Anonym bruker Skrevet 20. juli 2017 #1 Skrevet 20. juli 2017 Har ei datter på 10 år som plutselig begynte å reagere på pollen i fjor. Hun reagerte da med kløe og hovne øyne. Var hos lege og hun fikk resept på øyedråper. Nå om dagen er hun mer plaget enn i fjor, men stort sett bare på ett øye. Det samme øyet. Det hjelper med øyedråper. Men, jeg syns det er litt rart at hun jobber opp og klør stort sett på ett øye. Noen som har vært borti det? Anonymkode: 66002...593
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2017 #2 Skrevet 20. juli 2017 Jeg merker det helt klart tydeligere på det ene øyet enn det andre. Klør mer, renner mer og er rødere. Jeg har bare hatt det i 3 år, vet ikke hvor vanlig det er. Anonymkode: 71dde...c82
VictoriaS Skrevet 20. juli 2017 #3 Skrevet 20. juli 2017 Jeg har hatt pollenallergi i 24 år, og opplever ofte at jeg er mer allergisk på det ene øyet enn det andre. Men bytter litt på hvilket øye det er da...
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2017 #4 Skrevet 20. juli 2017 Ok, takk for svar. Da er det kanskje ikke så uvanlig da. Hva er det som hjelper dere best mot disse øyeplagene? Hun har øyedråper og de hjelper, men har fortsatt plager selv om hun tar de. Hi Anonymkode: 66002...593
LekegrindA Skrevet 21. juli 2017 #5 Skrevet 21. juli 2017 For min del skjer det når jeg har holdt katten min og ikke vasket hendene etter, for så å klø meg i øyet. Har dere husdyr? så kan det være årsaken til at hun får kløe i øynene og ansiktet. Det samme skjedde med ei venninne på besøk hos meg igår, etter at hun kosa med pusen vår Vet du skrev at det er pollenallergi, men ville bare nevne det Når du merker at hun får kløe, så vask ansikt og hender. Det blir jo nesten det samme som øyedråper, du renser øyeeplet
VictoriaS Skrevet 21. juli 2017 #6 Skrevet 21. juli 2017 For meg så er det eneste som hjelper en lang dusj, sove litt eller sjøluft. Øyedråpene hjelper av og til godt, men av og til nesten ikke i det hele tatt... Pass på at datteren din er ren på hendene dersom hun ikke klarer å motstå å gni på øynene, da vil hun ihvertfall ikke irritere øynene mer enn nødvendig
amandine Skrevet 21. juli 2017 #7 Skrevet 21. juli 2017 Solbriller, aldri legge seg uten dusj og vask. Aldri klø seg i øynene og gjerne ligge med en oppvridd kald klut over øynene.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2017 #8 Skrevet 21. juli 2017 Takk for svar Vi har to katter også. Så mulig det kan være de også. Men, de er stort sett ute. Kan kanskje være en kombinasjon. Hun er fæl til å klø seg i øynene. Jeg sier til henne at hun ikke skal klø, men... Takk for tips. De skal jeg ta med videre. Anonymkode: 66002...593
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2017 #9 Skrevet 21. juli 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar Vi har to katter også. Så mulig det kan være de også. Men, de er stort sett ute. Kan kanskje være en kombinasjon. Hun er fæl til å klø seg i øynene. Jeg sier til henne at hun ikke skal klø, men... Takk for tips. De skal jeg ta med videre. Anonymkode: 66002...593 Å la være å klø i øyne som klør er ikke lett.. Anonymkode: 33745...35a
VictoriaS Skrevet 22. juli 2017 #10 Skrevet 22. juli 2017 21 timer siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar Vi har to katter også. Så mulig det kan være de også. Men, de er stort sett ute. Kan kanskje være en kombinasjon. Hun er fæl til å klø seg i øynene. Jeg sier til henne at hun ikke skal klø, men... Takk for tips. De skal jeg ta med videre. Anonymkode: 66002...593 Husk at kattene går rundt ute i høyt gress o.l og fungerer som "ekstrem-pollenbærere", jeg reagerer også på katten min, men det er pga masse pollen i pelsen dens Unngå også å henge ut klær, også sengeklær, til tørk...
Himmel og hav Skrevet 22. juli 2017 #11 Skrevet 22. juli 2017 Skyll øyet som klør med saltvann, lenge, eller ta en dukkert i sjøen og svøm med åpne øyne. Det er det beste mot kløende øyne i pollensesongen. Da får må bort det som irriterer. Kald klut på lindrer også godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå