Gå til innhold

Sykepleierstudent. Tips til tema til bachelor? Psykiatri.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

Jeg er splstudent på siste året, og skal snart i gang med bacheloroppgaven. Jeg er allerede i gang med planleggingen. 

Har noen tips til tema/ problemstilling? Jeg ønsker å gå dypere inn i psykiatrien og finne ut hvor man feiler, og på hvilken måte. 

- Ja, jeg har blitt enda mer engasjert og interessert/ nysgjerrig etter drapet på Sørlandssenteret. Helsevesenet, spesielt psykiatrien, har STORT forbedringspotensial. Jeg har lenge visst at psykiatrien er det rette feltet for meg, og derfor ønsker jeg at oppgaven min skal dreie seg om psykiatri. 

Jeg har vært inne på tanken om tvangsbruk, beltesenger o.l, men får ikke helt bestemt meg. 

Kanskje noen her har personlige erfaringer? På forhånd takk!

Anonymkode: ac879...1d5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akuttprosjektet?

http://www.sintef.no/prosjekter/akuttprosjektet/ (Bare en tilfeldig link, du finner mer ved å Google)  

Nå var ikke drapet på Sørlandssenteret god reklame for dette, men ovennevnte prosjekt handler om samhandling og forbedring av tjenester for barn/ungdom som "hører til" i både abup, institusjon og barnevern... Det er gitt dispensasjon på taushetsplikten for å legge til rette for raskt samarbeid når det er nødvendig. 

Anonymkode: c64cf...d62

Skrevet

Med tanke på drapet i Kristiansand for få dager siden, så synes jeg det er rart at du mangler inspirasjon 

Anonymkode: 1cbe6...280

Skrevet

Jeg ville sett på samhandlingsreformen og det (manglende) tilbudet som er til pasienter som blir returnert til kommunene. 

Anonymkode: b1bed...1dd

Skrevet

Skal du i praksis mens du skriver? Eller har du vært i psykiatrisk praksis, og i så fall, hva slags praksis?