Gå til innhold

Kjøper dere alltid mye klær til skolestart?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det gjør jeg. Liker tradisjonen jeg og ungene har med å kjøpe skolestartklær og oppgradere penalhus ol. Kjøpe sekk ved behov. 

Mannen klager hvert år fordi jeg "stresser" med dette. Ungene trenger jo klær, men det ser jo ikke han som ikke har oversikt over klærne deres. Skjønner ikke hvorfor han legger seg opp i det. Bruker mine penger til det.. 

Jeg driter jo hva han sier, men irriterer meg når det alltid kommer en sur kommentar om hvorfor jeg "stresser" når jeg nevner at vi skal dette. 🙄

Ungene liker det foresten. De gleder seg til denne dagen og etterpå ser jeg at de begynner å glede seg til skolestart til og med. Med nye klær, oppgraderte penalhus og bokbindet klart❤️

Anonymkode: b42f9...cdd

Skrevet

Kjøper nye klær, men ikke nødvendigvis mye. Ett nytt antrekk, og evt mer hvis det trengs. 

Anonymkode: a8d88...c72

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kjøper nye klær, men ikke nødvendigvis mye. Ett nytt antrekk, og evt mer hvis det trengs. 

Anonymkode: a8d88...c72

Beklager. Skrev feil, mente NYE, ikke mye ;) Kjøler aldri mer enn de trenger, men alltid et nytt antrekk til 1.skoledag :)  

Skrevet

De får igrunn helt nytt anntrekk til 1 og 8klasse. Utover dette så bruker de noe de har fått i løpet av sommeren. Garderoben har ofte fått påfyll hver sommer, da jeg gidder å gå i butikker så de har mye nytt tøy. Sommren jeg har overskudd til å få kontroll og ryddet i klesskapet deres også (jeg er ikke dame iforhold til å like å shoppe. Finnes nesten ikke noe som er mer kjedelig)

Anonymkode: 3b1d0...36f

Skrevet

Nei, kjøper ikke nye klær til skolestart. De har nok av klær, så det trenger de ikke. Men, de får nye klær til 1. klasse og 8. klasse. 

Anonymkode: a0d27...10e

Skrevet

Ja, det var alltid tradisjon med nytt antrekk til skolestart. Litt høytid over første skoledag etter lang ferie med nye klær, påfyll i pennalet og oppdatert treningstøy mm. 

Det var jo ting de trengte, men som ble kjøpt inn til den spesielle anledningen. 

Skrevet

Begge fikk nye klær til 1. klasse. De får ofte nye klær i løpet av sommeren, så har ikke noe tradisjon med å ha helt ubrukt antrekk til 1. skoledag.
Nytt pennal får de ved behov. Bokbind kjøper vi når vi trenger det, gjerne et par nye hver høst.

Anonymkode: 1712a...2ce

Skrevet

Hvilken klær bruker dere til førsteklassing på første skoledag da? Har en gutt å aner ikke hva jeg skal kjøpe til han.

Anonymkode: 9d04b...094

Skrevet

Alltid nytt tøy til skolestart. Poden vokser  mye over sommeren hvert år så må ha mye nytt. 

Anonymkode: f1e9e...809

Skrevet

Foreldrene mine har som tradisjon å ta med hvert av barnebarna på en shoppingrunde før skolestart. Da velger barna seg noen antrekk selv, og får gjerne en ny jakke og et par sko også. Så jeg handler ikke noe i tillegg. 

Jeg tar en runde med barna vår og høst, hvor jeg først rydder klesskap og får oversikt over hva de trenger, og så tar med hvert av barna på shopping, lunsj og kos. Synes det er en fin tradisjon!

Anonymkode: 2a41b...d43

Skrevet

Nei, i år trenger ingen av mine noe som helst av klær. Da kjøper jeg det ikke fordi det er skolestart. 

Anonymkode: 8e1c2...3ec

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nei, i år trenger ingen av mine noe som helst av klær. Da kjøper jeg det ikke fordi det er skolestart. 

Anonymkode: 8e1c2...3ec

Jeg skulle ikke være anonym. 

Skrevet

Jeg bruker ikke å kjøpe nye klær kun for det er skolestart, nei. Men stort sett trengs det nye gymsko og høstsko, kanskje en ny matboks og blyanter/viskelær.

Anonymkode: f3ea3...9c2

Skrevet

Ikke mye, de får gjerne noe nytt i løpet av ferien så de trenger ikke mye. Men de får gjerne noe nytt til første skoledag, en t-skjorte e.l. også får de alt nytt i pennalet. Farger o.l. fra året før flytter inn i tegneskuffen også får de nye blyanter, farger og viskelær til pennalet. De får også nye gymsko om de trenger det.

Litt stas å starte nytt skoleår med litt nytt, og alt nytt i pennalet har blitt en tradisjon. I år har de kjøpt hver sin t-skjorte på ferie i utlandet som de sparer til første skoledag og ikke har brukt enda.

Anonymkode: a7848...b5f

Skrevet

Jeg gjør også det samme som deg og har en mann som heller ikke skjønner vitsen. Synes selv det er en koselig "tradisjon" nye klær, ny sekk (ikke hvert år men ved behov) nytt pennal og diverse duppedingser. Handler kanskje 2-4 nye antrekk eller det som evt trengs. 

Anonymkode: 9f22b...543

Skrevet

Kjøper klær når barna trenger det. I år får andreklassingen nye innesko, joggesko og fotballsko rundt skolestart. 

Anonymkode: 69eae...695

Skrevet

Hvor gamle er disse barna som synes det er koselig å handle klær? Jeg hadde tenkt at at jeg og sønnen min som begynner på skolen i år skulle kose oss med å kjøpe klær til skolestart, han skulle få være med å velge for en gangs skyld osv. (Jeg har alltid handlet alene tidligere.) Men han ble lei etter sånn ca 2 minutter og spurte om ikke jeg bare kunne handle alene, så kunne han heller prøve klærne når jeg kom hjem. :P

Det eneste han hadde sterke meninger om var pennalet, men også det mente han jeg bare kunne dra å kjøpe alene senere, for han orket ikke å gå i enda en butikk (etter 2 klesbutikker).

Anonymkode: 19fba...f76

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor gamle er disse barna som synes det er koselig å handle klær? Jeg hadde tenkt at at jeg og sønnen min som begynner på skolen i år skulle kose oss med å kjøpe klær til skolestart, han skulle få være med å velge for en gangs skyld osv. (Jeg har alltid handlet alene tidligere.) Men han ble lei etter sånn ca 2 minutter og spurte om ikke jeg bare kunne handle alene, så kunne han heller prøve klærne når jeg kom hjem. :P

Det eneste han hadde sterke meninger om var pennalet, men også det mente han jeg bare kunne dra å kjøpe alene senere, for han orket ikke å gå i enda en butikk (etter 2 klesbutikker).

Min datter er 12 år og har Vært med å shoppet klær så lenge jeg kan huske. Hun elsker det 👍 er kanskje litt annerledes med gutter. Shopping er nok ikke det mest spennende for en gutt  😃

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min datter er 12 år og har Vært med å shoppet klær så lenge jeg kan huske. Hun elsker det 👍 er kanskje litt annerledes med gutter. Shopping er nok ikke det mest spennende for en gutt  😃

Har tre gutter som liker å shoppe til seg selv, men skal jeg ha noe da er det såååå kjeeeedeeeliiig😂

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Han liker å gå i lekebutikker da. :P Men klær er visst kjedelig. Han skjønte over hodet ikke vitsen, han hadde jo klær hjemme. :P

Tviler på vi gjør det til en tradisjon å kjøpe nytt antrekk til hvert nye skoleår, i alle fall ikke før han evt blir interessert i det selv. ;)

Skrevet

Kjøper alltid nytt til skolestart, det gjor alltid min mor til meg og 🙊 

Anonymkode: f2e61...09c

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Han liker å gå i lekebutikker da. :P Men klær er visst kjedelig. Han skjønte over hodet ikke vitsen, han hadde jo klær hjemme. :P

Tviler på vi gjør det til en tradisjon å kjøpe nytt antrekk til hvert nye skoleår, i alle fall ikke før han evt blir interessert i det selv. ;)

Nei er ikke noe vits vis han ikke er interessert selv 👍 har også en sønn selv som foreløpig er baby men er forbredt på at han sikkert ikke blir like glad i shopping som datteren min er. 

Skrevet

Kjøper dersom de trenger noe nytt. Ofte trengs nye innesko til gym o.l. Penal fylles opp og bokbind anskaffes. Kjøper ikke klær bare for å ha noe nytt.

Anonymkode: 5ed94...8f4

Skrevet

Ja, vi har en handlerunde før skolen og Bhg starter. Dels fordi de har strekt seg etter måneder i shorts og kjoler og dels fordi det er stas. 

Skrevet
15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ingen av mine, verken gutten eller jenta, er interessert i shopping. Faktisk ingen av stebarna heller når jeg tenker meg om, inkludert ei tenåringsjente. Og så misliker jeg selv også shopping. Så det er nok hovedgrunnene til at jeg aldri har innført noen handletradisjon. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...