Anonym bruker Skrevet 20. juli 2017 #1 Skrevet 20. juli 2017 Kylling eller annet rått kjøtt på? Mannen mener man kan bruke samme oppvaskkost til alt? Jeg mener man setter fjøl og kniv man har brukt rett i oppvaskmaskin!! Hvem har rett? Anonymkode: 8ce25...c78
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2017 #2 Skrevet 20. juli 2017 Altså brukt til rått kjøtt, rett i oppvaskmaskin.. Anonymkode: 8ce25...c78
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2017 #3 Skrevet 20. juli 2017 Du har nok rett. Men eg gjer som mannen din. Det har no gått bra hitill... Dessutan er det no såpe og varmt vatn på oppvaskkosten, akkurat som i oppvaskmaskina... Anonymkode: feb85...994
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2017 #4 Skrevet 20. juli 2017 Trefjøler er faktisk selvdesinfiserende. Det var derfor plastfjølene gikk ut av bruk. Jeg vasker fjøla med såpe, vann og oppvaskbørste. Anonymkode: 45d39...400
It's all about me Skrevet 20. juli 2017 #5 Skrevet 20. juli 2017 Har to oppvaskkoster. En ligger i vasken og brukes til grovrengjøring. Dvs når vi skyller av det som skal i oppvaskmaskinen eller for å ta av rester før ting vaskes helt rent med den andre kosten. Den andre kosten står i holder på benken og brukes kun på ting uten synlige matrester som ikke skal i oppvaskmaskinen. De er selvfølgelig i forskjellige farger slik at de ikke blir forvekslet.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2017 #6 Skrevet 20. juli 2017 Jeg har to oppvaskbørster. En til grovrenghøring/skylling av slikt som skjærefjøler med rester av kjøtt, ekstra skitne kjeler og slikt, og en som brukes til å vaske rent med etterpå. Har oppvaskmaskin også selvsagt. Setter ikke ting med ekle matrester på rett inn i oppvaskmaskinen dog. Anonymkode: ffdae...398
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2017 #7 Skrevet 20. juli 2017 Så dere hadde ikke brukt samme kost til å vaske skålen baby har maten i, bestikket vi spiser av feks og fjølen som har vært råd kylling på? Anonymkode: 8ce25...c78
It's all about me Skrevet 20. juli 2017 #8 Skrevet 20. juli 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så dere hadde ikke brukt samme kost til å vaske skålen baby har maten i, bestikket vi spiser av feks og fjølen som har vært råd kylling på? Anonymkode: 8ce25...c78 I så fall hadde jeg kjørt skålen, bestikket, gjøken OG oppvaskosten gjennom maskinen etterpå.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2017 #9 Skrevet 20. juli 2017 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så dere hadde ikke brukt samme kost til å vaske skålen baby har maten i, bestikket vi spiser av feks og fjølen som har vært råd kylling på? Anonymkode: 8ce25...c78 Fjølen med rå kylling hadde blitt grovskyllet med den "skitne" kosten først. Deretter kunne alle tre vært vasket med samme kost. Anonymkode: ffdae...398
Optatium Skrevet 20. juli 2017 #10 Skrevet 20. juli 2017 Jeg har tefjøler, en kost, og frisk familie☺️
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2017 #11 Skrevet 20. juli 2017 1 time siden, +++ skrev: I så fall hadde jeg kjørt skålen, bestikket, gjøken OG oppvaskosten gjennom maskinen etterpå. Stakkars gjøk😂😂 Anonymkode: feb85...994
It's all about me Skrevet 20. juli 2017 #12 Skrevet 20. juli 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Stakkars gjøk😂😂 Anonymkode: feb85...994 Ja vi bruker gjøk til å skjære på, gjør ikke dere??? Fjøler er åååå last test...
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2017 #13 Skrevet 20. juli 2017 Vi bruker samme oppvaskkost til alt. Når jeg tenker etter har jeg aldri sett at noen andre jeg har vært på besøk hos har mer enn en oppvaskkost. Vi bruker skikkelig varmt vann og Zalo, så oppvaskkosten blir jo ren mellom hver gang. Anonymkode: 972e2...652
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2017 #14 Skrevet 20. juli 2017 Oppvaskbørster hos oss vaskes i oppvaskmaskin. Først vasker jeg kniv og trefjøl etter håndtering av rått kjøtt med oppvaskbørste (verken trefjøler eller kniver skal i maskinen), så setter jeg oppvaskbørsten i maskinen. Vasker eller skyller jeg gryter og ildfaste former etter middag med oppvaskbørsten, så går den i maskinen. Samme etter baking og alt annet som foregår på kjøkkenet! Vi har alltid 2-3 oppvaskbørster i omløp, og alle vaskes i maskinen etter bruk. Anonymkode: 2f19f...4de
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2017 #15 Skrevet 20. juli 2017 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Oppvaskbørster hos oss vaskes i oppvaskmaskin. Først vasker jeg kniv og trefjøl etter håndtering av rått kjøtt med oppvaskbørste (verken trefjøler eller kniver skal i maskinen), så setter jeg oppvaskbørsten i maskinen. Vasker eller skyller jeg gryter og ildfaste former etter middag med oppvaskbørsten, så går den i maskinen. Samme etter baking og alt annet som foregår på kjøkkenet! Vi har alltid 2-3 oppvaskbørster i omløp, og alle vaskes i maskinen etter bruk. Anonymkode: 2f19f...4de Dette var lurt! Å ha flere som bare kan gå i maskinen etter behov. Skal gå til innkjøp av to til! Mannen ble forbannet og stakk fra middagen og alt, ble borte i en time... kun fordi jeg nevnte dette med at jeg ikke ville han skulle vaske skjærebrettet med oppvaskkosten 🙈 Hi Anonymkode: 8ce25...c78
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2017 #16 Skrevet 20. juli 2017 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dette var lurt! Å ha flere som bare kan gå i maskinen etter behov. Skal gå til innkjøp av to til! Mannen ble forbannet og stakk fra middagen og alt, ble borte i en time... kun fordi jeg nevnte dette med at jeg ikke ville han skulle vaske skjærebrettet med oppvaskkosten 🙈 Hi Anonymkode: 8ce25...c78 Aldri tenkt at folk IKKE putter oppvaskkosten i maskinen etter bruk. Det er jeg enig i at er veldig uhygienisk!!! Ellers tenker jeg at sinnemestring og kommunikasjonsferdigheter ser ut til å være et større problem enn kjøkkenrutiner hjemme hos dere. Voksne mennesker/foreldre forlater ikke huset i sinne grunnet uenighet om oppvask!🙈🙄 Anonymkode: 2f19f...4de
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2017 #17 Skrevet 20. juli 2017 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Trefjøler er faktisk selvdesinfiserende. Det var derfor plastfjølene gikk ut av bruk. Jeg vasker fjøla med såpe, vann og oppvaskbørste. Anonymkode: 45d39...400 Plastfjølene gikk ut av bruk? Hvor bor du? Anonymkode: 7a94d...f54
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2017 #18 Skrevet 20. juli 2017 Jeg har ikke oppvaskmaskin, så her vaskes alt for hånd. Jeg har to oppvaskkoster hele tiden. Den ene er til å få vekk matrester før det puttes i oppvaskkummen. Den andre brukes til å vaske det som er i oppvaskkummen. Så ja, jeg bruker samme oppvaskkost er til alt. Fettete ting som stekepanner bruker jeg egen svamp til Anonymkode: 7a94d...f54
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2017 #19 Skrevet 20. juli 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Aldri tenkt at folk IKKE putter oppvaskkosten i maskinen etter bruk. Det er jeg enig i at er veldig uhygienisk!!! Hva tror du de uten oppvaskmaskin gjør? Anonymkode: 7a94d...f54
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2017 #20 Skrevet 20. juli 2017 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Så dere hadde ikke brukt samme kost til å vaske skålen baby har maten i, bestikket vi spiser av feks og fjølen som har vært råd kylling på? Anonymkode: 8ce25...c78 Hvorfor vaske med børste? Oppvaskmaskin! Og børsten brukes til feks grovtengjøring. Oppvaskbørste kjøres jevnlig i oppvaskmaskinen den også da. Anonymkode: 025e1...fb8
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2017 #21 Skrevet 20. juli 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har ikke oppvaskmaskin, så her vaskes alt for hånd. Jeg har to oppvaskkoster hele tiden. Den ene er til å få vekk matrester før det puttes i oppvaskkummen. Den andre brukes til å vaske det som er i oppvaskkummen. Så ja, jeg bruker samme oppvaskkost er til alt. Fettete ting som stekepanner bruker jeg egen svamp til Anonymkode: 7a94d...f54 Hvorfor bruker du en uhygienisk svamp til fettete ting? Anonymkode: 025e1...fb8
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2017 #22 Skrevet 20. juli 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Hvorfor bruker du en uhygienisk svamp til fettete ting? Anonymkode: 025e1...fb8 Uhygienisk svamp? Anonymkode: 7a94d...f54
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2017 #23 Skrevet 20. juli 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Uhygienisk svamp? Anonymkode: 7a94d...f54 Ja? Hvorfor bruker du ikke børsten? Fettet og bakterier har vel en fest inni den svampen Anonymkode: 025e1...fb8
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2017 #24 Skrevet 20. juli 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hva tror du de uten oppvaskmaskin gjør? Anonymkode: 7a94d...f54 Jeg kjenner knapt noen uten oppvaskmaskin, så det har jeg ikke akkurat brukt mye tid på å fundere over. Men jeg regner med de klorer, koker, eller på annen måte vasker og desinfiserer oppvaskbørsten sin mellom hver gang de bruker den, og i tillegg bytter ut oppvaskbørsten jevnlig? Anonymkode: 2f19f...4de
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2017 #25 Skrevet 20. juli 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja? Hvorfor bruker du ikke børsten? Fettet og bakterier har vel en fest inni den svampen Anonymkode: 025e1...fb8 Hvorfor skulle det være fest, tar ny svamp annenehver eller hver dag. Jeg bruker ikke børsten, fordi jeg ikke vil bruke den samme på fettete ting som på glass, bestikk o.l Anonymkode: 7a94d...f54
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå