Gå til innhold

Hvis du hadde fått en anonym melding om at mannen var utro

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hva kunne jeg ha gjort?

Hvis jeg fikk en anonym melding, så ville ikke min første tanke være at vedkommende som skrev den var et hyggelig menneske som ville meg vel. Jeg ville nok antagelig ha blitt både sint og litt redd, og lurt på hvem som hadde så mye mot meg at de ville skremme meg på den måten.

I tillegg stoler jeg på min mann, så jeg hadde helt klart trodd ham fremfor en eller annen anonym drittsekk. 

Annonse

En anonym mld hadde jeg ikke tatt stilling til.

En så alvorlig anklage må man ha baller nok til å tørre å at opp personlig, ellers så tror jeg ikke på det. Det blir for lett.

Da hadde jeg bedt personen om mer informasjon og bevis. 

Stoler jo egentlig på mannen, men vi kjenner ingen som er gal nok til å sende falske rykter anonymt på sms 😝

Anonymkode: f8e3e...855

9 minutter siden, litekreativtbrukernavn skrev:

En anonym mld hadde jeg ikke tatt stilling til.

En så alvorlig anklage må man ha baller nok til å tørre å at opp personlig, ellers så tror jeg ikke på det. Det blir for lett.

Det at personen ikke er modig nok til å ta det personlig, betyr jo ikke at det ikke er sant. 

Om man får en sånn melding er det mye mer sannsynlig at det er noe i det, enn at noen har funnet på det bare for å ødelegge. Hva skulle motivasjonen være? Utroskap er relativt vanlig, så selv om jeg i utgangspunktet stoler på partneren min, hadde jeg ikke slukt alt han så rått. 

Anonymkode: 88534...43d

Annonse

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det at personen ikke er modig nok til å ta det personlig, betyr jo ikke at det ikke er sant. 

Om man får en sånn melding er det mye mer sannsynlig at det er noe i det, enn at noen har funnet på det bare for å ødelegge. Hva skulle motivasjonen være? Utroskap er relativt vanlig, så selv om jeg i utgangspunktet stoler på partneren min, hadde jeg ikke slukt alt han så rått. 

Nei, fortsatt ikke tatt stilling til det når "tipseren" er så feig. Sånt tøys har jeg ikke tid til å gruble på.

Hadde personen turt å se meg i øynene og si det så ville jeg også kunne svart at det går helt fint. Min mann og jeg, som har planer om å være sammen en god stund, er begge inneforstått med at glipper kan skje i et 70-år gammelt samliv. Shit happens, og vi er for gamle til å ikke tilte i vinkel og føle at alt faller i grus over noe sånt 😏 

Og hvem dust tipser anonymt da? For at en selv skal føle seg moralsk overlegen? Klapp på skulderen? Nei, fjas et annet sted tenker jeg. 

Jeg hadde ikke laget baluba i ekteskapet mitt over en anonym melding. Vi har vært sammen i 20 år og jeg stoler på at mannen min hadde hatt baller til å gå fra meg om det ikke var meg han ville ha.

Men jeg hadde nok bedt han tenke over hva han har gjort som får noen til å sende en sånn melding for å skape uhygge, tvil og vanskelige følelser i livet mitt og sørge for at han ikke gjør noe som fører til at jeg får flere slike meldinger.

Skulle han ha hatt et lite eventyr er ikke det noe jeg hadde gått fra han for uansett.

Anonymkode: a0677...01b

Ikke noe rart så mange menn er utro hvis de tilnærmet får grønt lys fra kjerringa til å ligge rundt. Og så mange naive damer som hadde stolt på mannen som uansett hva... jeg stoler ikke 100 % på noen enn meg selv. Samtidig er jeg jo verken kontrollerende eller sjalu.

Anonymkode: f135d...4a7

Jeg ville tatt det til etterretning og fulgt litt ekstra med framover. Jeg stoler heller ikke 100 % på noen andre enn meg selv (og knapt det engang, hehe). Men jeg ville ikke automatisk trodd på meldingen – graden av hvor mye jeg trodde på den ville vært avhengig av detaljeringsgrad osv.

Anonymkode: 7cd26...567

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde ikke laget baluba i ekteskapet mitt over en anonym melding. Vi har vært sammen i 20 år og jeg stoler på at mannen min hadde hatt baller til å gå fra meg om det ikke var meg han ville ha.

Men jeg hadde nok bedt han tenke over hva han har gjort som får noen til å sende en sånn melding for å skape uhygge, tvil og vanskelige følelser i livet mitt og sørge for at han ikke gjør noe som fører til at jeg får flere slike meldinger.

Skulle han ha hatt et lite eventyr er ikke det noe jeg hadde gått fra han for uansett.

Anonymkode: a0677...01b

Men da har dere jo i praksis et åpent forhold, i hvert fall implisitt fra din side - han får lov til å "ha eventyr" så lenge du ikke får vite detaljer om det. Da blir det jo heller ikke utroskap.

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ikke noe rart så mange menn er utro hvis de tilnærmet får grønt lys fra kjerringa til å ligge rundt. Og så mange naive damer som hadde stolt på mannen som uansett hva... jeg stoler ikke 100 % på noen enn meg selv. Samtidig er jeg jo verken kontrollerende eller sjalu.

Neida. Ikke i det hele tatt.

Anonymkode: 1f892...16f

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men da har dere jo i praksis et åpent forhold, i hvert fall implisitt fra din side - han får lov til å "ha eventyr" så lenge du ikke får vite detaljer om det. Da blir det jo heller ikke utroskap.

Å ikke gå amok er ikke det samme som "åpent forhold", eller hva jeg vil kalle polyamori. Å ikke gå amok eller lage baluba er vel heller å akseptere at alle kan gjøre feil. Det betyr ikke det samme som "blankofullmakt til å gjøre planlagte feil". 

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å ikke gå amok er ikke det samme som "åpent forhold", eller hva jeg vil kalle polyamori. Å ikke gå amok eller lage baluba er vel heller å akseptere at alle kan gjøre feil. Det betyr ikke det samme som "blankofullmakt til å gjøre planlagte feil". 

Å ha et forhold på si når man er i et monogamt forhold er ikke å gjøre feil, det er å bedra partneren sin. 

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Neida. Ikke i det hele tatt.

Vel, mannen har venninner, jeg går ikke gjennom hans tlf, Facebook eller mail og mistenker han aldri før noe. Men jeg kan ikke si med 100 % sikkerhet at han aldri vil være utro. Hadde jeg fått en anonym melding om utroskap,  ville jeg ha vært på vakt fremover og ikke automatisk tross at den anonyme avsenderen var klin gæren og hadde skjult agenda,  og blindt stolt på mannen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...