Anonym bruker Skrevet 20. juli 2017 #26 Skrevet 20. juli 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg kjenner knapt noen uten oppvaskmaskin, så det har jeg ikke akkurat brukt mye tid på å fundere over. Men jeg regner med de klorer, koker, eller på annen måte vasker og desinfiserer oppvaskbørsten sin mellom hver gang de bruker den, og i tillegg bytter ut oppvaskbørsten jevnlig? Anonymkode: 2f19f...4de Jeg klorer, koker eller desinfiserer aldri børstene, men jeg bytter de veldig ofte Anonymkode: 7a94d...f54
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2017 #27 Skrevet 20. juli 2017 Bruker den samme til alt, men sender den i oppvaskmaskinen innimellom. Har egentlig lært at jeg skal skylle av kjøtt i kaldt vann før de går i oppvaskmaskinen, men glemmer meg somoftes. Anonymkode: 99c6b...3eb
Mandala Skrevet 20. juli 2017 #28 Skrevet 20. juli 2017 Litt ubevisst ender jeg som regel opp med to oppvaskbørster til enhver tid. En til grovvask (som er den avlagte, tidligere "finbørsten") og en til siste rengjøring/finbørste. Dog brukes den til siste rengjøring relativt ukritisk. Det skal være ordentlig grisete greier som henger seg i børsten før jeg kommer på å bruke den eldre. Så altså ikke noe innarbeidet system.
Mandala Skrevet 20. juli 2017 #29 Skrevet 20. juli 2017 44 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg kjenner knapt noen uten oppvaskmaskin, så det har jeg ikke akkurat brukt mye tid på å fundere over. Men jeg regner med de klorer, koker, eller på annen måte vasker og desinfiserer oppvaskbørsten sin mellom hver gang de bruker den, og i tillegg bytter ut oppvaskbørsten jevnlig? Anonymkode: 2f19f...4de Klorer, koker eller vasker og desinfiserer børsten mellom hver bruk? Nei, det tror jeg ikke særlig mange gjør.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2017 #30 Skrevet 20. juli 2017 Oi ... Her var det jaggu mye hysteri! To oppvaskbørster, tre oppvaskbørster, fast rundgang i oppvaskmaskinen. Trefjøler og plastfjøler. Her i huset har vi sunt bondevett, både tre- og plastfjøler, ei oppvaskbørste som skiftes ut ved behov, men jeg vil anta ca. fire ganger pr år, og oppvaskmaskin der oppvaskbørsten får plass sånn dann og vann. Svært friske er vi også, men varmtvannet i krana er rett og slett styggvarmt - de fleste basseluskene kreperer allerede der. Anonymkode: a3a0f...212
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2017 #31 Skrevet 20. juli 2017 Jeg har en oppvaskbørste, men kjører den i maskina, ikke daglig, men flere ganger i uka. Rått kjøtt tilberedes på egen plastfjøl som går rett i maskina etter bruk. Egentlig er de fleste av oss for renslige. De friskeste barna er de som utsettes for masse bakterier. Anonymkode: 5db66...e49
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå