Anonym bruker Skrevet 16. juli 2017 #1 Skrevet 16. juli 2017 Jeg blir så sur og nedtrykt av regn og lavt skydekke. Elsker fint vær og sol. Men, vi bor i Bergen og her må vi bli boende. Både fordi mannen min er her fra (jeg er tilflytter), og forbi vi har bygd nytt hus, ungene har slått rot. Vi har ingen naturlige andre steder å flytte, siden jeg ikke har noe slekt hvor det kan være finere vær. Men, hvordan håndtere et SÅ dårlig vær som det er her. Seriøst, det regner nesten HELE føkkings tiden. Om det ikke regner, kan skyene ligge laaaaaavt ned i hodene på folk. Man kan aldri gå ut i lette klær, må nesten hele året gå i tykke, regntett jakker og støvler og likevel komme våt på jobb. Det er skikkelig nitrist og jeg kjenner jeg blir så sykt sliten og sur av det. Hva kan jeg gjøre?? Jeg har bodd her i snart ti år, så jeg blir ikke vant med det heller. Anonymkode: 0bf4b...431
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2017 #3 Skrevet 16. juli 2017 Hadde jeg vært tvungen til å bo i Bergen hadde en av kriteriene for å bli boende vært å bygge svømmebasseng. Med tak over, som man kunne skyve til sides dersom det mot formodning skulle bli sol. Et "badehus" men enkelt kjøkken, sittegruppe og stort basseng. Så hadde man sitt eget feriested i hagen.  Anonymkode: 91bb2...c80
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2017 #4 Skrevet 16. juli 2017 Flytte eller la være å la været styre livet ditt. Jeg lar ikke været være noe hinder i livet mitt. Vil jeg gå tur hver dag, gjør jeg det selv om det bøtter ned. Anonymkode: 86591...9d8
amandine Skrevet 16. juli 2017 #5 Skrevet 16. juli 2017 Bygge vinterhage ( med basseng som hun over her sa),  ta en sørovertur om vinteren og ikke om sommeren,  kjøp deg fint på godt regntøy og la det stå til.  Det er fine dager i Bergen,  også!
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2017 #6 Skrevet 16. juli 2017 Takk for tips om vinterhage. Ser det kan koste mye penger men det kan være innenfor rekkevidde. Jeg reiser en del østover gjennom hele året. Det er deilige dager men da blir hjemkomsten enda tyngre. Og jeg lar ikke været styre livet mitt slik som en bergenser over her påstår. Jeg jogger ute hele året og har løpt gjennom slaps og drit. Men det gir ingen glede. Det er virkelig bare møkkirriterende. Og pent regntøy finnes faktisk ikke. Hi Anonymkode: 0bf4b...431
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2017 #7 Skrevet 16. juli 2017 Har bodd i Bergen i 30 år og kjenner meg ikke igjen i det du beskriver. Ikke trenger jeg støvler eller regntøy. Anonymkode: 60baf...55d
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2017 #8 Skrevet 16. juli 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har bodd i Bergen i 30 år og kjenner meg ikke igjen i det du beskriver. Ikke trenger jeg støvler eller regntøy. Anonymkode: 60baf...55d Neivel, men da holder du deg enten innendørs i høststormene eller du sverger til våtdrakt. Paraply rekker bare så langt. Anonymkode: 08a18...a50
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2017 #9 Skrevet 16. juli 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har bodd i Bergen i 30 år og kjenner meg ikke igjen i det du beskriver. Ikke trenger jeg støvler eller regntøy. Anonymkode: 60baf...55d Jeg bodde i Bergen i 1 år, og det første jeg måtte kjøpe meg var regntøy, støvler og paraply. Syklet til jobb hver dag, hadde sett ut som en druknet katt uten Anonymkode: 302f1...9e8
MerraSomGår Skrevet 16. juli 2017 #10 Skrevet 16. juli 2017 (endret) 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har bodd i Bergen i 30 år og kjenner meg ikke igjen i det du beskriver. Ikke trenger jeg støvler eller regntøy. Anonymkode: 60baf...55d Da må du leve i total fornektelse. Det har vært én soldag i Bergen i juli. I juni var det nedbørsrekord. Er du bare inne hjemme eller på kjøpesenter? Gratulerer, du er en ekte bergenser! Endret 16. juli 2017 av mirakela Edit
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2017 #11 Skrevet 16. juli 2017 Sier ikke at det ikke regner, men sier at jeg kjenner meg ikke igjen i at man ikke kan klare seg uten støvler og regntøy. Og nei, jeg et ikke inne eller på kjøpesenter. Det er ikke verre enn mann gjør det til. Anonymkode: 60baf...55d
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2017 #12 Skrevet 16. juli 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Sier ikke at det ikke regner, men sier at jeg kjenner meg ikke igjen i at man ikke kan klare seg uten støvler og regntøy. Og nei, jeg et ikke inne eller på kjøpesenter. Det er ikke verre enn mann gjør det til. Anonymkode: 60baf...55d Hva gjør du får å ikke bli våt? HI Anonymkode: 0bf4b...431
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2017 #13 Skrevet 16. juli 2017 4 minutter siden, mirakela skrev: Da må du leve i total fornektelse. Det har vært én soldag i Bergen i juli. I juni var det nedbørsrekord. Er du bare inne hjemme eller på kjøpesenter? Gratulerer, du er en ekte bergenser! Feil, 5 og 6 juli var det sol i Bergen😆 Anonymkode: 4f95e...472
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2017 #14 Skrevet 16. juli 2017 Kommer langt med paraply. Anonymkode: 60baf...55d
MerraSomGår Skrevet 16. juli 2017 #15 Skrevet 16. juli 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Feil, 5 og 6 juli var det sol i Bergen😆 Anonymkode: 4f95e...472 https://www.nrk.no/hordaland/kaldeste-forste-halvdel-av-juli-pa-19-ar-i-bergen-1.13604412 veldig lokalt hos deg, kanskje ;-)
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2017 #16 Skrevet 16. juli 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kommer langt med paraply. Anonymkode: 60baf...55d På beina? Ikke meningen å kverulere, jeg er oppriktig interessert i nye måter å håndtere uante nedbørsmengder uten å gå helt i frø. Alle mine stilige sko er nyttesløse når jeg går på jobb i Bergen. Alt blir vått, med paraply og med regnjakke. Stort sett så ignorerer jeg det og later som det ikke gjør noe, men nå er det helt umulig fordi det er -ingen- fine dager å "leve på".  Anonymkode: 0bf4b...431
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2017 #17 Skrevet 16. juli 2017 Hvorfor klager du nå etter dere har bygd huset og barna er så gamle at du river de ut med roten hvis dere flytter? Jeg hadde aldri flyttet til Bergen i utgangspunkt og i hver fall ikke med å bygge en permanent tilværelse. Tror du gjorde en tabbe du bare må leve med, vil mannen ikke bli med har du dårlige sjans å få med barna. Anonymkode: 47a4d...dff
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2017 #18 Skrevet 16. juli 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor klager du nå etter dere har bygd huset og barna er så gamle at du river de ut med roten hvis dere flytter? Jeg hadde aldri flyttet til Bergen i utgangspunkt og i hver fall ikke med å bygge en permanent tilværelse. Tror du gjorde en tabbe du bare må leve med, vil mannen ikke bli med har du dårlige sjans å få med barna. Anonymkode: 47a4d...dff Jeg klager nå fordi det er rekord drittvær, vel. Jeg vet jeg må leve med det, derfor jeg spør her om tips til å overleve. HI Anonymkode: 0bf4b...431
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2017 #19 Skrevet 16. juli 2017 Da forsøker du å sette fokus til alt som er positiv med Bergen. Du slipper å måke snø om vinteren (stort sett), du trenger ikke vanne plantene om sommeren, for mye sol er skadelig for huden. Ta sjansen å komme deg ut med en gang det er litt solgløtt, middagslaging kan vente. Og som nevnt vinterhage/basseng i eget hus. Det er vel brukte penger. Anonymkode: 47a4d...dff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå