Gå til innhold

Å ikke gi avslag på jobbsøknader....

Anbefalte innlegg

Det er egentlig drit frekt! 

Det var en som tok kontakt med vårt kontor, jeg videreformidlet til sjefen, som ikke har giddet å svare. Det var nylig.

Jeg søkte på en jobb ved et annet kontor, jeg hadde virkelig lyst å jobbe der. Jeg fikk ikke svar, 

Når eldste søkte sommerjobb, aner ikke hvor mange søknader/CVer som ble levert ut. Fikk kun svar på den ene. Den jobben fikk han. 

Hvorfor kan ikke folk takke for henvendelsen, og si nei takk.

Anonymkode: e5d29...d3e

Fortsetter under...

Enig med deg!

Da sønnen min søkte sommerjobb første gangen, var det en av butikksjefene som presterte å si at han ikke kunne forvente å få svar, da de ikke hadde lyst ut noen stilling, ikke artig for en 16-åring.

Anonymkode: 3b59e...5f8

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Enig med deg!

Da sønnen min søkte sommerjobb første gangen, var det en av butikksjefene som presterte å si at han ikke kunne forvente å få svar, da de ikke hadde lyst ut noen stilling, ikke artig for en 16-åring.

Hæ, forventer du at jeg som butikksjef skal svare alle som er innom og leverer en åpen søknad når jeg ikke har lyst ut stilling? 

Jeg vet ikke hvor mange søknader, cv'er og mail jeg får i løpet av er år fra folk som gjerne vil ha sommerjobb, være ekstravakt osv, det er helt enormt. Jeg kan da virkelig ikke bruke tid på å svare alle dem. 

De gangene vi søker etter folk skriver vi gjerne i annonsen at bare de som blir kalt inn til intervju vil høre fra oss (og etter en intervjurunde får du selvfølgelig svar uansett om det er positivt eller negativt) 

Men jeg har det da jammen travelt nok om jeg ikke skal skrive hundrevis av svar på søknader jeg ikke har bedt om engang 

Anonymkode: 5cc94...816

49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når jeg får inn 250 søknader kan jeg ikke svare alle. Da er det kun de som kommer videre som hører noe.

Anonymkode: 13844...1b3

Du kan sende en fellesmail til alle de som ikke gikk videre. 

Det er en uting blant arbeidsgivere det å ikke svare. 

Anonymkode: 11af9...e35

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hæ, forventer du at jeg som butikksjef skal svare alle som er innom og leverer en åpen søknad når jeg ikke har lyst ut stilling? 

Jeg vet ikke hvor mange søknader, cv'er og mail jeg får i løpet av er år fra folk som gjerne vil ha sommerjobb, være ekstravakt osv, det er helt enormt. Jeg kan da virkelig ikke bruke tid på å svare alle dem. 

De gangene vi søker etter folk skriver vi gjerne i annonsen at bare de som blir kalt inn til intervju vil høre fra oss (og etter en intervjurunde får du selvfølgelig svar uansett om det er positivt eller negativt) 

Men jeg har det da jammen travelt nok om jeg ikke skal skrive hundrevis av svar på søknader jeg ikke har bedt om engang 

Fikk inn 196 søknader på ekstrahjelp nå før sommeren. Har virkelig ikke mulighet til å svare alle. Kun de som kommer til intervju får svar. Butikksjef er ingen kontorjobb der vi sitter ved PC/telefon 8-16.

Anonymkode: 946ca...b4e

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde søknader kommet på Mail, ja. Men å punche inn 200 mailadresser på alle småstillinger vi utlyser er ikke mulig.

Anonymkode: 946ca...b4e

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tydeligvis så kan en ikke forvente det, slik jeg forstår dere her. Men når et ungt menneske sender en søknad, bruker tid til å skrive og sende, så mener jeg fortsatt at dere burde svare, om ikke annet et standard svar, har ikke det med normal høflighet å gjøre?

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er butikksjef i en liten butikk på et kjøpesenter, det går daglig tenåringer rundt på senteret og leverer søknsder i alle butikkene i håp om å få en liten jobb. Helt umulig for meg å svare alle dem. Vi har jo ikke utlyst noen stilling engang. 

Sist vi lyste ut en stilling kom kanskje 1/4 av søknadene på mail, resten kom "for å hilse på og levere søknaden personlig". Dvs at alle mailadressene må skrives inn for hånd, det er rett og slett ikke kapasitet til det 

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Tydeligvis så kan en ikke forvente det, slik jeg forstår dere her. Men når et ungt menneske sender en søknad, bruker tid til å skrive og sende, så mener jeg fortsatt at dere burde svare, om ikke annet et standard svar, har ikke det med normal høflighet å gjøre?

Vi får inn mange slike søknader hver eneste dag.... 

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Enig med deg!

Men det er jo fullt forståelig når de ikke har lyst ut en stilling da

Anonymkode: 3719f...fc7

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er helt uenig med deg i at man skal kunne forvente svar på en åpen søknad, når det ikke er lyst ut en stilling. I mine øyne så har det ikke noe med høflighet å gjøre når det ikke er lyst ut en stilling. Har du noen anelse om hvor mange sånne åpne søknader det kan komme inn?

Annonse

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er helt uenig med deg i at man skal kunne forvente svar på en åpen søknad, når det ikke er lyst ut en stilling. I mine øyne så har det ikke noe med høflighet å gjøre når det ikke er lyst ut en stilling. Har du noen anelse om hvor mange sånne åpne søknader det kan komme inn?

Jeg er enig at på en åpen søknad kan man ikke forvente svar. 

Men når en stilling har vært utlyst så burde man få svar. 

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er enig at på en åpen søknad kan man ikke forvente svar. 

Men når en stilling har vært utlyst så burde man få svar. 

Jeg enig med deg når det gjelder utlyste stillinger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...