Anonym bruker Skrevet 21. juli 2017 #1 Skrevet 21. juli 2017 Hvordan er det? Meldte sol når jeg bestilte billett,og nå er det bare meldt regn og elendighet Hvor lenge bruker det å regne? Er det hele dager,eller er det pauser? Oppgitt og frustrert.. Anonymkode: 86efd...c93
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2017 #2 Skrevet 21. juli 2017 Hva skal dere gjøre da? Når du har norgesferie, så er regn en del av pakken altså. Anonymkode: 756f1...cc1
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2017 #3 Skrevet 21. juli 2017 Ja skjønner det,men hele oppholdet Vi skal i hunderfossen og lilleputthammer Anonymkode: 86efd...c93
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2017 #4 Skrevet 21. juli 2017 Nå kommer det helt ann på hvor mye det regner, men man kan få fine dager der tross regn. Bare vær kledd for det været som er. Regntøy, støvler og ekstra skift er lurt. Og hvis det er neste uke du tenker på, så er det vel meldt litt opphold på dagtid noen dager? Men værmeldingen kan forandre seg, både til det bedre og til det verre. Anonymkode: 6a42b...931
amandine Skrevet 21. juli 2017 #5 Skrevet 21. juli 2017 Herreminhatt. Ta med deg regntøy, for pokker. Yr og storm melder feil til stadighet. Dessuten hjelper det fint lite om værmeldingen endrer seg, været er helt uavhengig av værmeldingen og blir som det blir.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2017 #6 Skrevet 21. juli 2017 Håper du tuller. Regnvær er regnvær. Dårlig vær i Oppland er som dårlig vær ellers. Anonymkode: 759f0...856
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2017 #7 Skrevet 21. juli 2017 Oi, du tok ikke høyde for at det kunne bli regnvær i Norge? Hmm, det synes jeg sier mer om deg enn Norge. Hørt om regntøy? Anonymkode: e7d46...df4
☆☆☆ Skrevet 21. juli 2017 #8 Skrevet 21. juli 2017 Parkar og slikt er definitivt best i regnver. Ta på skikkelig tøy og nyt ein dag nesten fri for trengsel og køståing.
Tjofsen Skrevet 21. juli 2017 #9 Skrevet 21. juli 2017 Været er så ustabilt at du kan ikke stole på værmeldingen. Hunderfossen og Lilleputthammer er ikke noe problem i regnvær. Ta med regntøy og paraply.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2017 #10 Skrevet 21. juli 2017 Når reiser dere? Anonymkode: e0df2...ac4
It's all about me Skrevet 21. juli 2017 #11 Skrevet 21. juli 2017 Å være i fornøyeøsesparker når det regner eller er surt er jo supert. Null kø og dere får faktisk noe igjen for pengene. Selv har jeg vært i Liseberg to ganger. Begge gangene var det spådd drittvær og regn. Begge gangene slo værmeldingen feil. Vi fikk sol og parken nesten for oss selv. Dere kan jo krysse fingrene for det samme.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2017 #12 Skrevet 21. juli 2017 Ja jeg krysser fingrene og håper inderlig på det beste😕😊 vi er Finnmark og hadde gledet oss så til sol og varme,så litt kipt. Men slik er det vel bare da,skjønner det😊 dumt uansett. Vi reiser på torsdag. Anonymkode: 86efd...c93
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2017 #13 Skrevet 21. juli 2017 Torsdag er langt frem i tid. Det snur nok helt sikkert. Hilsen optimisten 😄😄😄 Anonymkode: e0df2...ac4
sug lut Skrevet 21. juli 2017 #14 Skrevet 21. juli 2017 Pinlig pysefjes og værpingle. Og har du aldri forholdt deg til værmelding før, siden du må ha det forklart?
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2017 #15 Skrevet 21. juli 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja jeg krysser fingrene og håper inderlig på det beste😕😊 vi er Finnmark og hadde gledet oss så til sol og varme,så litt kipt. Men slik er det vel bare da,skjønner det😊 dumt uansett. Vi reiser på torsdag. Anonymkode: 86efd...c93 Hvis du hadde gledet deg sånn til sol og varme, så måtte du nok dratt et godt stykke lenger sør for å være sikker på å få innfridd det ønsket. Hilsen "søring", for tiden fra midlertidig adresse i Spania. Sommer, sol og varme. Kjøpt og betalt, fordi jeg også forventer skikkelig sommervarme og sooool i ferien min. Derfor ble det Aqualand og Terra Mitica foran Hunderfossen, i år som de fleste år.. Anonymkode: 1c577...b58
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2017 #16 Skrevet 21. juli 2017 Forstår du føler deg desperat etter fint vær, sol og varme når du kommer fra Finnmark og sørover. Men som andre sier, slike parker kan være bedre på de dagene det ikke er finest vær, dere slipper (altfor) mange andre der, ungene dine får mer oversikt og føler nok det er mer spesielt om det er færre folk, mindre slitsomt for dere voksne kan det også bli. Og blir det likevel fint vær så overser dere flere folk og koser dere ekstra i finværet. Værmeldingene her på Østlandet kan du ikke stole på for tiden. Det har vært veldig ustabilt vær, og meldingene endrer seg hele tiden. For noen dager siden meldte de sol i dag. Så meldte de masse regn til i dag. Så meldte de i dag at det likevel ikke skulle komme regn her (midt på dagen), og ikke før hadde de sagt det så begynte det å regne Men likevel regnet det ikke mer enn at jeg gikk ut og plukket bær i 3,5 timer, hele tiden i regn - og jeg var ikke våt gjennom klærne likevel, for det var så varmt at det tørket raskere enn jeg ble våt Kort fortalt har de meldt regn og sol omhverandre omtrent fra time til time de siste ukene - og en uke frem i tid kunne like gjerne vært et år frem i tid, du kan ikke stole på meldingene så langt frem i tid når det er såpass ustabilt som det er nå. I tillegg er det store forskjeller fra sted til sted. I forrige uke når det regnet her en dag (forøvrig en dag det ikke var meldt regn, det skulle komme dagen etter, da kom det ikke), da regnet det på ene siden av gaten her, ikke på andre, der skinte solen. Det som har vært deilig tross alt er at det hele tiden har vært behagelige temperaturer. Bestem deg for at dere skal ha en kjempefin tur uansett om det blir styrtregn eller om det blir strålende sol og varm eller noen midt mellom. Ferien blir hva dere gjør det til. Ikke kjemp mot været, finn heller på noe ekstra, noe som får dere til å huske det bedre. Kommer det styrtregn når dere er ferdige for dagen - spring ut i vanlige klær, bli gjennomvåt mens dere løper rundt, hopper i pytter og ruller i gresset... og inn og varme dere og kos dere med noe god mat etterpå. Ungene vil huske bedre den dagen hele familien ble vill og gal i regnet, enn en helt ordinær soldag hvor dere badet og spiste is. Gjør det beste ut av det God tur - nyt ferien! Anonymkode: 29cdc...ebf
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2017 #17 Skrevet 22. juli 2017 Jeg hadde ikke gidda, er jo meldt 15 mm, altså myyye, kom til Molde, finfine meldinger fremover. Anonymkode: 64269...e66
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2017 #18 Skrevet 22. juli 2017 Skjønner deg veldig godt hi! Selv fra nord, nokk dritt vær her, trenger ikke det på ferien og👍 Anonymkode: de9d4...0c6
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2017 #19 Skrevet 22. juli 2017 7 timer siden, sug lut skrev: Pinlig pysefjes og værpingle. Og har du aldri forholdt deg til værmelding før, siden du må ha det forklart? Har du aldri vært med i en saklig diskusjon uten navnekalling og drittkasting? I Finnmark har det snødd hver dag i hele mai og de tre første dagene i juni, så har det regnet siden. Det er ikke noe galt å ønske seg godvær på ferie. Alle MÅ ikke elske å springe rundt i regn hele året. Anonymkode: 4fed5...a45
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2017 #20 Skrevet 22. juli 2017 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Forstår du føler deg desperat etter fint vær, sol og varme når du kommer fra Finnmark og sørover. Men som andre sier, slike parker kan være bedre på de dagene det ikke er finest vær, dere slipper (altfor) mange andre der, ungene dine får mer oversikt og føler nok det er mer spesielt om det er færre folk, mindre slitsomt for dere voksne kan det også bli. Og blir det likevel fint vær så overser dere flere folk og koser dere ekstra i finværet. Værmeldingene her på Østlandet kan du ikke stole på for tiden. Det har vært veldig ustabilt vær, og meldingene endrer seg hele tiden. For noen dager siden meldte de sol i dag. Så meldte de masse regn til i dag. Så meldte de i dag at det likevel ikke skulle komme regn her (midt på dagen), og ikke før hadde de sagt det så begynte det å regne Men likevel regnet det ikke mer enn at jeg gikk ut og plukket bær i 3,5 timer, hele tiden i regn - og jeg var ikke våt gjennom klærne likevel, for det var så varmt at det tørket raskere enn jeg ble våt Kort fortalt har de meldt regn og sol omhverandre omtrent fra time til time de siste ukene - og en uke frem i tid kunne like gjerne vært et år frem i tid, du kan ikke stole på meldingene så langt frem i tid når det er såpass ustabilt som det er nå. I tillegg er det store forskjeller fra sted til sted. I forrige uke når det regnet her en dag (forøvrig en dag det ikke var meldt regn, det skulle komme dagen etter, da kom det ikke), da regnet det på ene siden av gaten her, ikke på andre, der skinte solen. Det som har vært deilig tross alt er at det hele tiden har vært behagelige temperaturer. Bestem deg for at dere skal ha en kjempefin tur uansett om det blir styrtregn eller om det blir strålende sol og varm eller noen midt mellom. Ferien blir hva dere gjør det til. Ikke kjemp mot været, finn heller på noe ekstra, noe som får dere til å huske det bedre. Kommer det styrtregn når dere er ferdige for dagen - spring ut i vanlige klær, bli gjennomvåt mens dere løper rundt, hopper i pytter og ruller i gresset... og inn og varme dere og kos dere med noe god mat etterpå. Ungene vil huske bedre den dagen hele familien ble vill og gal i regnet, enn en helt ordinær soldag hvor dere badet og spiste is. Gjør det beste ut av det God tur - nyt ferien! Anonymkode: 29cdc...ebf Finnes det virkelig folk som synes det er koselig å være ute i regn hele ferien? For så å dra hjem til mer kulde og regn? Sikkert derfor så mange nordmenn bestiller turer til Syden i år - nettopp fordi de eeeelsker regn og kulde. Anonymkode: 4fed5...a45
soleia Skrevet 22. juli 2017 #21 Skrevet 22. juli 2017 8 timer siden, sug lut skrev: Pinlig pysefjes og værpingle. Og har du aldri forholdt deg til værmelding før, siden du må ha det forklart? Synes ikkje vi skal kalle Finnmarkingar for værpingler.. Eg hadde ikkje avbestilt turen, HI. Værmeldingane har vore notorisk upålitelege heile sommaren, og sjølv om det er regnvær, så kan det vere fint mellom bygene, og de vil få gode opplevingar likevel. -Og no sjekka eg Lillehammer på yr, og ser gode varsel frå fredag av Håpar de får ein fin tur!
*Nøtta* Skrevet 22. juli 2017 #22 Skrevet 22. juli 2017 Reis. Værmeldingene tar jo støtt og stadig feil. Været gjør som det selv vil.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2017 #23 Skrevet 22. juli 2017 Når vi skal på norgesferie kjører vi som regel. Vi booker aldri før værmeldinga er spikret. Langtidsvarsel er mer utrygt, enn et par dager før. Vi bor i Bergen og gidder IKKE dra til regn. Vi pleier å ha en utenlandsferie, og en eller to turer innenlands. Er det fint i Stavanger drar vi til kongeparken, er det fint i Bø drar vi på Sommerland, Gol, Kristiansand, Oslo etc. Og vi drar ikke om det er pent vêr hjemme. Da tar vi hjemme ferie. Vi ser hvilken pris vi får, hva som er ledig, og om det er vanskelig å få plass å bo, så tar vi med telt. Det er bedre å betale lite og sove i telt i sol og sommer, enn det er å ha fin hytte/hotel og regn. Jeg hadde ventet tett opp til avbestillingsfristen og avbestilt om det fremdeles var meldt regn. Jeg vil tro at de ikke bommer på vermeldinga på Lillehammer. Det er mye mer usikkert med melding på Vestlandet. Anonymkode: da5e5...20d
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2017 #24 Skrevet 22. juli 2017 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Når vi skal på norgesferie kjører vi som regel. Vi booker aldri før værmeldinga er spikret. Langtidsvarsel er mer utrygt, enn et par dager før. Vi bor i Bergen og gidder IKKE dra til regn. Vi pleier å ha en utenlandsferie, og en eller to turer innenlands. Er det fint i Stavanger drar vi til kongeparken, er det fint i Bø drar vi på Sommerland, Gol, Kristiansand, Oslo etc. Og vi drar ikke om det er pent vêr hjemme. Da tar vi hjemme ferie. Vi ser hvilken pris vi får, hva som er ledig, og om det er vanskelig å få plass å bo, så tar vi med telt. Det er bedre å betale lite og sove i telt i sol og sommer, enn det er å ha fin hytte/hotel og regn. Jeg hadde ventet tett opp til avbestillingsfristen og avbestilt om det fremdeles var meldt regn. Jeg vil tro at de ikke bommer på vermeldinga på Lillehammer. Det er mye mer usikkert med melding på Vestlandet. Anonymkode: da5e5...20d Det er mulig det er mer usikkert med vær på Vestlandet, men for oss som bor østpå.. så opplever vi veldig ofte at værmeldingen bommer kraftig altså!! Anonymkode: 18e29...5d0
Tøystykke Skrevet 22. juli 2017 #25 Skrevet 22. juli 2017 13 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja skjønner det,men hele oppholdet Vi skal i hunderfossen og lilleputthammer Anonymkode: 86efd...c93 Haha vi og. Tirsdag og onsdag.Ta på regntøy
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå