Anonym bruker Skrevet 27. juli 2017 #1 Skrevet 27. juli 2017 Jeg vet hvordan elefanter trenes og jeg synes ikke det er greit. Jeg vil også oppleve andre dyr, om mulig, men kun hvis dyrene har det godt. Jeg lurer på om det finnes en oversikt over dyrevennlige elefantparker og dyrehager. Jeg har prøvd å google, men jeg leter litt i blinde og har kun funnet frem til et senter som tar seg av ville huskatter. Jeg reiser som en del av en større gruppe og når de andre vil ri på elefanter, kan jeg jo nekte selv, men jeg kan ikke nekte resten av gruppen elefantridning. Hvis det er av betydning, reiser vi til Goa. Anonymkode: 76022...2a9
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2017 #2 Skrevet 27. juli 2017 Elefantridning er virkelig ikke obligatorisk i India. Hilsen en som har vært der mange ganger... Dessuten vil nok tankene om dyrenes ve og vel blekne når du ser alle menneskene som lever verre en dyr der... Tøffe inntrykk å fordøye. Anonymkode: 82e98...d28
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2017 #3 Skrevet 27. juli 2017 Ville dyr er ikke for vår underholdning uansett hvor mye man ønsker å ri på en elefant. Anonymkode: 50a0c...68f
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2017 #4 Skrevet 27. juli 2017 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Elefantridning er virkelig ikke obligatorisk i India. Hilsen en som har vært der mange ganger... Dessuten vil nok tankene om dyrenes ve og vel blekne når du ser alle menneskene som lever verre en dyr der... Tøffe inntrykk å fordøye. Anonymkode: 82e98...d28 Det er kanskje ikke det, men elefanter var det første som ble nevnt når det ble klart hvor vi skal reise. Jeg er glad i dyr og vil at alle dyr skal bli behandlet bra, mennesker også for den saks skyld. Anonymkode: 76022...2a9
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2017 #5 Skrevet 27. juli 2017 Jeg har aldri ridd på en elefant på Goa. Heller ikke sett sndre turister som rir på de. Men dyrevern står generelt ikke høyt i India, så du kommer ikke til å like det du ser, f.eks langs gaten. Så da må man jo velge om man kan reise dit eller ikke. Anonymkode: 3ddaf...05f
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2017 #6 Skrevet 27. juli 2017 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ville dyr er ikke for vår underholdning uansett hvor mye man ønsker å ri på en elefant. Anonymkode: 50a0c...68f Sant. :-) Jeg prøver å undersøke litt nå, kun fordi jeg vet at resten av reisefølget nok vil ri på elefanter, hvis jeg ikke klarer å snakke de fra det. Anonymkode: 76022...2a9
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2017 #7 Skrevet 27. juli 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sant. :-) Jeg prøver å undersøke litt nå, kun fordi jeg vet at resten av reisefølget nok vil ri på elefanter, hvis jeg ikke klarer å snakke de fra det. Anonymkode: 76022...2a9 Hvis dette er din største bekymring, så kommer du til å få en ubehagelig tur. Elefantene som blir brukt til turister blir behandlet bra sammenlignet med veldig mange andre dyr. India og Goa er et fantastisk sted, men ekstremt forskjellig fra hva vi er vant til.... Anonymkode: 3ddaf...05f
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2017 #8 Skrevet 27. juli 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har aldri ridd på en elefant på Goa. Heller ikke sett sndre turister som rir på de. Men dyrevern står generelt ikke høyt i India, så du kommer ikke til å like det du ser, f.eks langs gaten. Så da må man jo velge om man kan reise dit eller ikke. Anonymkode: 3ddaf...05f Jo, jeg reiser. Jeg må nok lukke øynene litt innimellom, men den turen vil jeg være med på. Anonymkode: 76022...2a9
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2017 #9 Skrevet 27. juli 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hvis dette er din største bekymring, så kommer du til å få en ubehagelig tur. Elefantene som blir brukt til turister blir behandlet bra sammenlignet med veldig mange andre dyr. India og Goa er et fantastisk sted, men ekstremt forskjellig fra hva vi er vant til.... Anonymkode: 3ddaf...05f Ja, det blir nok å lukke øynene, men jeg vil ikke bidra til å støtte dyremishandling. Anonymkode: 76022...2a9
Gjest Antarctica Skrevet 27. juli 2017 #10 Skrevet 27. juli 2017 (endret) 44 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis dette er din største bekymring, så kommer du til å få en ubehagelig tur. Elefantene som blir brukt til turister blir behandlet bra sammenlignet med veldig mange andre dyr. India og Goa er et fantastisk sted, men ekstremt forskjellig fra hva vi er vant til.... Anonymkode: 3ddaf...05f Dette... - og altså: besøke et hjem for forvillede huskatter?!? Hallooooo... Endret 27. juli 2017 av Pashla
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2017 #11 Skrevet 27. juli 2017 Jeg har et ganske ille inntrykk av India og det er ikke et land jeg ønsker å besøke. Jeg tror at hverken dyrevelferd eller menneskeverd er på et nivå jeg ønsker å støtte. Det må da være andre steder å reise hvor man ikke bidrar til er slikt vanstyre. Anonymkode: 84a74...7d9
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2017 #12 Skrevet 27. juli 2017 Sjekk leaping bunny. Mulig adressen er leapingbunny.org eller com. Anonymkode: 35d57...131
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2017 #13 Skrevet 27. juli 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg har et ganske ille inntrykk av India og det er ikke et land jeg ønsker å besøke. Jeg tror at hverken dyrevelferd eller menneskeverd er på et nivå jeg ønsker å støtte. Det må da være andre steder å reise hvor man ikke bidrar til er slikt vanstyre. Anonymkode: 84a74...7d9 Enig. Vårt forbrukermønster er den eneste makten vi har her i verden som er verdt noe særlig, og den bør vi bruke! Stemmerett er en ting, men vi er langt mer effektive om vi er smarte med pengene våre. Om alle blir mer bevisste på hva vi spiser, kler oss i og hvor vi drar på ferie, kan vi faktisk bidra til å gjøre verden et bedre sted. Anonymkode: 7244e...f67
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2017 #14 Skrevet 27. juli 2017 http://www.telegraph.co.uk/travel/destinations/asia/india/articles/India-considers-banning-elephant-rides/ https://www.google.no/amp/s/www.thedodo.com/amphtml/elephant-rides-trek-1132645600.html https://www.worldanimalprotection.org/blogs/elephants-are-being-abused-tourist-rides-amber-fort-india https://www.peta.org/blog/tourism-elephant-rides-cruel/ åpenbart ikke OK. Uansett. Anonymkode: 35d57...131
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2017 #15 Skrevet 27. juli 2017 Elefanter er flotte intelligente dyr som ikke vil ha folk på ryggen sin, så hva hjelper det om du finner dyrevennlige parker om du likevel gjør noe som strider imot dyrenes natur? Elefanter har det best i det fri, ville ikke støttet elefantridning med en krone! Anonymkode: 5df3d...c38
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2017 #16 Skrevet 28. juli 2017 Ok dere, way to go for å kuppe HELE hi sin tråd. Nå som dere er ferdige med å krangle om klær og profitt, kanskje dere kan lage egen tråd eller dra dere utav denne? Anonymkode: 5df3d...c38
Kira Skrevet 28. juli 2017 #17 Skrevet 28. juli 2017 Avsporinger er fjernet fra tråden. Kira, moderator
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2017 #18 Skrevet 28. juli 2017 Aldri vært i India før, men i Thailand. Og det er mye som er vanlig i disse landene det ikke er noe problem å droppe altså! Vi dro heller i et naturreservat og så elefanter. En magisk opplevelse! Vi var også på en båt og så de rosa delfinene i havet. Mulig ikke disse dyrene har det bra heller, men de lever nå fritt i naturen i det minste Anonymkode: 95f63...cdc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå