Mammaaaa? Skrevet 8. juli 2017 #1 Skrevet 8. juli 2017 Pusset opp for et par år siden hvor alt ble revet opp, fra gulv til tak. De siste 3-4 dagene har det kommet enorme mengder spyfluer på det ene soverommet. Kun en og annen i resten av huset som vi har hver sommer. Smekker flere titalls daglig, godt opp mot 100 stykker, om ikke flere. Lukker vindu og dør, noen minutter senere er det kommet inn fluer igjen. Regner med at et kattekrek er skyldig; de tar ofte med halvdøde mus inn - delikat! Desverre vanskelig å unngå i disse tider hvor det luftes hele døgnet. Meeeeen, disse spyfluene er altså bare å finne på dette ene rommet. Hvordan bli kvitt problemet? Regner kanskje med en mus/jordrotte har kommet seg inn i veggen og nå ligger og godgjør seg i sommervarmen. Har vasket ned tak, vegger, gulv og kommode grundig. Har også byttet sengetøy, vasket i listene i vinduet, sjekket utsiden for lekre kadavre osv. Sprayet til sist Permetrin under listene inne på rommet og på/rundt vinduet. Like fullt har jeg tatt ca 50 fluer i dag. Trenger desperat råd! Guttungen er inntil videre flyttet inn til oss.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2017 #2 Skrevet 8. juli 2017 Uff det hørtes fortvilt ut. Jeg ville sprayet MYE permetrin på alle vegger og tak, Ikke bare på vindu og lister. Anonymkode: 7f92f...e4f
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2017 #3 Skrevet 8. juli 2017 Ring skadedyrfirma, de har helt sikkert råd. Anonymkode: b4da6...54b
Mammaaaa? Skrevet 8. juli 2017 Forfatter #4 Skrevet 8. juli 2017 Tømte rommet i kveld og tok av alt av lister på gulvet. Fant hundrevis av pupper. Sprayet Permetrin overalt hvor jeg kom til og stengte av et par timer før jeg åpnet opp for lufting gjennom natten. Krysser fingrene for at dette gjorde susen. Fant ingen døde dyr, og det lukter heller ikke noe der inne, men fant en inntørket jordrotte for et par tre uker siden. Det har sikkert blitt lagt egg i den, før larvene har trukket inn under listene. Fatter bare ikke at jeg ikke oppdaget den tidligere da dette er favorittrommet til det ene kattekreket og jeg stort sett sjekker det rommet daglig, men husker den lå veldig skjult og kun ble oppdaget ved en tilfeldighet. Uansett, gir det et par døgn. Om fluene er tilbake i løpet av noen dager får vi heller ringe et skadedyrfirma.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå