Gå til innhold

Noen som har gode tips til hvordan få ren en vannkoker i stål og plata kaffekolben står på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og eggekoker med misfarget svart bunn der eggene står? Alle tingene er misfarget :(

Anonymkode: 6e991...52d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv med cola. Såg video om det på internett. Har ikkje prøvd sjølv.

Skrevet

Vannkoker: Fyll den med vann og ha i en pose sitronsyre. Du finner de i bakehyllene. Kok opp, hell ut og kok deretter en runde rent vann. Vannkokeren er da som ny inni.

Kan prøve vann og sitronsyre på eggkokeren også 

Anonymkode: b289d...116

Skrevet

Du kan prøve stålull i bunnen på eggkokeren.

Anonymkode: 33fbd...07a

Skrevet

Sitronsaft i vannet gjør jobben,

Anonymkode: 71fab...873

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sitronsaft i vannet gjør jobben,

Anonymkode: 71fab...873

Jeg bruker bare vanlig sitronsaft (sånn på flaske) jeg også. Koker opp og lar stå en stund. Helt rent! 

I thermokanne koker jeg opp og heller på, lar stå to-tre timer, rister og heller av. 

Bakepulver og vann fungerer også, men jeg liker best sitron!

Anonymkode: c5dcc...e1a

Skrevet

Inni er det enklest med sitronsyre syns jeg. Utenpå er det enklest med bakepulver. Bland vann og bakepulver sammen så du får en tykk masse, gni det på og la det virke litt. Bakepulver er utrolig effektivt til utrolig mye har jeg funnet ut. Selv hvite gummistøvlene til den aktive ungen min blir helt hvite (tenkte meg ikke om når jeg kjøpte de. Hun tiltrekker seg søkedammer og alt som kan lage flekker)

Anonymkode: fa4e9...14e

Skrevet

Bruker å koke eddikvatn i vannkokeren. Då blir den rein og fri for kalk inni.

Skrevet

Tusen takk for gode tips, skal testes :) Noen med godt tips til å få fin plata under vannkolben på kaffetrakteren?

Anonymkode: 6e991...52d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...