Gå til innhold

Dere som har hjemmeferie...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finner dere på noe hver dag eller har dere noen rolige dager hjemme uten planer også?

Vi har noen dager med planer og noen dager hjemme uten planer..Hatt ferie i 2 uker nå og så langt har vi vært på busstur, vært i Sverige på shopping, vært på noen besøk, og noen sykkelturer 😊 I dag skal vi ta bussen igjen og dra på en lekeplass samt se på NRK sitt sommertog...Ungene synes at det er godt med dager uten planer for de har masse nabounger som de leker med dagen lang...

Håper det blir strandvær snart, det hadde vært fint 😊

Anonymkode: a0eff...68a

Skrevet

Finner ikke på noe hver dag. Unger har godt av å finne på ting selv og leke uten at det er organisert av voksne.

Vi har hatt ferie i 1 uke. Vært på kalvemerking, ungene hjalp til, og på fisketur. Neste uke skal vi en tur til Finland og så håper vi også på godt badevær :)

Anonymkode: 81aab...b87

Skrevet

Vi har vært på lilleputthammer ellers har vi ingen planer. Har hatt ferie 2 uker nå og jeg føler vi bare har kastet bort tiden. Guttungen kjeder seg og er mye utagerende og sint og sur og virkelig tester tålmodigheten vår. Kjenner jeg gleder meg til barnehagestart igjen på mandag. Planen om å bare kose oss hjemme med rolige dager passet visst ikke for oss...

Anonymkode: 42244...526

Skrevet

Har bare en toåring. Hun har lave krav. 

Vært hjemme en uke. Vi har vært på to nye lekeplasser med niste. Tatt toget til byen og møtt familie til lunsj. Vært på senter og kjørt ALLE busser og båter som man kan kjøpe to minutters kjøring med. Det regnet så forferdelig den dagen så perfekt å kombinere med shopping. 😊

I dag skal vi gå til sentrum i bygda og kjøpe is og mate ender. 

Nå reiser vi på ferie om tre dager så vi tar noen rolige dager hjemme før vi drar. 

Anonymkode: 922f2...074

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har vært på lilleputthammer ellers har vi ingen planer. Har hatt ferie 2 uker nå og jeg føler vi bare har kastet bort tiden. Guttungen kjeder seg og er mye utagerende og sint og sur og virkelig tester tålmodigheten vår. Kjenner jeg gleder meg til barnehagestart igjen på mandag. Planen om å bare kose oss hjemme med rolige dager passet visst ikke for oss...

Lilleputthammer har vi vært på også forresten 😊 Samt vi har planer om bjørneparken, en tur til Oslo og kanskje kjøre Trollstigen ila de 2 ukene som er igjen..Hunderfosden var også en plan men det tar vi etter fellesferien 😉 Bor litt over 1 time unna bare..

Hi

Anonymkode: a0eff...68a

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så utrolig leit og trist at du ikke klarer å finne på noe med en liten gutt så dagene blir morsomme og hyggelige i ferien. At sommerferien hans skal være preget av kjedsomhet, sure fjes og sinne er jo rett og slett bare nitrist. Jeg synes oppriktig synd på både ham og deg. Håper dere klarer å finne på noe gøy de siste dagene! 

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dere må være de stusseligste foreldrene i verden - hvordan er det mulig å kjede seg i ferien med fridager og barn? - og de kjipeste, som gleder seg til barnehagestart så dere slipper ungen.

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette var bare trist. Tenk å glede seg til barnehagestart så du slipper barnet ditt

Anonymkode: 907b1...34f

Skrevet

Datteren vår på 5 er på ferie med bestemor i Polen, mens vi jobber oss fram til ferie. Når hun kommer hjem og vi har ferie sammen så skal vi nok for det meste være hjemme. Men det blir skogstur og artige ting å finne på. Når vi skal tilbringe hele dagen sammen er det jo så mange timer å fylle, så det blir jo tid til masse aleineleik, venninne lek og foreldre/barn tid. Skogstur, sisten, brettspill, fjelltur, kreative aktiviteter osv. Ferie er jo egentlig en god og lang superhelg, så gjør litt mer ut av hva dere gjør i hjemmehelger? :) 

Skrevet

Hvor skrev jeg at jeg ønsket å slippe barnet? Jaja, mange som tolker vilt her inne så det burde egentlig ikke overrasket meg at innlegget mitt skulle tolkes slik. I barnehagen leker han masse med andre barn og får brukt mye energi. Hjemme er det visst ikke nok med sandkasse, badebasseng, huskestativ, lekestue, trampoline, brettspill, playmobil, Lego,  modelleire, tegnesaker, bygge hytte inne, leie film, leke piknik på gulvet, osv, osv... å være hjemme er ikke det samme som at vi ikke gjør noe! Vi blir slitne av at uansett hva vi gjør for å ha det hyggelig så tester han og tester. Kaster leker, nekter å høre, gjør stikk motsatt av det han får beskjed om,  ler oss opp i ansiktet når vi ber han en gang til om å gjøre noe, osv. Vi har mest lyst til å gi opp å forsøke, for uansett hva vi gjør så ender det med sure miner.

Skrevet
3 minutes ago, Anonym bruker said:

Hvor skrev jeg at jeg ønsket å slippe barnet? Jaja, mange som tolker vilt her inne så det burde egentlig ikke overrasket meg at innlegget mitt skulle tolkes slik. I barnehagen leker han masse med andre barn og får brukt mye energi. Hjemme er det visst ikke nok med sandkasse, badebasseng, huskestativ, lekestue, trampoline, brettspill, playmobil, Lego,  modelleire, tegnesaker, bygge hytte inne, leie film, leke piknik på gulvet, osv, osv... å være hjemme er ikke det samme som at vi ikke gjør noe! Vi blir slitne av at uansett hva vi gjør for å ha det hyggelig så tester han og tester. Kaster leker, nekter å høre, gjør stikk motsatt av det han får beskjed om,  ler oss opp i ansiktet når vi ber han en gang til om å gjøre noe, osv. Vi har mest lyst til å gi opp å forsøke, for uansett hva vi gjør så ender det med sure miner.

Jeg har også hatt helger og ferier der jeg gleder meg til barnehagestart.. Så det er ikke uvanlig. Det er krevende med disse små når de hele tiden skal teste oss, og hele dagen går til korrigering av atferd og når kvelden kommer så er man utslitt og har dårlig samvittighet for at det har vært så mange konfrontasjoner med lille vennen. 

Det går seg nok til, og ønsker lykke til =) Det er nok bare en fase med testing av grenser. 

Skrevet

Vi har veldig små barn. Begge er under to, og minste er bare tre måneder. Ferien er derfor veldig rolig, og snart toåringen kjeder seg en del. Jeg er alene med begge fordi mannen ikke har ferie før senere på sommeren, så prøver så godt jeg kan å finne på noe for eldste. Det blir stort sett leke ute eller inne, hjelpe til med det vi holder på med, gå turer og så litt diverse attraksjoner.  Det er ikke så lett å balansere de forskjellige behovene. Minstemann vil aldri være alene og trenger fortsatt hjelp til å sovne, og synes også det blir litt for mye støy og uro med storesøster. Jeg må innrømme at barnehage hadde vært et bedre alternativ for både storesøster og lillebror.  Den er dessverre stengt. 

Anonymkode: 9e5be...f12

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Wow! Stakkars dere som har et så utakknemlig barn :bond:

Skrevet

Vi har hatt en ferie med en uke borte, en uke hjemme, så reiser vi en uke bort i morgen og skal ha de to siste ukene hjemme. Så lange perioder hjemme..

Jeg hadde store planer for utflukter osv. Men hun har hatt besøk eller vært på besøk hos venner fra etter frokost til sent på kveld. Jeg er så utrolig takknemlig! For hun har hatt litt problemer sosialt. Så her åpner vi huset med mat og drikke til alle som vil stikke innom. Jeg elsker det.

Når hun har vært opptatt med venner har vi fått tømt rommet hennes for gamle leker og freshet det opp, så i natt sov hun på nytt rom.. hun sover enda, så det falt nok i smak 😊

I dag skal jeg forsøke å snike henne med meg på en sykkeltur. For hun lære å sykle denne uken! Hun er 8 år, men har ikke knekket koden før nå. Jeg gråt av glede 😀

God sommer til alle! Barna våre har så godt av å kunne slappe av hjemme, så det er ikke noe å ha dårlig samvittighet for når tid og penger ikke strekker til til sydenturer og opplevelser hver dag år etter år 😀

Anonymkode: 10abb...1d6

Skrevet

Vi har en på 5år, og jeg er i siste trimester med nr 2 :) Så vi reiser ikke langt i år... En av ukene (fire dager) dro vi til dyreparken i Kr.sand. Utover det så har det vært noen innedager (regn), men det er klart vi finner på litt inne fordet da...bygger lego, hjelper til med å male rommet til lillebror, baker osv. Noen av dagene så har vi holdt på i hagen, ryddet boden, plantet blomster, utforsket lekeplasser i området osv. Pappaen tok med sønnen på dagstur til Bjørneparken, et par timer unna. Og i dag ble det sol, så vi tenkte en spontan tur på stranden for å plukke sjell og prøve å fiske krabber :) 
-Late, spontane dager fungerer veldig bra her i huset :) 

Anonymkode: 90aa6...9df

Skrevet

Vi har vært hjemme en uke, og bare kost oss. Synes ikke dere skal dømme hun over som har ett barn som er sur og tverr. barn i bhg alder kan være krevende og veldig avh av faste rutiner. Og når ting ikke lever opp til forventningene kan alle og enhver bli skuffa. 

Vi har 3 barn i småskolealder nå. Og det er føst nå i det siste jeg føler helger og ferier er kos og fritid. 

Vi har disse dagene hatt en kort utflykt til ett vann vi liker, hvor ungene badet. (ble kaldt så dro hjem ganske fort). Vi har vært på badeland. I tillegg tatt med ene barnet på en liten handletur/kosetur alene :)  I dag har vi ingen planer. Men i morgen skal vi bort på besøk hos venner med barn. 

Blir hjemme eller hytta neste uke avh av været. 

Anonymkode: bbfb6...1b3

Skrevet

Vi bor et sted som andre reiser til for å feriere, så vi er mye på stranda, båtturer, hun og venninnene overnatter i telt i hagen, vi er i stallen 3 - 4 dager i uka og har diverse hagespill. Mye vennebesøk og fryseren full av is. Perfekt.

Anonymkode: 395ea...198

Skrevet

Vi er litt på hytta, småturer til slekt og venner. Helt ok, men venter litt på sydenturen vi skal på om to uker. 

Synes dere er strenge med hun over her som synes dagene kan være slitsomme. Vi har en på 2 år og en på 9 år. Å han på 2 kan ødelegge en hel dag for oss alle med sitt temperament og gigantiske humørsvigninger! Vi deler oss litt og prøver å finne på ting som passer begge barna. Jeg er veldig glad for at jeg vet toåringen er i en "fase" og at det går over. For det er slitsomt. 

Anonymkode: 4f5a1...1de

Skrevet

Jeg forstår og hun som ser frem til barnehagestart. Har det på samme måte selv med gutter på 3 og 6 og jente på 7. Guttene går i tottene på kvarandre og krangler dagen lang. Det er til å bli galen av. Idag hadde vi tenkt oss til badeland en time unna, men snudde og reiste heim igjen pga krangling og advarsel som ikke ble hørt på. Synes synd på jenta som ikke krangler ,men vi skal ta en tur en fridag neste uke når jeg har begynt å jobbe og guttene er i barnehage.

Anonymkode: af810...4c1

Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi er litt på hytta, småturer til slekt og venner. Helt ok, men venter litt på sydenturen vi skal på om to uker. 

Synes dere er strenge med hun over her som synes dagene kan være slitsomme. Vi har en på 2 år og en på 9 år. Å han på 2 kan ødelegge en hel dag for oss alle med sitt temperament og gigantiske humørsvigninger! Vi deler oss litt og prøver å finne på ting som passer begge barna. Jeg er veldig glad for at jeg vet toåringen er i en "fase" og at det går over. For det er slitsomt. 

Anonymkode: 4f5a1...1de

Enig. Har en på 1,5 år (20 mnd) og en på 4 år. De kan virkelig teste tålmodigheten din, altså! Særlig yngste. De har sine perioder der det bare er skriking og sutring.

Anonymkode: 42a1b...51a

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Wow! Stakkars dere som har et så utakknemlig barn :bond:

Neida, det er ikke synd på oss! Vi har en fantastisk sønn som nå er i en periode der han tester oss og tester grenser og hvor mye han kan få bestemme. Jeg synes synd på han som har det så kaotisk inni seg, vi må bare finne en bedre måte å møte han der han er nå slik at dagene kan bli litt hyggeligere! 

Skrevet

Min mann har ikke ferie så jeg er høygravid og alene med to barn. 1 på 8 og en på 3. Prøver å finne på mye kjekt til tross for at vi "bare" skal være hjemme med litt småreising.. 

nå er eldste på rideleir denne uka, så hun koser seg jo veldig hver dag. Da er meg og 3åringen hjemme å planlegger litt ut i fra været. I går var vi f.eks noen timer på badeland! Kjempe kjekt! 

Neste uke tar vi oss noen dager på landstedet til besteforeldrene tenker jeg (om det er meldt ok vær) og da blir det jo båt,krabbeleting,fisking,bading i sjøen,padle katak osv. 

Siste uka før skolestart tar vi en tur til nordfjord i noen dager for å besøke litt slekt. Så litt stuebytte blir nok bra 😊

Ellers blir det aktiviteter som være ute i hagen med basseng,trampoline,sykle,gå på lekeplass,spille fotball og basket,dra på skogstur,kanskje en tur i klatrepark,badeland,lekeland,offentlig sjøbad osv!

Skrevet

Vi har 4 uker ferie. Vi har vært i Danmark, på hytta ved sjøen, Tusenfryd og besøkt litt familie. Den fineste dagen var da vi var i byparken. 5 åringen og 1 åringen kosa seg med piknik, leke på lekeplassen og bade i fonteneanlegget byen har satt opp for barna 😊 Vi ble kjent med andre barn og bare koset oss 😊 Selv om man er hjemme , er det så mange fine småutflukter man kan gjøre 😊

Anonymkode: 06d3f...672

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...