Anonym bruker Skrevet 18. juli 2017 #1 Skrevet 18. juli 2017 Etter mobbing på ungdomsskolen (12 år siden, men..) har jeg slitt med angst. Når jeg skal i store folkemengder, feks på treningsstudio, så får jeg helt panikk. Og etter å ha sittet inne og spist junkfood altfor lenge, har jeg nå bestemt meg for å begynne å trene. I treningsstudio. Spørsmålet lyder som følger: Hvordan fungerer dette i praksis? Dusjer man hjemme eller på treningsstudioet etter treningen? Låser man inn klær o.l i skap? Når er det færrest folk der? Hvordan vet man hvordan de ulike apparatene fungerer? Hva skal jeg si i skranken første gang jeg skal dit? Takker for all råd. Sykt flaut og ydmykende. Anonymkode: cad2c...a86
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2017 #2 Skrevet 18. juli 2017 Be om gratistime med personlig trener og gi beskjed om at du ikke har vært på treningsstudio før Anonymkode: 3cc3a...b8e
Iiiiik Skrevet 18. juli 2017 #3 Skrevet 18. juli 2017 Når du melder deg inn, får du hjelp til å lage et program. Du får hjelp til å velge apparater, hvor stor belastning du skal ha, og hvordan bruke apparatene. Det er nok minst folk på formiddagen. Du kan fint dusje hjemme, det er det mange som gjør. De fleste steder har man med seg en hengelås, og bruker den til å låse inn yttertøy. Heier på deg! Så fint at du prøver å komme i gang. Det er bare ekkelt første gangen, men dette klarer du!
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2017 #4 Skrevet 18. juli 2017 Go for it, girl! Når du kommer, går du til skranken og sier at du gjerne vil begynne å trene, men at du aldri har trent i helsestudio før. Hva er det du trenger å vite? Som regel vil de gi deg en til to gratis timer med personlig veileder som vil vise deg rundt og lære deg om apparatene. Jeg pleier å låse inn sko, jakke og verdisaker i skap der. Hos oss får alle et nøkkelarmbånd. Jeg pleier å dusje hjemme, det gjør en stor del, men det velger du selv. Lykke til Anonymkode: 9f915...bb8
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2017 #5 Skrevet 18. juli 2017 Støtter det de over har skrevet. Dette er hverken flaut eller ydmykende, HI, hvorfor skal det være det? Du lurer på hvordan det fungerer, det er et ærlig spørsmål. At du finner måter for å bli tryggere på viser jo bare at du er oppegående, at du har pågangsmot og at du er motivert. Ta kontakt med dem, fortell at du ikke har vært på treningsstudio før, da får du hjelp. Dette greier du - lykke til! Anonymkode: 244d5...8c6
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2017 #6 Skrevet 18. juli 2017 Der jeg trener er det ingen skranke hvor du snakker med noen. Du melder deg inn via nett og henter inngangskort på en butikk ved siden av, så det er nok ulik praksis ut fra hvor man trener. Jeg dusjer aldri på treningsstudio. De har en garderobe, men skapene er utenfor. plasserer verdisaker og klær der, men skifter stort sett hjemme før jeg drar på trening. Erfaringsmessig så er det minst folk mellom kl 05 og 08. Da er det stort sett eldre å har vært det på alle sentrene jeg har trent. I 22 tiden på kvelden bruker det også å være lite. Rundt kl 11 på formiddagen er det stort sett veldig mange å trener så har begynt å unngå den tiden siden det blir trangt om apparatene. Å få deg en Pt time kan være lurt så du er sikker på at teknikken i utførelsene blir rett, men husk på at alle de andre som er der å trener har også opplevd å være der for første gang å mange av dem har nok også følt seg utilpass. Jeg har slitt med sosial angst og har trent en stund nå, men syns fortsatt det er vanskelig å dra alene om det er mange å trener, men jeg prøver å ikke la meg påvirke å presser meg selv. Ett tips er å ta med deg en venninne. Det kan hjelpe at dere er flere. Lykke til å stå på <3 Anonymkode: b7ff6...175
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2017 #7 Skrevet 18. juli 2017 Enklest å gå på grupperinger synes jeg. Skifter hjemme, drar i treningstøy. Dusjer og skifter hjemme. Prater med ingen 😅 trener på timer noen ganger i uken. Anonymkode: 9be2e...025
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2017 #8 Skrevet 19. juli 2017 Jeg skifter og dusjer hjemme, har helt noia for å vise meg naken! Jer er det minst folk rundt 13-14. Tidligere er det en del pensjonister (i hverdagene i alle fall) og rett etter jobb kommer mange. 15-20 pleier det å være en del. Si at du aldri har trent på senter før, og be om en startpakke med pt om de har det, evt bare en omvisning. Lykke til! Kjempebra at du tar tak 😃 Anonymkode: be93d...ef6
Jojo x3 Skrevet 19. juli 2017 #9 Skrevet 19. juli 2017 Jeg skifter og dusjer hjemme. Bruker heller ikke skap, men legger fra meg mobil/nøkler ved siden av treningsapparatet. Jeg begynte med gruppetimer da jeg meldte meg inn på elixia, nå trener jeg både på gruppetimer og alene. Føler meg tryggere på meg selv og det jeg trener etter å ha gått på mange forskjellluge timer og fått veiledning. Gjør som de over sier, gå i resepsjonen og si du aldri har trent før! De hjelper deg videre! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2017 #10 Skrevet 19. juli 2017 Jeg var som deg for ett år siden. Gruet meg veldig første gang. Men det gikk så bra! Nå skifter jeg hjemme, går som regel på spinning. Mange går alene og ingen merker at jeg ikke kjenner noen. Låser yttertøy inn i skap i garderoben. Sko settes ved inngangen. Dusjer hjemme. Heia deg!! Anonymkode: c6d79...eda
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2017 #11 Skrevet 19. juli 2017 Har det akkurat som deg! Jeg har gått ned 60kg med kosthold og vil nå trene for å komme meg i form. Jeg er livredd treningsstudio! Jeg vet ikke hvor jeg skal kjøpe treningstøy. Så er det den løse huden og jentelagene som hopper når jeg løper... Om noen har tips til treni treningstøy er veldig taknemelig! Anonymkode: 17248...de8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå