Gå til innhold

Fekk feriepenger i juni, men det er lønn nå i juli også?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det kommer an på om du har timelønn eller fastlønn.

Om du har fastlønn fikk du feriepenger istedenfor lønn i juni, og får vanlig lønn i juli.

Har du timelønn fikk du feriepenger + timene du har jobbet i juni, og får bare for de timene du evt har jobbet i juli.

Anonymkode: 4c2c4...b94

varierer fra bedrift til bedrift

men altså feriepengene er jo ca 10 eller 12 % avh av hvor lang ferie du har, utav det du tjente året før. og i tillegg må du ha jobbet hele året for å ha opparbeidet deg full ferie....

Anonymkode: e64b2...249

Har vel ikke fastlånn i og med at jeg jobber turnus og noen veker jobber mer kvelder etc. Håper det for har kun 300-400 kr igjen på konto 😮 er lærling og i fjor fikk jeg 40-50 % lønn og dermed ble det lite feriepenger i år. HI

Anonymkode: f463d...a7c

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har vel ikke fastlånn i og med at jeg jobber turnus og noen veker jobber mer kvelder etc. Håper det for har kun 300-400 kr igjen på konto 😮 er lærling og i fjor fikk jeg 40-50 % lønn og dermed ble det lite feriepenger i år. HI

Hvis du jobber for kommunen/staten og jobber i en turnus har du fastlønn. Jeg har også noen uker jeg jobber 48 timer i og andre jeg bare jobber 14 timer i, men jeg får jo det samme i lønn hver mnd

Annonse

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da er det jo sånn at om du har hatt noen vakter i juli får du lønn for dem, har du ikke hatt noen vakter får du heller ingen lønn.

De vaktene du jobbet i juni fikk du vel utbetalt på junilønnen?

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men har du fast jobb/vikariat? Eller arbeider du berre ekstra vakter? 

Dersom du har fast jobb/vikariat får du det du skulla jobba i lønn + eventuelle ekstravakter du jobba før du gjekk ut i ferie :)

1 minutt siden, Minimeg123 skrev:

Såg no att du var lærling, då får du lærlinglønn utbetalt denne mnd også :)

Det står at hun var lærling i fjor, og derfor fikk lite feriepenger i år. I år jobber hun turnus og lurer på om hun får lønn i juli. 

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det står at hun var lærling i fjor, og derfor fikk lite feriepenger i år. I år jobber hun turnus og lurer på om hun får lønn i juli. 

Ein er som regel lærling over 2år og ein arbeider i turnus når ein er lærling også. 

Uansett vikariat/fastjobb/lærling då får ein lønn mnd etter feriepenger (får lønn etter stillingsprosent) + eventuelle ekstra vakter som ein har arbeida.

Annonse

11 minutter siden, Minimeg123 skrev:

Ein er som regel lærling over 2år og ein arbeider i turnus når ein er lærling også. 

Uansett vikariat/fastjobb/lærling då får ein lønn mnd etter feriepenger (får lønn etter stillingsprosent) + eventuelle ekstra vakter som ein har arbeida.

Jeg er butikksjef (vi jobber også turnus) og ingen av mine ansatte har fastlønn, ikke lærlingen heller. De har timelønn og stempler inn og ut. 

De ansatte får da lønn pluss feriepenger i juni, og ingen lønn når de avvikler ferie. 

Hi må sjekke lønnslippen fra juni og se hva hun fikk da. Om hun fikk bare feriepenger har hun antagelig fastlønn og får penger nå i juli, men fikk hun lønn pluss feriepenger har hun antagelig timelønn og får ingenting når hun tar ut ferie 

vanlig lønn i juli og mindre i august og september, i alle fall for meg, kommer jo ann på hvordan du jobber og sånn :) og hvor lenge du har ferie. jeg har 4 uker, så går det fra 15 til 15, så får betalt fra 15-30 juni og 31 juli-15 august ):)

Jeg blir dypt fascinert over at det finnes så mange som ikke vet hva de har i lønn og hvordan ting fungerer i bedriften de jobber. Det pleier å være lurt å

1) lese kontrakten sin (her står som oftest det meste, og detaljer rundt feriepenger og lønn i feriemånedene) 

2) spørre sjefen som slikt som dette 

Anonymkode: 65a4c...86d

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er fortsatt lærling 👍 HI

Og...? Du har vel en lærlingekontrakt og en leder/kontaktperson å snakke med? 

Anonymkode: 65a4c...86d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...