Anonym bruker Skrevet 14. juli 2017 #2 Skrevet 14. juli 2017 Termometer paracet nesespray idoform pyrisept plaster aleo vera Ellers er Mallorca ikke noe uland og man får det meste på apoteket der også, men noe er greit å ha tilgjengelig. Anonymkode: 0668f...d7c
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2017 #3 Skrevet 14. juli 2017 Noe du kan smøre på myggstikk. Saltvannsdråper (til å skylle øynene med om nødvendig) neglesaks Anonymkode: 3bb47...1d3
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2017 #4 Skrevet 14. juli 2017 Ingenting. Du får alt du trenger der skulle behovet melde seg. Må ikke bli hysterisk heller. Anonymkode: 712e4...e70
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2017 #5 Skrevet 14. juli 2017 Er på Kreta og har med smertestillende i alle foemer, saltvann, kloramfenikol og plaster. Angrer på at jeg ikke tok med aurax, men fikk kjøpt noe kløestillende her Anonymkode: 48c2b...87d
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2017 #6 Skrevet 14. juli 2017 Ingenting. Fantastiske apoteker på Mallorca. Anonymkode: c65ab...cf1
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2017 #7 Skrevet 14. juli 2017 Man skulle tro at man var på veg til noe uggabugga-jungel i hjertet av Afrika der man verken har mat eller medisiner. Synes det alltid er komisk med hysteriske nordmenn som tar med seg ting som paracet (fås overalt i samme form over hele verden omtrent), aloe vera (annerledes aloe vera-planter i Spania, regner jeg med? Sånne som ikke virker på samme måte?), neglesaks (kun å få kjøpt i Norge, i ander land biter de neglene på hverandre), saltvannsdråper (finnes selvfølgelig null saltvann på Mallorca, de har jo verken hav eller apotek), plaster (finnes i hvert fall ikke i andre land - alle vet jo at de slikker sårene sine i stedet for). At folk tar med masse mat, for eksempel brød (!). Det vitner for meg kun om at folk er såpass lite bereist og tror at Norge er det eneste landet i hele verden med OK levestandard. Alle andre land finner seg visst på mye lavere utviklingsnivå, enn Norge. Våkn opp og få hodet ut av ræva! Anonymkode: 8187f...b36
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2017 #8 Skrevet 14. juli 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Ingenting. Du får alt du trenger der skulle behovet melde seg. Må ikke bli hysterisk heller. Anonymkode: 712e4...e70 Jeg har med meg det jeg beskrev over her på ferie i Norge også. Det handler ikke om å være hysterisk, men å slippe å lege etter apotek om behovet melder seg - gjerne midt på natten. Anonymkode: 0668f...d7c
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2017 #9 Skrevet 14. juli 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg har med meg det jeg beskrev over her på ferie i Norge også. Det handler ikke om å være hysterisk, men å slippe å lege etter apotek om behovet melder seg - gjerne midt på natten. Anonymkode: 0668f...d7c Men hvorfor betale mer for dette i Norge før man reiser, i stedet for å kjøpe det for under halv pris rett etter man kommer frem? Nå tenker jeg på paracet, plaster og lignende. Anonymkode: 8187f...b36
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2017 #10 Skrevet 14. juli 2017 Jeg pleier å ha med ting som man kan få akutt behov for. Vi reiser ofte til det samme stedet, hvor man må ta buss eller taxi for å komme til apoteket. Og for å komme seg tilbake til hotellet også, da kan det for ta litt tid. Bedre å unngå det om man kan. Våtservietter mot små brannskader Pyrisept Plaster Paracet Termometer Hostesaft (barn som lett blir litt tett på natt ved klimaskifte). Astmamedisinen til det ene barnet Vi har reist mye, og vet godt at Spania ikke er noe u-land. Har et barn som ofte blir småsyk, både i Norge og utland. Vi har vært hos lege, på sykehus, hatt lege til hotellet og kjørt ambulanse i Spania. Enkelte ting har man hjemme til en hver tid og, tar med av dette. Kjøper ikke nytt for at vi skal på tur. Anonymkode: 197e6...dd8
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2017 #11 Skrevet 14. juli 2017 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Man skulle tro at man var på veg til noe uggabugga-jungel i hjertet av Afrika der man verken har mat eller medisiner. Synes det alltid er komisk med hysteriske nordmenn som tar med seg ting som paracet (fås overalt i samme form over hele verden omtrent), aloe vera (annerledes aloe vera-planter i Spania, regner jeg med? Sånne som ikke virker på samme måte?), neglesaks (kun å få kjøpt i Norge, i ander land biter de neglene på hverandre), saltvannsdråper (finnes selvfølgelig null saltvann på Mallorca, de har jo verken hav eller apotek), plaster (finnes i hvert fall ikke i andre land - alle vet jo at de slikker sårene sine i stedet for). At folk tar med masse mat, for eksempel brød (!). Det vitner for meg kun om at folk er såpass lite bereist og tror at Norge er det eneste landet i hele verden med OK levestandard. Alle andre land finner seg visst på mye lavere utviklingsnivå, enn Norge. Våkn opp og få hodet ut av ræva! Anonymkode: 8187f...b36 Enig i at man ikke trenger å ha med mat om man ikke har veldig spesielle preferanser eller har intoleranse. Men resten av innlegget ditt er noe navlebeskuende. Det er ikke alle steder det er apotek i umiddelbar nærhet. De fleste tingene man tar med seg er vel gjerne ting man gjerne allerede har hjemme. Å være forbedredt til akutte ting som kan skje på natt, som feks feber (termometer og Paracet) er ikke nødvendigvis hysterisk, men lurt. Neglsaks har jeg alltid med meg, men ikke som en del av medisinskapet. Bruker den til å klippe negler. Hvorfor skulle jeg kjøpe ny når jeg allerede har en som fungerer akkurat som den skal? Anonymkode: 197e6...dd8
MerraSomGår Skrevet 14. juli 2017 #12 Skrevet 14. juli 2017 Plasterteip og bandasje plaster burngel eurax +myggmiddel neglesaks smertestillende for alle aldre idoform pyricept og bacimysin dette tar jeg med meg over alt. Liker apotek i utlandet men ikke å måtte lete etter det når jeg trenger det.
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2017 #13 Skrevet 14. juli 2017 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Enig i at man ikke trenger å ha med mat om man ikke har veldig spesielle preferanser eller har intoleranse. Men resten av innlegget ditt er noe navlebeskuende. Det er ikke alle steder det er apotek i umiddelbar nærhet. De fleste tingene man tar med seg er vel gjerne ting man gjerne allerede har hjemme. Å være forbedredt til akutte ting som kan skje på natt, som feks feber (termometer og Paracet) er ikke nødvendigvis hysterisk, men lurt. Neglsaks har jeg alltid med meg, men ikke som en del av medisinskapet. Bruker den til å klippe negler. Hvorfor skulle jeg kjøpe ny når jeg allerede har en som fungerer akkurat som den skal? Anonymkode: 197e6...dd8 Plaster og paracet selges gjerne på de fleste matbutikker og kiosker verden over... Anonymkode: 8187f...b36
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2017 #14 Skrevet 14. juli 2017 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Plaster og paracet selges gjerne på de fleste matbutikker og kiosker verden over... Anonymkode: 8187f...b36 Det hjelper ikke hvis man trenger det på kveld/natt og ting er stengt. Anonymkode: 197e6...dd8
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2017 #15 Skrevet 14. juli 2017 Når man har det liggende hjemme, hvorfor ikke bare ta med? Greit nok at man får kjøpt alt der, men om barnet plutselig får høy feber på kvelden så er det ikke sikkert man får tak i paracet før dagen etterpå. Ikke alle er på ferie i en storby! Vi kom akkurat fra ferie og jeg hadde med paracet til barn, ibux, hydrokortison (til kløende myggstikk), pyrisept, 4 plaster, imodium, idoform, reisesyketabletter, termometer, nesespray og øyeskyllevann. Brukte alt utenom ibux til voksen og måtte kjøpe flere plaster der. Anonymkode: 74463...380
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2017 #16 Skrevet 14. juli 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Man skulle tro at man var på veg til noe uggabugga-jungel i hjertet av Afrika der man verken har mat eller medisiner. Synes det alltid er komisk med hysteriske nordmenn som tar med seg ting som paracet (fås overalt i samme form over hele verden omtrent), aloe vera (annerledes aloe vera-planter i Spania, regner jeg med? Sånne som ikke virker på samme måte?), neglesaks (kun å få kjøpt i Norge, i ander land biter de neglene på hverandre), saltvannsdråper (finnes selvfølgelig null saltvann på Mallorca, de har jo verken hav eller apotek), plaster (finnes i hvert fall ikke i andre land - alle vet jo at de slikker sårene sine i stedet for). At folk tar med masse mat, for eksempel brød (!). Det vitner for meg kun om at folk er såpass lite bereist og tror at Norge er det eneste landet i hele verden med OK levestandard. Alle andre land finner seg visst på mye lavere utviklingsnivå, enn Norge. Våkn opp og få hodet ut av ræva! Anonymkode: 8187f...b36 Hvorfor i all verden skal jeg kjøpe ny neglesaks når jeg er på Mallorca? Grunnen til at jeg har med meg saltvannsdråper er at jeg blir tørr på øynene når jeg flyr (pga linser), mener du at jeg skal vente til jeg finner et apotek før jeg drypper meg? (Eller bruke sjøvann??)Hvorfor skal jeg måtte gå ut å kjøpe plaster når jeg har masse hjemme som jeg vet gutten min ikke reagerer allergisk på? få ditt eget hode ut av ræva! Grunnen til at en lager reiseapotek er for å slippe stress dersom uhellet er ute. Det er litt sent å surre rundt å lete etter et apotek/butikk når blodet spruter og en trenger pyrisept og plaster! Anonymkode: 3bb47...1d3
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2017 #17 Skrevet 14. juli 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Når man har det liggende hjemme, hvorfor ikke bare ta med? Greit nok at man får kjøpt alt der, men om barnet plutselig får høy feber på kvelden så er det ikke sikkert man får tak i paracet før dagen etterpå. Ikke alle er på ferie i en storby! Vi kom akkurat fra ferie og jeg hadde med paracet til barn, ibux, hydrokortison (til kløende myggstikk), pyrisept, 4 plaster, imodium, idoform, reisesyketabletter, termometer, nesespray og øyeskyllevann. Brukte alt utenom ibux til voksen og måtte kjøpe flere plaster der. Anonymkode: 74463...380 Øyeskyllevann? Bruker du det så ofte? Termometer? Kjenne på pannen? Nesespray? Vi er på tredje uken på ferie hvorav to i Frankrike. Til nå har vi måtte ha noe for myggstikk og det kjøpte vi i går. Mye mer effektiv enn de vi får hjemme. Bor i en liten by med noen få tusen mennesker langt vekke fra turistmaskinene. Så det går an. Anonymkode: 712e4...e70
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2017 #18 Skrevet 14. juli 2017 I toalettmappa mi ligger det alltid noen plaster, et brett paracet og en nesespray, skulle jeg få behov for noe mer/annet regner jeg med det er å få tak i. Anonymkode: d5b81...785
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2017 #19 Skrevet 14. juli 2017 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Man skulle tro at man var på veg til noe uggabugga-jungel i hjertet av Afrika der man verken har mat eller medisiner. Synes det alltid er komisk med hysteriske nordmenn som tar med seg ting som paracet (fås overalt i samme form over hele verden omtrent), aloe vera (annerledes aloe vera-planter i Spania, regner jeg med? Sånne som ikke virker på samme måte?), neglesaks (kun å få kjøpt i Norge, i ander land biter de neglene på hverandre), saltvannsdråper (finnes selvfølgelig null saltvann på Mallorca, de har jo verken hav eller apotek), plaster (finnes i hvert fall ikke i andre land - alle vet jo at de slikker sårene sine i stedet for). At folk tar med masse mat, for eksempel brød (!). Det vitner for meg kun om at folk er såpass lite bereist og tror at Norge er det eneste landet i hele verden med OK levestandard. Alle andre land finner seg visst på mye lavere utviklingsnivå, enn Norge. Våkn opp og få hodet ut av ræva! Anonymkode: 8187f...b36 Og du et så idiot og kortreist i hodet at du ikke skjønner fordelen med å ha med ting. Ikke alltid apoteket er rett ved der ungene faller og får skrubbsår eller åpne når en får vondt i hodet. Du mener en skal kjøpe alt ved behov? Vent litt vennen, mamma skal bare finne nærmeste apotek, gå dit og kjøpe pyrisept og plaster. Ikke blø sålenge vær så snill? Du må jo ha null erfaring med turliv?? Langt fra alle steder jeg har reist til har alt heller, og uansett er det et stykke dit og åpningstider der som her. ALLE fornuftige oppegående mennesker har med et lite reiseapotek, hvertfall om man reiser med barn. Tydelig at du kun har vært på harrytur til Sverige og charter til "syden"... Anonymkode: 7919c...5e4
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2017 #20 Skrevet 14. juli 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Øyeskyllevann? Bruker du det så ofte? Termometer? Kjenne på pannen? Nesespray? Vi er på tredje uken på ferie hvorav to i Frankrike. Til nå har vi måtte ha noe for myggstikk og det kjøpte vi i går. Mye mer effektiv enn de vi får hjemme. Bor i en liten by med noen få tusen mennesker langt vekke fra turistmaskinene. Så det går an. Anonymkode: 712e4...e70 Jeg er ikke den du kommenterte til. Men jeg bruker linser, så vann til p skylle øynene med er veldig praktisk. Vi har alltid med termometer. Reiser utenlands flere ganger i året, det ene barnet får lett feber. Gidder ikle kjøpe nytt termometer hver gang vi er på tur når vi har et veldig bra hjemme. Er man i syden så er det ikke sikkert å kjenne på panne er nok. Det er varmt og huden har vært ute i sola. Noen er avhengig av nesespray, andre strever litt med airconditionen. Anonymkode: 197e6...dd8
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2017 #21 Skrevet 14. juli 2017 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Men hvorfor betale mer for dette i Norge før man reiser, i stedet for å kjøpe det for under halv pris rett etter man kommer frem? Nå tenker jeg på paracet, plaster og lignende. Anonymkode: 8187f...b36 Fordi jeg ikke gidder å stresse for å spare småpenger. Anonymkode: 0668f...d7c
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2017 #22 Skrevet 14. juli 2017 Herlighet, om folk vil pakke med seg medisiner og annet hjemme og ta med så må da det være greit? Lage så mye styr fordi de har apotek i utlandet og?? Javel, men så har man det jo hjemme og da... jeg har Paracet og Ibux på blå resept så en boks med 100 av hver koster meg omtrent ingenting, og det har jeg plass til i kofferten altså. Anonymkode: 48c2b...87d
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2017 #23 Skrevet 14. juli 2017 Vi jobber i helsevesenet begge to. Har aldri med oss noe. Stapper ikke i ungene Paracet i tide og utide og tar aldri tempen på de heller. Det er en grunn til at de har feber. Man kommer langt med å se på almenntilstanden. Og ikke noe av det dere har nevnt er noe man må bruke eller er noe behandling i seg selv. Slapp av og senk skuldrene. Anonymkode: 3b5eb...dec
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2017 #24 Skrevet 14. juli 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Vi jobber i helsevesenet begge to. Har aldri med oss noe. Stapper ikke i ungene Paracet i tide og utide og tar aldri tempen på de heller. Det er en grunn til at de har feber. Man kommer langt med å se på almenntilstanden. Og ikke noe av det dere har nevnt er noe man må bruke eller er noe behandling i seg selv. Slapp av og senk skuldrene. Anonymkode: 3b5eb...dec Plaster og sårrens er greit i utlandet altså. Bare fordi dere vasker doer på et sykehus jobber dere ikke i helsevesenet altså😂 Anonymkode: 7919c...5e4
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2017 #25 Skrevet 14. juli 2017 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Plaster og sårrens er greit i utlandet altså. Bare fordi dere vasker doer på et sykehus jobber dere ikke i helsevesenet altså😂 Anonymkode: 7919c...5e4 Sånn for ordens skyld; det er vel ingen som tror at man jobber i helsevesenet hvis man vasker doer på et sykehus? Anonymkode: c764f...220
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå