Gå til innhold

Taxisjåførere i Polen er så sleipe. Blitt lurt mange ganger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Første gan i Polen og har vært her i 4 dager nå, først idag forsto vi at vi hadde betalt dobbel pris hver gang vi tok taxi. Vi er 5 stk og flere tar 20-30% mer enn det takstameteret viser fordi vi er 5, noen sier plutselig det etter kjøretur og vi har jo bare gitt penger. Til nå har taxi blitt dyrt, noen som har opplevd det samme?

Anonymkode: cd30e...9b5

Skrevet

Jeg har vært i Polen mange ganger, og har aldri blitt lurt av taxi sjåfører. Men er det ikke normalt at man må betale mer, da man er 5 personer? Vet bare her i Norge, så var vi 5 stk, og da betalte vi 500 kr, på en strekning, som koster 300 kr.

Anonymkode: fb674...1f4

Skrevet

Er det ikke vanlig at det koster litt ekstra for taxi med fler enn fem seter? Det er i hvertfall slik på Gran Canaria. Aldri vært i Polen.

Anonymkode: 3dbef...c3c

Skrevet

Jeg har vært i Polen flere ganger sammen med mine polske venner, og de sier at iallefall i Gdansk og Krakow er det ett taxi-selskap man ikke bør bruke da disse tar seg altfor godt betalt.

Husker ikke navnet, da jeg ikke har engasjert meg i det siden mine polske venner ordnet opp for meg, men tror bilene hadde en spesiell farge - gule eller blå kanskje..? 

Anonymkode: 5dff3...c1c

Skrevet

Takk for svar😊 Kjempekjedelig å måtte betale så mye ekstra. 

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar😊 Kjempekjedelig å måtte betale så mye ekstra. 

Men det er jo ikke mye ekstra, dere betaler 20-30% ekstra fordi dere trenger en drosje med flere seter. ellers hadde alternativet vært å ta 2 drosjer, og betale dobbelt så mye. Og drosje i Polen er da virkelig ikke dyrt. Tar stort sett bare drosje, da vi er i Polen, fordi det er så billig.

Anonymkode: fb674...1f4

Skrevet

Vi ble lurt når vi tok taxi fra flyplassen og til hotellet, det skjønte vi på hjemturen. Da bestilte vi gjennom hotellet og fikk en 'privatsjåfør', fin fyr med fin stor bil, og han skulle ha halvparten av det vi betalte første gangen, haha! Billig var det uansett da, men sikkert noen som prøver seg på ferske turister.

Anonymkode: 62930...a89

Skrevet

Blitt lurt før, men det var før jeg lærte meg spillet. Gjelder å være obs, alltid kjente, merkede taxier med taxtameter. 

Anonymkode: 53a65...7b5

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er det ikke vanlig at det koster litt ekstra for taxi med fler enn fem seter? Det er i hvertfall slik på Gran Canaria. Aldri vært i Polen.

Anonymkode: 3dbef...c3c

De siste tre årene har vi tatt mye taxi på gc, har aldri betalt mer en taksameteret viser selv om vi er fem stykker å må ha en større taxi. Har så klart tipset, men ikke noe mer utover det.

Anonymkode: 6d915...842

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...