Gå til innhold

Noen som aldri har kjørt båt selv eller kan noe om dette, som har prøvd seg på båtførerprøven?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gikk det??

Anonymkode: 56af9...b18

Skrevet

Jeg vet noen naboer på hytta har gjort det og det gikk greit. De har sitti i en båt, men aldri kjørt før. Etter de nye reglene kom i kraft syns de det var greit at de hadde litt greie på dette i hvertfall, plutselig kunne de få behov for det. 

Jeg kjørte litt båt når jeg var ung, og plutselig bestemte jeg meg for å prøve å få start på båten på hytta i år. Faktisk så gøy at jeg vurderer om jeg skal ta båtførerprøven. Mitt eldste barn vill nemlig ikke bli med, for hun ville ikke leke med livet sa hun. Mulig det er derfor jeg har lyst siden min datterr sa som hun gjorde. Jeg kommer nok sjeldent til å kjøre båt igjen og den båten som er på hytta kan jeg kjøre uten. 

Anonymkode: 0d1c4...11f

Skrevet

Egentlig er det jo veldig fornuftig å gjøre det den veien, HI. Først lære seg teorien og lover/regler man må forholde seg til på sjøen mtp. egen og andres sikkerhet, deretter lære det praktiske.

Jeg kjørte mye båt som barn og ung, men ikke gjort det på veldig mange år nå. Jeg har lyst å ta kystskippersertifikat (har ikke båtførerprøven) :) Har lyst å ha det, men har ikke en gang såpass stor båt å øve på. Når jeg får råd og overskudd kommer jeg til å ta kystskippersertifikatet, bare for å ha det.

Anonymkode: d3667...2f3

• 3 måneder senere...
Skrevet

Jeg har flere båter, så jeg kan klare dem, det er ikke så vanskelig, en annen ting er at vedlikehold og drift ikke er billig, jeg tenker nå på slike http://shipcosts.com/ kostnadsoptimalisering

Skrevet

Når 16-åringen min klarte det uten problemer ser jeg ingen grunn til at ikke hvem som helst kan klare det. 

Anonymkode: 198e8...12a

Skrevet

Jeg har kjørt båt siden jeg var barn. Tok båtførerprøven, selv om jeg ikke trenger den siden jeg er født før 1980. Uansett. Du lærer ikke å kjøre båt på samme måte som du lærer å kjøre bil når du tar bilsertifikat. Ingen problem å ta en båtførerprøve, selv om en aldri har ført en båt. Men bare ikke la deg lure til å tro at du kan føre båt bare fordi du har tatt båtførerprøve. 

Anonymkode: 3ae33...e1b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...