Gå til innhold

Gravid uke 8, SULTEN!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt dager her og der hvor jeg har vørt konstant sulten, men nå er det hver dag. De siste dagene har jeg blitt sulten igjen med en gang. Småspiser til stadighet. Legger meg og må opp igjen etter en liten stund fordi jeg er sulten IGJEN. Hører med til historien at jeg  ikke får spist så mye om gangen pga kvalme og sure oppstøt. Så de gangene jeg spiser og faktisk ikke er kvalm, spiser jeg som en gærning. Blir like fort sulten igjen. Kjenner jeg blir så flau og er redd samboeren skal synes jeg er ekkel eller grådig. Vet det er teite tanker. Han sier jeg må bare spise alt jeg klarer. Før kunne jeg gå en dag uten mat, ikke spise før fem timer etter det rumlet i magen min. 

Noen andre som spiser og spiser og spiser???

Anonymkode: be5af...9b2

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg hadde det på samme måte da jeg var gravid, bortsett fra at jeg ikke var kvalm, bare sulten. Hele tiden. HELE tiden. Jeg kunne spise en solid middag, gjerne to porsjoner, og en time etter rumlet magen min av sult. Helt vanvittig. Det fortsatte hele svangerskapet og jeg la på meg 23 kilo... Men etter et halvt års amming hadde de forsvunnet + fem kilo til, så det var ikke noe problem. Det var dessverre ikke like lett å gå ned etter barn nr. 2... 

Samboeren din skal vel støtte deg i dine rare graviditetsgreier? Og gå ut midt på natten for å kjøpe en bestemt type is osv? :)

Anonymkode: 992b8...552

Skrevet

Selvsagt skal du spise! 

Anonymkode: effb3...142

Skrevet

Sult i perioder er helt vanlig. Men det er sikkert lurt å følge med litt på hva du spiser og fyser på når det er sånn, noe holder du deg lenger mett på en annet, og noe er tomme kallorier. Så for at blodsukkeret ikke skal svinge helt texas opp og ned, prøv å hold deg til ting som holder det stabilt -da vil du slippe unna noe av "ulve hungeren" også :)

Taler av erfaring, da jeg selv går opp rundt 20kg hver gang jeg er gravid, og føder store barn (iforhold til min størrelse) Jeg går de fort ned igjen også, innen det har gått et år, men det er tungt å være stor -På en annen side, god motivasjon til aldri å bli tjukk :P hehe. 

Anonymkode: c522e...a00

Skrevet

Er ikke så redd for vektøkningen. Spiser nesten ikke snop lenger, for det vil ikke kroppen ha. Den vil ha sunne ting 😇 Men følger selvfølgelig med på både hva som puttes inn og vekta! Er bare en veldig ny å følelse at jeg DØØØØR om jeg ikke får mat med en gang jeg er sulten 😂

Samboer støtter meg og passer på. Han sier rett ut at jeg skal bli stor og rund, men snop er han glad det er lite av. En ganske søt fyr som ønsker seg et friskt barn og mor.

HI

Anonymkode: be5af...9b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...