Gå til innhold

Hvor mye lommepenger på Kreta?

Anbefalte innlegg

Aldri vært der før, så aner ikke prisnivået. 

1 voksen, 2 barn på 11 og 12. 2 uker☀️😊

Ingen utflukter. Vi er sikkert mest ved bassenget på hotellet, sikkert 2-3 dager på stranden med å leie solsenger og slikt. Skal ikke shoppe noe særlig.

Middag ute hver kveld, frokost rundstykker og pålegg fra butikk, lunsj litt ute og litt som frokost, 

jeg aner ikke hvor mye penger som går. 

10000?

15000?

20000?

noen som nylig har vært på Kreta og kan si litt om priser.....😊

Anonymkode: fc013...6f6

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144324113-hvor-mye-lommepenger-p%C3%A5-kreta/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi er på Rhodos og har hittil brukt 12.000 kroner. Det inkl frokost og lunsj og middag som du skisserer, altfor mye unødvendig plastleker til ungene samt andre leker. Noe drikke til oss voksne ute, 4 dager med solsenger samt leiebil i 3 dager, inngang i Sommerfugldalen og tog opp dit... Vi er 2 voksne og 3 barn og er på dag 9 nå :)

Anonymkode: eafff...062

På virkelig lavbudsjett kan du vel komme unna med middag ute hver dag og lunsj halvparten av dagene for 7500 kroner i to uker. Men da må man være obs på hva man bestiller og hvor mange glass med drikke man drikker osv. Jeg hadde satt av 20 000 og om det ble noe igjen så er det bare et pluss. 

Dere burde kanskje prøve å få til en utflukt i uka. Bare bade og sole seg i to uker i strekk kan bli to lange uker for barna, spesielt mot slutten.

Anonymkode: a5ecf...ee6

Vi var to uker på Kreta i fjor. Middag ute hver kveld, lunsj ute ca 7 av 14 dager. Men pengene flyr. Handle på butikken var ikke spesielt rimelig lenger slik som før. Vi brukte penger på solsenger noen dager, men lå på gratis plass det meste av tiden. En sightseeing tur. Ellers svært lite shopping og sløsing. Brukte 12.000

Anonymkode: d944a...6df

Annonse

1 time siden, FruTusenfryd skrev:

Hvorfor skal dere ikke på utflukter? 2 uker ved bassenget hørtes kjedelig ut. Dra i det minste bort til Chania en kveld

Nå er det ikke sikkert HI bor i nærheten av Cahia. Kreta er en kjempestor øy. Og med utflukt tipper jeg hun mener organiserte turer som koster penger å delta på. Utflukter i selvregi behøver ikke koste mer enn en bussbillett eller tre.

Men nå bare mente jeg og uttalte meg uten å vite hva HI mente og hvor de skal bo. Klarte ikke dy meg.

Anonymkode: a7501...a75

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå er det ikke sikkert HI bor i nærheten av Cahia. Kreta er en kjempestor øy. Og med utflukt tipper jeg hun mener organiserte turer som koster penger å delta på. Utflukter i selvregi behøver ikke koste mer enn en bussbillett eller tre.

Men nå bare mente jeg og uttalte meg uten å vite hva HI mente og hvor de skal bo. Klarte ikke dy meg.

Dette ☝️ 

Vi skal inn til Chania et par ganger, skal bo i platanias. 

Utflukter som er overpriset i regi av reisearrangør med saueflokk-kø styrer vi glatt unna. 

Ingen av oss liker strand/sand noe særlig, så holder med 2-3 turer på stranden. 

Har vært i syden minst 10 ganger siste 6 år,  men ikke Hellas... (derfor jeg lurte på kostnadsnivået på Kreta) så vi vet selv hva vi synes er kjedelig og ikke. Barna sitter litt med iPad på rommet og koser seg etter bading😊

Men takk for svar dere som har svart om priser og pengebruk👍

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Dette ☝️ 

Vi skal inn til Chania et par ganger, skal bo i platanias. 

Utflukter som er overpriset i regi av reisearrangør med saueflokk-kø styrer vi glatt unna. 

Ingen av oss liker strand/sand noe særlig, så holder med 2-3 turer på stranden. 

Har vært i syden minst 10 ganger siste 6 år,  men ikke Hellas... (derfor jeg lurte på kostnadsnivået på Kreta) så vi vet selv hva vi synes er kjedelig og ikke. Barna sitter litt med iPad på rommet og koser seg etter bading😊

Men takk for svar dere som har svart om priser og pengebruk👍

Hi forresten

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

2 uker ved bassenget og iPad....... gøy å være i utlandet?

Anonymkode: c1e38...980

Vi er helt sikkert de eneste som har med oss iPad på ferie. Gud forby!

har du store barn? Det har jeg. De gidder ikke gå rundt på museum og annet fjas. 

14 dager ved bassenget? Ja, tenk. Kombinert med avbrekk til stranden, shopping, minigolf, restaurant, en busstur eller tre til byene rundt der vi skal. 

Hadde vi vært interessert i å se alt mulig hadde vi hellet reist til en storby.

Hva gjør du i utlandet? Hamster tobakk?

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

2 uker ved bassenget og iPad....... gøy å være i utlandet?

Anonymkode: c1e38...980

Det er veldig deilig skal jeg si deg. Late dager, ingenting som skal rekkes, bare sol og varme og basseng når vi vil 🌞 Ungene elsker det!

Anonymkode: eafff...062

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vi er helt sikkert de eneste som har med oss iPad på ferie. Gud forby!

har du store barn? Det har jeg. De gidder ikke gå rundt på museum og annet fjas. 

14 dager ved bassenget? Ja, tenk. Kombinert med avbrekk til stranden, shopping, minigolf, restaurant, en busstur eller tre til byene rundt der vi skal. 

Hadde vi vært interessert i å se alt mulig hadde vi hellet reist til en storby.

Hva gjør du i utlandet? Hamster tobakk?

Da skal du få noen tips av meg :)

Er dere i Chania så ta dere tid til å gå helt ut til fyret og se solnedgangen derfra. Det er magisk! Og helt gratis.

Spis på de små, bortgjemte plassene som ikke ligger midt i turistløypa.

Jeg ser du skriver "byene rundt". Det er egentlig mest småsteder og ikke mye variasjon fra Platanias. Chania er nærmeste by, det tar ca 20min. med bussen inn. Der er det gode shoppingmuligheter også.

Skal l dere bruke penger på en aktivitet, så tipper jeg ungene vil være takknemlig for en dag i Limnoupolis. Badeland med noe for enhver smak og solseng til mor. Koster 20€ for voksen og 15€ for barn. Og om jeg ikke husker helt feil, så er det 5€ for solseng. Men du kan ta med egen mat, der er ingen spiseplikt. Vi pleier alltid å ta en dag der. Superdigg!

Jeg vet ikke om flyplassen er ferdig enda, de har holdt på med en utbygging i noen år. Det pleier å være lange charterkøer ute, før dere får komme innendørs for å sjekke inn. Vanligvis går køene ganske fort, men ta med nok vann i tilfelle dere blir stående en stund ute i varmen. Er det rutefly dere drar med, så styrer dere selv. ;)

Og noen greie fraser: 

Kalimera - god morgen/dag

Kalispera - god kveld

Kalinichta - god natt

Efkaristå - takk

Ti kanete - hvordan har du det/går det. (Til noen du ikke kjenner)

Ti kanis - hvordan har du det/går det. (Til noen du kjenner eller har snakket med før)

Kala, ke esi - fint, og med deg?

Jassass - hei (til flere enn en)

Jassou - hei (til en) 

Riktig god tur, det kretiske folket er skikkelig gjestfrie og imøtekommende. 

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da skal du få noen tips av meg :)

Er dere i Chania så ta dere tid til å gå helt ut til fyret og se solnedgangen derfra. Det er magisk! Og helt gratis.

Spis på de små, bortgjemte plassene som ikke ligger midt i turistløypa.

Jeg ser du skriver "byene rundt". Det er egentlig mest småsteder og ikke mye variasjon fra Platanias. Chania er nærmeste by, det tar ca 20min. med bussen inn. Der er det gode shoppingmuligheter også.

Skal l dere bruke penger på en aktivitet, så tipper jeg ungene vil være takknemlig for en dag i Limnoupolis. Badeland med noe for enhver smak og solseng til mor. Koster 20€ for voksen og 15€ for barn. Og om jeg ikke husker helt feil, så er det 5€ for solseng. Men du kan ta med egen mat, der er ingen spiseplikt. Vi pleier alltid å ta en dag der. Superdigg!

Jeg vet ikke om flyplassen er ferdig enda, de har holdt på med en utbygging i noen år. Det pleier å være lange charterkøer ute, før dere får komme innendørs for å sjekke inn. Vanligvis går køene ganske fort, men ta med nok vann i tilfelle dere blir stående en stund ute i varmen. Er det rutefly dere drar med, så styrer dere selv. ;)

Og noen greie fraser: 

Kalimera - god morgen/dag

Kalispera - god kveld

Kalinichta - god natt

Efkaristå - takk

Ti kanete - hvordan har du det/går det. (Til noen du ikke kjenner)

Ti kanis - hvordan har du det/går det. (Til noen du kjenner eller har snakket med før)

Kala, ke esi - fint, og med deg?

Jassass - hei (til flere enn en)

Jassou - hei (til en) 

Riktig god tur, det kretiske folket er skikkelig gjestfrie og imøtekommende. 

Takk! 😊 Hi

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hehe Selvfølgelig klarte du ikke la kommentaren min fare 😉

Anonymkode: 13aa3...26f

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hehe Jeg var visst ikke så dum som antok at HI skal til et sted i nærheten av Chania 😉

Anonymkode: 13aa3...26f

Det er helt variabelt - noen sløser, andre er sparsomme. Har vært på ferie og brukt 30.000 og jeg har vært på ferie og brukt under 4.000.   Høres ut som du ikke har planlagt den dyreste ferien, så jeg tenker du kommer greit unna. 

Anonymkode: 65f22...2d0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...