadde jeg ikke orket å leve. Jeg klarte ikke å gi opp drømmen om barn. Det er helt forferdelig tøft. Men det eneste som holder meg oppe. Jeg ble dårlig bare å sitte hos nav i en time i møte. De så heldigvis dette, har aldri vært noe problem med nav. Har en klar diagnose. Ikke hver dag man får en trailer i fronten på E6 i 80 km/t. Anonymkode: 87fb9...70e
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2017 #8 Skrevet 29. juli 2017 Jeg fekk innvilget unguføre på første forsøk. Jeg har en sjelden søvnsykdom Anonymkode: 06096...803
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 30. juli 2017 #9 Skrevet 30. juli 2017 Jeg fikk ung uføre etter 10 år! Har Cerebral Parese, er døv og blind på høyre side. Måtte gjennom 7-8 vurderinger. Bla 2 ganger på Sunnaas sykehus, Riksen og Ullevål , som alle er spesialister på CP + nav sitt eget utredningssenter, som nav ikke trodde på! 😂
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2017 #10 Skrevet 30. juli 2017 Sengeliggende 27 av 30 dager i måneden og du har fått to barn, det er vel det mest egoistiske jeg har lest.. Anonymkode: 25048...4e4
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2017 #11 Skrevet 30. juli 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Sengeliggende 27 av 30 dager i måneden og du har fått to barn, det er vel det mest egoistiske jeg har lest.. Anonymkode: 25048...4e4 Vet du hva. Jeg orker ikke å fortelle deg heeeele historien. Når barna er i bhg, sover jeg. Når de kommer hjem tar jeg meg sammen og er en god mamma. Ta det helt med ro. De får alt de trenger. Anonymkode: 87fb9...70e
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2017 #12 Skrevet 30. juli 2017 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Takk for link 😊Det står jo noe om hvordan funksjonen i dagliglivet er. Å ha migrene og være sengeliggende 27 av 30 dager i mnd over 10 År, preger jo livet og funksjonen. Jeg bare reagerer på at noen får ung ufør av mindre alvorlige årsaker. Advokaten sa egentlig bare at det det var litt hipp som happ om de sier ja eller nei. Kommer an på hvem som behandler saken. Anonymkode: 87fb9...70e Bare av ren nysgjerrighet. Hvordan greier du å få til å være en god mor da? Hvis du ligger i sengen 27/30 dager. Håper det ordner seg for deg. Anonymkode: befde...ed7
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2017 #13 Skrevet 30. juli 2017 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Sengeliggende 27 av 30 dager i måneden og du har fått to barn, det er vel det mest egoistiske jeg har lest.. Anonymkode: 25048...4e4 Enig! Sengeliggende 27 av 30 dager i måneden de siste 10 år? Og innimellom der har du valgt å få to barn. Men å yte, det er du for syk til? Man trenger ikke hele historien for å skjønne at her ligger det mer bak. Anonymkode: a0900...cf7
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2017 #14 Skrevet 30. juli 2017 45 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vet du hva. Jeg orker ikke å fortelle deg heeeele historien. Når barna er i bhg, sover jeg. Når de kommer hjem tar jeg meg sammen og er en god mamma. Ta det helt med ro. De får alt de trenger. Anonymkode: 87fb9...70e Fikk diagnosen fibromyalgi i samme slengen.Klarer ikke hverdagslige ting som å vaske hus. Blir dårlig av å dusje og lage mat. Har en journal på over 200 sider. Men du klarer vel ikke å være en god mor når du blir dårlig av å lage mat og dusje? Her er det noe som skurrer... Anonymkode: 25048...4e4
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2017 #15 Skrevet 30. juli 2017 Ung ufør som 33åring.Jeg har sosial fobi.I papirene står det psykos .scissofrene spekter.Hadde en periode hvor jeg hadde forestillinger om mye rart.Med sosial fobi er hoveddiagnosen.Jeg ser helt normal ut.å folk spørr meg hva feiler det egentlig deg.ikke alt enn kan se.jeg er alene med barn. Eier leilighet å bil. Anonymkode: ca955...310
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2017 #16 Skrevet 30. juli 2017 Så lenge det kan dokumenteres at grunnen for ufør oppsto før fylte 26 år er det grunnlag for å få ung ufør. Er ivertfall det min venninne som har vært gjennom prosessen kunne fortelle. Anonymkode: 94b7d...179
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2017 #17 Skrevet 30. juli 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Så lenge det kan dokumenteres at grunnen for ufør oppsto før fylte 26 år er det grunnlag for å få ung ufør. Er ivertfall det min venninne som har vært gjennom prosessen kunne fortelle. Anonymkode: 94b7d...179 Grunnlag for å søke ja, men ikke alle får. Om du leser i linken høyere opp og på nav sine sider er det et kriterie at sykdommen er alvorlig. Hva som er alvorlig og ikke alvorlig sykdom er visst opp til den som behandler søknaden hos nav å avgjøre..... Jeg har en søster som er ufør, har vært syk siden hun var 7-8 år, opplevde en kraftig forverring da hun var rundt 20 år og ble ufør som 25-åring, men ung ufør fikk hun ikke for sykdommen var ikke alvorlig nok. Anonymkode: ecaf8...f0d
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2017 #18 Skrevet 30. juli 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Fikk diagnosen fibromyalgi i samme slengen.Klarer ikke hverdagslige ting som å vaske hus. Blir dårlig av å dusje og lage mat. Har en journal på over 200 sider. Men du klarer vel ikke å være en god mor når du blir dårlig av å lage mat og dusje? Her er det noe som skurrer... Anonymkode: 25048...4e4 Du får ta deg en tur hit til Ski da, du bare synser. Jeg orker ikke forklare fremmede folk alt. Jeg vet hva som er sannheten. Jeg lurte ikke på om jeg er en god eller dårlig mor. Jeg vet at jeg er en god mor og stiller opp for barna min. Kanskje mer enn andre, kompenserer for at jeg ikke har jobb og må hvile ofte. Anonymkode: 87fb9...70e
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2017 #19 Skrevet 30. juli 2017 OK, bor i Oslo, bare gi meg adressen Anonymkode: 25048...4e4
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2017 #20 Skrevet 30. juli 2017 Hahahaha, god mor ja. Hvis det er så alvorlig du skal ha det til, finnes du ikke en god mor og jeg synes alvorlig synd på barna dine. Håper noen fanger de opp i så fall. Så jeg mistenker det ikke er så alvorlig du skal ha det til, og det gjør sikker nav også tenker jeg. Anonymkode: 96f2e...9ec
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2017 #21 Skrevet 30. juli 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Så lenge det kan dokumenteres at grunnen for ufør oppsto før fylte 26 år er det grunnlag for å få ung ufør. Er ivertfall det min venninne som har vært gjennom prosessen kunne fortelle. Anonymkode: 94b7d...179 Jeg har en medfødt lyte som er god grunn til ung ufør. Men Nav nekter plent å gi meg ung tillegget. Så nå ligger anken min skrevet av advokat inne til behandling hos Trygderetten. Anonymkode: 373de...ca6
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2017 #22 Skrevet 30. juli 2017 Hi, dette henger ikke på greip. Enten er du sengeliggende og blir dårlig av å dusje, lage mat og vaske hus. Eller så klarer du å være en god mor for to barn. Det går faktisk ikke an å kombinere de to. Hvis du allerede hadde barna da du ble syk, så er det selvsagt sånn som skjer, og det er leit. Men å velge å få to barn i en slik situasjon, nei, det forstår jeg ikke. Jeg tenker også at du ikke egentlig er så syk og det har nok NAV oppfattet, også. Anonymkode: aefee...5bd
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2017 #23 Skrevet 30. juli 2017 Godt at NAV gjør jobben sin! Anonymkode: 25048...4e4
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2017 #24 Skrevet 30. juli 2017 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Enig! Sengeliggende 27 av 30 dager i måneden de siste 10 år? Og innimellom der har du valgt å få to barn. Men å yte, det er du for syk til? Man trenger ikke hele historien for å skjønne at her ligger det mer bak. Anonymkode: a0900...cf7 De som ikke er i lik situasjon, klarer ikke å forstå. Ca 13 leger sa: Få barn! Man kan bli bra av å føde barn! Jeg holdt igjen i mange år. Men livet hadde ikke noe mening. Anonymkode: 87fb9...70e
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2017 #25 Skrevet 30. juli 2017 Spesielt å legge meg for hat når dere ikke kjenner meg. Godt de på NAV , leger og spesialister er på laget mitt. Å bli påkjørt av en trailer unner jeg ingen. Å rakke ned på andre, og være kvalm og ekkel.. Det gjør at jeg tviler på deres evne som mødre. Anonymkode: 87fb9...70e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå