Gå til innhold

Spotify eller Tidal?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri hatt noen "musikk-konto" før, så har ingen erfaringer og vet heller ikke hva man skal se etter. Begge koster 99kr/mnd. Hvilken ville du anbefalt og hvorfor? Er det evt en annen du heller ville anbefalt?

Anonymkode: eeedc...523

Skrevet

Har ingen erfaring med Tidal, men er superfornøyd med familiepakka til Spotify.

Jeg har fire barn, betaler 149 kr i mnd for et familieabonnement og da har de hver sin konto. Det er jo en veldig god deal. Man kan ha fem forskjellige kontoer på et familieabonnement, eneste de krever er at alle bor på samme adresse.

Anonymkode: fe702...63c

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Har ingen erfaring med Tidal, men er superfornøyd med familiepakka til Spotify.

Jeg har fire barn, betaler 149 kr i mnd for et familieabonnement og da har de hver sin konto. Det er jo en veldig god deal. Man kan ha fem forskjellige kontoer på et familieabonnement, eneste de krever er at alle bor på samme adresse.

Oj! Det hørtes jo kjempe bra ut! Kan man ordne kontoene til de andre i familien etter hvert? Eller må man ordne de med en gang? Jeg har et barn på 4 år, det tar noen år før han er stor nok til å ha sin egen konto :P

Hi

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Oj! Det hørtes jo kjempe bra ut! Kan man ordne kontoene til de andre i familien etter hvert? Eller må man ordne de med en gang? Jeg har et barn på 4 år, det tar noen år før han er stor nok til å ha sin egen konto :P

Hi

Det kan du gjøre etterhvert.

Jeg har hatt spotify i mange år, men etterhvert som ungene vokste til ble det et skrikende behov for flere kontoer. Med en konto kan du laste ned offline-lister til tre-fire enheter tror jeg, men bare en enhet kan være online.

Mine barn er nå fra 8 til 16 år og hører på musikk samtidig, og laster ned spillelistene sine til mobiler og ipad'er, hører på musikk offline i bilen, online i dusjen osv osv. En ble rasende når en annen gikk inn for da ble førstemann kastet ut osv, så da opprettet jeg familieabonnement og alle fikk hver sin konto, helt genialt. Nå kan alle høre på musikk uten å trenge ta hensyn til hverandre fordi de bruker samme konto.

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det kan du gjøre etterhvert.

Jeg har hatt spotify i mange år, men etterhvert som ungene vokste til ble det et skrikende behov for flere kontoer. Med en konto kan du laste ned offline-lister til tre-fire enheter tror jeg, men bare en enhet kan være online.

Mine barn er nå fra 8 til 16 år og hører på musikk samtidig, og laster ned spillelistene sine til mobiler og ipad'er, hører på musikk offline i bilen, online i dusjen osv osv. En ble rasende når en annen gikk inn for da ble førstemann kastet ut osv, så da opprettet jeg familieabonnement og alle fikk hver sin konto, helt genialt. Nå kan alle høre på musikk uten å trenge ta hensyn til hverandre fordi de bruker samme konto.

Takk for at du delte erfaring! :)

Hi

Skrevet

Spotify anbefaler jeg varmt. Vi har hatt abonnement i flere år og bruker daglig. 

Tidal har vi ikke prøvd. 

Anonymkode: 7c255...f6a

Skrevet

Jeg har Tidal, og har hatt det helt fra de het WiMP,  av den enkle grunn at de var bedre enn Spotify på norsk musikk, og jeg likte designet og layouten deres bedre.

Vet ikke om det er noen forskjell der ennå, for jeg er så fornøyd at jeg ikke har giddet å sjekke om Spotify har blitt bedre eller ikke.

Og eldstejenta mi har også min Tidal på sin mobil uten at jeg har noe familieabonnement, jeg bare fant appen og logget på med min konto, og hu har lastet ned masse offline-musikk, og den fungerer utmerket for oss begge. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...