Anonym bruker Skrevet 14. juli 2017 #26 Skrevet 14. juli 2017 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sånn for ordens skyld; det er vel ingen som tror at man jobber i helsevesenet hvis man vasker doer på et sykehus? Anonymkode: c764f...220 Hun følte vel bare behovet for å rakke ned på noen...Hun følte seg sikkert mye bedre etterpå. Anonymkode: 3b5eb...dec
Twintipp Skrevet 14. juli 2017 #27 Skrevet 14. juli 2017 Til info: Jeg har alltid med smådiverse. Det er ene og alene bygd på erfaring etter å ha vært mye på reise. I fjor satt min kjære oppe halve natta fordi han var så tett i nesen og apoteket var selvsagt stengt. Mye enklere å ta med ting hjemmenifra så en slipper den kjedelige veien til apoteket om det skulle være noe. Vi har vært på reise nå og bodd både i lokal fjellandsby og i en større turistmaskin. I mitt lille reiseapotek har jeg med: Øyedråper mot øyebetennelse, lett avføringsmiddel, Paracet, allergimedisiner, nesespray og kløedempende, plaster. I år fikk enten vi eller noen i reisefølge brukt for alt foruten plaster, så veldig dumt kan det ikke være;-)
Himmel og hav Skrevet 14. juli 2017 #28 Skrevet 14. juli 2017 Etter å ha dramatisert kløe i underlivet på et halvfullt gresk apotek der ingen snakket engelsk, så tar jeg med meg det jeg kunne komme til å trenge: Plaster og saker til sårstell paracet ibux nesespray idoform immodium canesten aloe vera
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2017 #29 Skrevet 14. juli 2017 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Øyeskyllevann? Bruker du det så ofte? Termometer? Kjenne på pannen? Nesespray? Vi er på tredje uken på ferie hvorav to i Frankrike. Til nå har vi måtte ha noe for myggstikk og det kjøpte vi i går. Mye mer effektiv enn de vi får hjemme. Bor i en liten by med noen få tusen mennesker langt vekke fra turistmaskinene. Så det går an. Anonymkode: 712e4...e70 Vi bodde i hus med basseng, og eldste badet og dykket non stop og ble ekkel/sår i øynene av alt klorvannet. Derfor tok vi med øyeskyllevann, av erfaring. Nå hadde det seg slik at 2-åringen ble forkjølet mens vi var der, så termometeret kom godt med. Nesespray var til meg selv på reisen, det bruker alltid å tette seg når jeg tar fly. Vi var også i Frankrike i en by med 2000 innbyggere, var ikke ofte apoteket var åpent (ikke snakker jeg fransk heller). Bedre å være føre var! Anonymkode: 74463...380
*Miss Marple* Skrevet 14. juli 2017 #30 Skrevet 14. juli 2017 48 minutter siden, Himmel og hav skrev: Etter å ha dramatisert kløe i underlivet på et halvfullt gresk apotek der ingen snakket engelsk, så tar jeg med meg det jeg kunne komme til å trenge: Plaster og saker til sårstell paracet ibux nesespray idoform immodium canesten aloe vera Haha, nå kom jeg på Bridget Jones som skulle kjøpe graviditetstest i Alpene 😂 Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor man ikke skal ha med litt småting med i kofferten? Er man liksom litt mer reisevant om man må ut og lete etter apotek midt på natten?
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2017 #31 Skrevet 14. juli 2017 3 minutter siden, *Miss Marple* skrev: Haha, nå kom jeg på Bridget Jones som skulle kjøpe graviditetstest i Alpene 😂 Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor man ikke skal ha med litt småting med i kofferten? Er man liksom litt mer reisevant om man må ut og lete etter apotek midt på natten? Beviset på reisevanthet er ifølge DIB å reise med kun pass og kredittkort. Bagasje er fy, og alt som kan kjøpes der skal kjøpes der, tydeligvis. Anonymkode: 7919c...5e4
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2017 #32 Skrevet 14. juli 2017 En ting er iallefall sikkert. Folk feiler mye i utlandet. Norske folk altså... Anonymkode: 712e4...e70
frk Nilsen Skrevet 14. juli 2017 #33 Skrevet 14. juli 2017 Har som regel zyrtec el lignende allergimedisin, paracet og eller ibux i toalettmappa - det ligger der fast. Samme gjør pinsett og neglesaks. Nesespray har jeg sluttet å ta med, men jeg var avhengig en stund og da hadde jeg alltid reservelager med på tur. Plaster ligger som regel i veska eller i toalettmappa - et must med små barn uansett om det er tur i nabolaget eller uti den store verden. Paracet og ibux er aldri vanskelig å få tak i, virkestoffet heter det samme uavhengig språk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå