Gå til innhold

Hvor mange penger bruker dere på ferie?

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om vi er helt ute og kjøre her. 

Vi har reist bort i to omganger. 1 uke i Norge og 1 uke i Sverige. Med parkbilletter, mat, overnatting og storhandel av mat i Sverige på vei hjem nærmer vi oss 25.000. 

Pengene bare flyr.

Nå venter en meget spartansk hverdag, gitt.. 

Anonymkode: 75d03...d1f

Fortsetter under...

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg lurer på om vi er helt ute og kjøre her. 

Vi har reist bort i to omganger. 1 uke i Norge og 1 uke i Sverige. Med parkbilletter, mat, overnatting og storhandel av mat i Sverige på vei hjem nærmer vi oss 25.000. 

Pengene bare flyr.

Nå venter en meget spartansk hverdag, gitt.. 

Vi er 2 voksne og 1 barn.. så kan ikke skylde på at vi er en storfamilie heller..

HI

Syns ikke det er så gærnt, vi skal en uke i Norge og vi har alt brukt 9000kr på overnatting og parkbiletter. Så skal vi spise og kose oss tillegg. 

Vi er 2v og 2b

Storhandel i Sverige kommer jo fort på noen tusen.

Endret av Mamma_til_2
1 minutt siden, Mamma_til_2 skrev:

Syns ikke det er så gærnt, vi skal en uke i Norge og vi har alt brukt 9000kr på overnatting og parkbiletter. Så skal vi spise og kose oss tillegg. 

Vi er 2v og 2b

Storhandel i Sverige kommer jo fort på noen tusen.

Det er kanskje slik at det faktisk koster mer enn man tenker over.

Handlet for 2.500 i Sverige, men da slipper vi jo å handle middag på en stund..

Vi har vært i 3 parker.. så da koster både billetter og smågreier i parkene. Vi kunne helt klart ha vært flinkere til å pakke med niste og sånn.. Men har vært litt sånn "nå er vi på tur, og unner oss ekstra"

Er ikke storforbrukere i hverdagen da..

HI 

HI

Annonse

En uke i Frankrike + en helg i Gøteborg. 

Litt over 30.000 i reise (fly, hotell osv) 

Helt sykt mye lommepenger. Disneyland, Liseberg, middag ute, handling osv.. 

Vi er en storfamilie på 6 personer og vi har nok brukt rundt 40.000 i lommepenger 

Anonymkode: c46b7...206

Vi har vært i Sverige i 8 dager, og har brukt 30 700,- Har ikke vært på noen parker eller slike ting som er veldig dyre. Har betalt 5200,- i overnatting til sammen, og 2000,- i diesel.

Brukt 6000,- på klær og 2400,- på utemat. Resten er matbutikk og "annet".

Har kategorisert kjøpene for å ha bedre oversikt.

Vi har brukt mye, men tror likevel vi har brukt mindre i år enn vi pleier å gjøre. Tenker hvert år at nestegang må vi klare å bruke mindre.

Anonymkode: 4e33f...d08

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har vært i Sverige i 8 dager, og har brukt 30 700,- Har ikke vært på noen parker eller slike ting som er veldig dyre. Har betalt 5200,- i overnatting til sammen, og 2000,- i diesel.

Brukt 6000,- på klær og 2400,- på utemat. Resten er matbutikk og "annet".

Har kategorisert kjøpene for å ha bedre oversikt.

Vi har brukt mye, men tror likevel vi har brukt mindre i år enn vi pleier å gjøre. Tenker hvert år at nestegang må vi klare å bruke mindre.

Anonymkode: 4e33f...d08

Det svar lurt! Det skal jeg gjøre neste ferie:)

Anonymkode: 35ae6...22c

1 voksen og 1 barn på 3 år.

Ca. 6000,- på tur til Hunderfossen, 2 netter på hotell og 2 dager i parken.

Ca. 8000,- på 1 ukes tur til Finnmark. Fly + leiebil. Bor gratis, men mat og ferie skal man jo ha :) 
Og leiebilen deles på 2, så alene ville det blitt minimum 10000,- for ei uke i nord. 

Anonymkode: 0748d...3a6

Null peiling, men tipper årets ferie kommer på 20-30 000. Vi camper i vogn, så sånn sett har det kostet oss i overkant av 250000 i år i innkjøp av vogn og bil til å dra den, men det er jo mer plassering av penger enn rent forbruk 😏

Annonse

1 time siden, Mamma`n til Will& Ailo skrev:

120.000 kr! 

Oi :) Har du reist på langtur? Og hadde du en feriekonto? Jeg tenker at jeg må få det til neste år. I år har vi bare brukt feriepenger..

HI

2 voksne og 2 barn. Prisen kom på rundt 80.000. 3 uker i USA inkludert hus med meget god standard og svømmebasseng, leiebil, flyreiser, alt av mat/drikke, to parker med spesialpass og masse (!) shopping. Har vanligvis en ferie på rundt 40-50, men noen ganger blir det lengre turer.

Anonymkode: 90ef4...c45

10 dager i Kroatia. Betalte bare fly, foreldrene mine har et feriehus der nede. Vi leide bil, så sammen med fly ble det likevel 25.000, pluss mat. Vi spiste mye ute. Litt her og litt der, så alt sammen har vi nok brukt 30.000.

Har 2 uker igjen, ingen faste planer, men skal nok ta en liten tur til Danmark til Fårup siste skoleferieuka. Det er deilig for da er det få folk.

Anonymkode: fbbc8...554

Bruker rundt 100.000 på sommerferien i år, denne er noe dyrere enn vanlig.

I tillegg har (eller skal) jeg og mannen på en del helgeturer (noen sammen, og noen hver for oss). Disse kommer vel på rundt 100.000 til sammen vil jeg tro.

Vet at andre mener vi bruker alt for mye på reiser, men dette er noe vi prioriterer. Vi jobber myyye begge to, og har råd til disse turene. (Men dette året er likevel ikke representativt, da vi er på flere og dyrere turer enn vi pleier). 

Anonymkode: af016...6f7

Ca 6000,- 2 voksne og 1 barn. Fly til nordmøre hvor vi tilbrakte to herlige uker sylte forkjøla i 12-14 grader og regn 👌 Flybillettene kostet 3000 og så brukte vi drøyt 3000 på mat. Nå kom vi hjem til solfylte sørlandet og har fått omgangssyken. Jammen godt med ferie! 😅

Maks 8-10.000 for fire uker. Vi er mest hjemme og finner på ting i nærområdet. Bader, går på turer, slapper av. Har vært tre dager på overnattingstur, det kostet ca 2.500. Resten av pengene går til nye klær og leker til ungen, bowling, kino, ut og spise osv. Jeg er alene og har ikke så god råd, men vi har det fint sammen og bruker fantasien.

Anonymkode: 58ea2...670

Tror vi brukte ca 15.000 på selve ferieturen, men vi var bare bortreist en uke og har nok brukt nesten like mye på opplevelser og kos i nærmiljøet. Synes ikke det er så mye, men det kommer jo an på hva man har råd til. Vi kunne ikke reise mer pga sykdom hos mannen, så da følte vi for å gjøre litt ekstra ut av hjemmeferien.

Anonymkode: 670e4...117

Vi bruker vanligvis ca. 60000,- kanskje mer. Det er 4-5 uker til Kroatia med bil og campingvogn. 

Jeg shopper en del også. Går 10-20000,- på Bilka hvert år. Klær og annet gøy 😁😊 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...