Anonym bruker Skrevet 19. juli 2017 #76 Skrevet 19. juli 2017 Heter Madeleine. Helt greit bortsett fra at det er langt og få som klarer og skrive det riktig;) Anonymkode: 4aa69...3c3
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2017 #77 Skrevet 19. juli 2017 På 18.7.2017 den 17.35, Anonym bruker skrev: Sånn tenkte jeg om mitt navn, Gunnhild. Ønsket å hete det som alle andre het, sånn som Camilla, Linda, Katrine og slikt, og spurte mange ganger om å få et ekstra navn. Heldigvis sa mamma og pappa nei! Nå er jeg så utrolig fornøyd med navnet mitt! Flott, gammelt og sterkt navn Anonymkode: c322f...4c6 Jeg har samme erfaring som deg, og er litt uenig med konklusjonen din. Jeg heter Signe, og vokste opp i en tid da "alle" het Katrine, Stine, Camilla etc. Jeg hatet navnet mitt, og det fikk meg til å føle meg utenfor. Jeg ble også mobbet for det. Min konklusjon er ikke at jeg i dag liker navnet. Rent objektivt ser jeg som voksen at det er et fint navn, men jeg har for mange negative assosiasjoner til det til å sette pris på det. Dette har fått meg til å være bevisst på å gi mine egne barn navn som passer inn i tiden. Alle tider har sine trendnavn, og jeg mener ikke man må velge fra navnetoppen, men navn som er av typen som brukes av den generasjonen som barnet fødes inn i. Ikke "besteforeldrenavn" (slik mitt var på min tid), ikke superspesielle, ikke "bondske" navn til barn som vokser opp et sted der det ikke er tradisjon for det - og motsatt, ikke supertrendy navn hvis barnet vokser opp et sted det ikke er tradisjon for det etc etc etc. Anonymkode: 6bd0e...877
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2017 #78 Skrevet 19. juli 2017 Jeg heter Gunn + et navn til som er ganske uvanlig (svært få som heter det, ingen andre som har min kombinasjon). Hater det og har alltid gjort det. Føler ikke at navnet passer meg og skvetter nesten når noen snakker til meg. Skulle GJERNE hatt et navn som "alle andre" har. Og ikke minst et navn som fungerer på engelsk.. Når man er glad i å reise og møte andre folk så er det alltid vanskelig å skulle presentere seg. Blir jo alltid møtt med "sjokk" og en liten latter. Til alt overmål er pikenavnet mitt et gammelt slektsnavn med hele sju stavelser, komplisert å uttale og vanskelig å rettskrive kun på høremåten. Jeg har alltid måtte stave hele navnet mitt. Var så uendelig glad da jeg giftet meg og tok mannens helt normale og vanlige -sen-navn! Mine unger har helt normalte navn som var på topplisten det året de ble født og ikke minst kun et navn og et etternavn. Det enkle er best! Anonymkode: 48a18...c86
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2017 #79 Skrevet 20. juli 2017 Heter Hanne og er fornøyd med det. Min mor har fortalt meg at jeg egentlig skulle hete Charlotte, og er nå lykkelig for at det ble Hanne istedenfor 😊 Når jeg vokste opp på tidlig åttitall ville jeg heller hett Charlotte, men nå ville jeg ikke byttet for alt i verden. Anonymkode: a5d63...356
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2017 #80 Skrevet 20. juli 2017 22 hours ago, Anonym bruker said: Så utrolig vakkert det var! Anonymkode: e6bdf...c97 Tusen takk =) Anonymkode: fc5db...817
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2017 #81 Skrevet 20. juli 2017 Heter. Victoria. Da jeg var liten likte jeg det fordi jeg het det samme som svenske prinsessa. 😂 Helt greit å hete det men føler det er litt sukkersøtt og småjentenavn. Men, småjenter blir jo også voksne. Har hatt mange kallenavn og det HATER jeg. Særlig hvis folk bare gir meg ett fordi det er lettere å si. Hadde en kollega som insisterte på å kalle meg Vicky, syns det er frekt. Anonymkode: 9804b...61d
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2017 #82 Skrevet 20. juli 2017 Mona. Jeg synes det er snodig å komme på slike navn, men det er nå det jeg heter. Det høres bare rart ut 😂 Anonymkode: 25cdb...e67
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2017 #83 Skrevet 20. juli 2017 Lene heter jeg Helt greit navn, har fungert bra i alle år. Ikke verdens fineste navn kanskje, men ikke noe dårlig navn heller. Anonymkode: bfc2a...66a
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2017 #84 Skrevet 20. juli 2017 Anna, født på midten av 70-tallet. Ikke så veldig mange med det navnet da. Anonymkode: c1efd...15d
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2017 #85 Skrevet 21. juli 2017 Hatet navnet mitt da jeg var liten siden ingen klarte verken å uttale eller skrive det + så var det ingen jeg kjente som het det Elsker navnet mitt nå siden ingen jeg kjenner heter det og fremdeles så klarer ikke folk å uttale eller skrive det 😂 Heter Jacqueline 😊 Anonymkode: 91c99...3e3
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2017 #86 Skrevet 21. juli 2017 Siri. Oppkalt etter bestemoren min Sigrid. Som liten var jeg glad de gikk for den "moderne" varianten Siri, som voksen liker jeg mye bedre Sigrid. Siden jeg er født på slutten av 70-tallet, er det jo absolutt ikke noe kreativt navn, men jeg lever godt med det ;-) Anonymkode: 16605...38e
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2017 #87 Skrevet 21. juli 2017 På 19.7.2017 den 10.11, Anonym bruker skrev: Kristin. Fint navn det. Aldri brydd meg om navn er internasjonale eller ei. Egentlig er det jo bare kult om en har et typisk norsk navn. Det sier jo litt om hvem en er, og hvor en er fra. Emma, feks. Lett å si på de fleste språk (innbiller jeg meg?), men lite spesielt å presentere seg som Emma. Er det ikke? Anonymkode: 7b2e4...2a7 Jeg kjenner flere Kristin enn Emma så det kommer vel an på det. Har vel rundt 10 stk Kristin på Facebook. Så for meg hadde det Vært mindre spesielt å hilse på en Kristin enn en Emma (kjenner ingen som heter Emma) Anonymkode: 6e002...300
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå