Anonym bruker Skrevet 19. juli 2017 #51 Skrevet 19. juli 2017 Høres jo ut som en flott mann, men da skjønner jeg ikke helt hvorfor du skal holde pengene skjult? Står pengene på din konto kan i utgangspunktet bare du ta dem ut. Mannen får ikke tak i dem, så hvorfor ikke være åpen om at dere har sparepenger? Anonymkode: e742c...799
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2017 #52 Skrevet 19. juli 2017 55 minutter siden, Anonym bruker skrev: Høres jo ut som en flott mann, men da skjønner jeg ikke helt hvorfor du skal holde pengene skjult? Står pengene på din konto kan i utgangspunktet bare du ta dem ut. Mannen får ikke tak i dem, så hvorfor ikke være åpen om at dere har sparepenger? Anonymkode: e742c...799 Fordi han da fort kommer til å argumentere for hvor vi kan bruke de pengene hen. Det er ikke jeg int i. Derfor er de skjult for ham. Jeg er mer type som tenker "Hva hvis", mens han tenker "her og nå" Anonymkode: cf0a7...8dd
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2017 #53 Skrevet 19. juli 2017 Jeg gir søsteren min 1500kr i mnd som hun setter inn på en egen konto som mannen ikke vet noe om. Nå har jeg rundt 130 tusen der Anonymkode: add4f...f07
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2017 #54 Skrevet 19. juli 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg gir søsteren min 1500kr i mnd som hun setter inn på en egen konto som mannen ikke vet noe om. Nå har jeg rundt 130 tusen der Anonymkode: add4f...f07 Hadde du hatt de 1500 kronene hvis mannen din ikke hadde bidratt økonomisk i hverdagen? Veit mannen din at du gir pengene til din søster? Hva hvis din søster bruker opp pengene? Eller dør (innmari verstefallstenking, jeg veit)? Du har tydeligvis gjort dette over tid, forventer du brudd, eller sparer du til noe? Anonymkode: e742c...799
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2017 #55 Skrevet 19. juli 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hi her Jeg tenker at mannen min er fornuftig nok og setter pris på at barna har litt ekstra på kontoen, fremfor å gi pengene til advokater. Så jeg tar det bra med ro på det der ja. Anonymkode: cf0a7...8dd Får han medhold er det du som må betale advokatutgiftene av egne penger + pengene han skal ha ( halvparten). Da sitter du der alene med gjelden, men i alle fall har ungene penger på konto 😄 Anonymkode: 1a13f...6cf
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2017 #56 Skrevet 19. juli 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Får han medhold er det du som må betale advokatutgiftene av egne penger + pengene han skal ha ( halvparten). Da sitter du der alene med gjelden, men i alle fall har ungene penger på konto 😄 Anonymkode: 1a13f...6cf Poenget er at han ikke går til det skrittet. Vi setter barna foran alt. Og om du leser tråden, så er jeg tydelig på at dette ikke handler om en evt skillsmisse, men om å spare penger til familien. Skulle jeg ønsket å gjemme unna til meg selv privat, så er det mange andre måter å gjøre det på. Anonymkode: cf0a7...8dd
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2017 #57 Skrevet 19. juli 2017 33 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hadde du hatt de 1500 kronene hvis mannen din ikke hadde bidratt økonomisk i hverdagen? Veit mannen din at du gir pengene til din søster? Hva hvis din søster bruker opp pengene? Eller dør (innmari verstefallstenking, jeg veit)? Du har tydeligvis gjort dette over tid, forventer du brudd, eller sparer du til noe? Anonymkode: e742c...799 Ja, jeg hadde hatt de 1500kr i mnd om jeg ikke hadde vært sammen med mannen min, han bruker mye mer enn det på alt mulig datadritt, øl osv. Foreldrene våre er døde og søsteren min har ikke barn så jeg arver uansett. Null stress. Anonymkode: add4f...f07
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2017 #58 Skrevet 19. juli 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Null stress Du svarte ikke på de to siste spørsmåla... Gjør du dette fordi du forventer brudd om ikke så lenge, så blir dette posisjonering, altså unndragelse av felles midler. At han åpenlyst bruker felles midler på data og øl er en helt annen sak, og uvesentlig så lenge du veit det. Anonymkode: e742c...799
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2017 #59 Skrevet 19. juli 2017 På 18.7.2017 den 22.32, Anonym bruker skrev: Et forslag er jo f.eks å alliere seg med en god venninne og "betale tilbake" lån. En annen er å få foreldre til å si at pengene er arv, og dermed unntatt deling ved skilsmisse. Eller i verste fall ta ut summen i kontanter, men det er alltid muligheter til å rydde bort pengene. Og hvordan skal mannen savne penger han ikke vet om i utgangspunktet? Anonymkode: c2ce7...e90 Arv som en selv har satt jevnlig inn på konto gjennom flere år. Joda, lykke til med å prøve å overbevise noen om det Anonymkode: 18002...f82
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2017 #60 Skrevet 19. juli 2017 43 minutter siden, Anonym bruker skrev: Arv som en selv har satt jevnlig inn på konto gjennom flere år. Joda, lykke til med å prøve å overbevise noen om det Anonymkode: 18002...f82 Eller man tar ut cash, og setter inn på en annen sin konto. Og ja, den personen dør sikkert og noen andre arver de 😂 Poenget er at småbeløp som 2-3000kr/ mnd er lett å lure unna. Anonymkode: cf0a7...8dd
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2017 #61 Skrevet 20. juli 2017 Vi er gift, har felles økonomi, sparer på konti hvor begge har innsyn og tilgang. Jeg kunne ikke vært i et forhold hvor vi ikke var åpne om økonomi. Da faller grunnlaget for full tillit bort. Anonymkode: 3e696...530
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå