Anonym bruker Skrevet 7. juli 2017 #1 Skrevet 7. juli 2017 Sønnen min på snart 12 år kom hjem etter å ha spilt dette hos en kompis. Lure på om han kunne få dette spillet. Er vel 18 års grense så vidt jeg har skjønt? Er i utgangspunktet skeptisk. Noen med barn som spiller dette? Anonymkode: eea49...5b5
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2017 #2 Skrevet 7. juli 2017 Skyting, sex og grovt språk. Her må det i alle fall ventes til de er 16. Anonymkode: daccf...274
tante grusom master of law Skrevet 7. juli 2017 #3 Skrevet 7. juli 2017 Nei, det er høy aldersgrense av en grunn. Aldri om mine barn hadde fått lov til å spille det. Sett deg inn i hva spillet handler om. Det inneholder sex med prostituerte blant annet.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2017 #4 Skrevet 7. juli 2017 Selvfølgelig kjøper man ikke et av de mest voldelige spillene på markedet til en 13-åring Tuller du eller? Anbefaler deg å søke opp spillet på YouTube og se noen av klippene fra spillet der. Det er skyting, blod, hjernemasse og gørr. Du får ekstrapoeng for å høvle ned gamle damer og å drepe politimenn.. Spillet er grotesk Anonymkode: ce18b...adf
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2017 #5 Skrevet 7. juli 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Selvfølgelig kjøper man ikke et av de mest voldelige spillene på markedet til en 13-åring Tuller du eller? Anbefaler deg å søke opp spillet på YouTube og se noen av klippene fra spillet der. Det er skyting, blod, hjernemasse og gørr. Du får ekstrapoeng for å høvle ned gamle damer og å drepe politimenn.. Spillet er grotesk Anonymkode: ce18b...adf Er vel kanskje derfor jeg spør her? Mener jeg har hørt endel negativt om dette spillet, derfor jeg ville sjekke opp. Kommer ikke til å kjøpe det nei, og er rimelig overrasket over at de har fått spilt det hos denne kompisen som kun er 11 år. Anonymkode: eea49...5b5
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2017 #6 Skrevet 7. juli 2017 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er vel kanskje derfor jeg spør her? Mener jeg har hørt endel negativt om dette spillet, derfor jeg ville sjekke opp. Kommer ikke til å kjøpe det nei, og er rimelig overrasket over at de har fått spilt det hos denne kompisen som kun er 11 år. Anonymkode: eea49...5b5 Barnevakten er en fin side å sjekke spill og filmer ungene vil se, der er aldersgrensen begrunnet Her står det om gta og hvorfor det har 18-års grense. https://www.barnevakten.no/ikke-la-unger-spille-dette/ Anonymkode: ce18b...adf
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2017 #7 Skrevet 7. juli 2017 Min 13 åring får ikke liv. Ikke 18-årsspillet til COD heller. Men det er 4-5 fra klassen som spiller disse spillene sammen inne på spillet. Det gjør at bla a min sønn faller litt utenfor og synes det er leit. Bla a hans beste kompis er med i denne "gjengen" og de er få gutter i klassen så det er ikke så mange å være med utenom. Det er opp til hver enkelt foreldre å avgjøre dette, så jeg legger meg ikke opp i det. Min mann har selv testet Call of duty black ops, og synes ikke det var så ille. Og ikke verre enn noen 16 årsspill vi har. Men det er engang 18-årsgrense og det får han ikke spille enda. Anonymkode: eed47...81a
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2017 #8 Skrevet 7. juli 2017 Vert inne å lest og sett på youtube nå, og dette spillet får han ikke nei. Spurte om det ikke var endel vold og sex i dette spillet, og han vart rød som en tomat Får nok vente en god stund ja! Anonymkode: eea49...5b5
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2017 #9 Skrevet 7. juli 2017 Bra du sjekket opp. Her er det også mange i sønnen min sin klasse som har spilt i mange år. De er 12 år. Jeg blir helt sjokka! Barna mine får ikke lov iallfall. Anonymkode: 5d992...a72
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2017 #10 Skrevet 7. juli 2017 Er noen i klassen til min eldste på 10 som spiller det. Ikke snakk om at min får lov. Er 18 års grense med en grunn Anonymkode: a59d2...9be
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2017 #11 Skrevet 7. juli 2017 Min eldste spiller det av og til. De to minste får ikke lov enda. Anonymkode: ebed9...b2b
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2017 #12 Skrevet 7. juli 2017 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Min eldste spiller det av og til. De to minste får ikke lov enda. Anonymkode: ebed9...b2b Hvor gammel er eldste Da? Anonymkode: ded4c...c8b
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2017 #13 Skrevet 7. juli 2017 Mine gutter får spille det, minstelønnen får ikke gjøre oppdrag, kun kjøre bil, og kjøpe biler osv ☺️ Anonymkode: d46a5...ab5
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2017 #14 Skrevet 7. juli 2017 Min på snart 12 hadde aldri verden fått lov til å spille GTA før han var gammel nok (18) og fortsatt levde under mitt tak. Ville snakket med den andre guttens foreldre om at det er et 18-års grense spill. Anonymkode: b9414...2a2
LucyHoneychurch Skrevet 7. juli 2017 #15 Skrevet 7. juli 2017 Dette ville jeg faktisk ha snakket med foreldrene om. Én ting er at de lar sin egen sønn spille det, men noe annet er at de også lar barn på besøk prøve. Jeg er nazi på aldersgrenser når vi har lånebarn. GTA får ikke barna her spille uansett, men det hender tiåringen får se filmer med 12-årsgrense. Det får han derimot aldri hvis han har besøk av venner under 12.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2017 #16 Skrevet 7. juli 2017 Jeg har en 10 år gammel sønn, han får selvfølgelig ikke lov til å spille. Men vet at noen av guttene i klassen får lov. Og synes det er så skummelt hva foreldre lar barna spille, og se på. Og hvor mange foreldre, som har null kontroll over hva barna gjør på nett. Volden blant tenåringer blir grovere, og de har ikke mye respekt for jenter, og deres grenser. Og de ansvarlige for å lære de dette, er oss foreldre. Anonymkode: 4118d...9c4
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2017 #17 Skrevet 7. juli 2017 ser ikke helt problemet jeg, når de er så store skjønner de mye Anonymkode: 044ba...6fe
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2017 #18 Skrevet 7. juli 2017 Nytter ikke å snakke med foreldrene, de som lar de spille ser ikke problemet... Har to gutter på 13 og 16 selv, og slike spill kommer ikke inn i mitt hus. Vi har selvfølgelig snakket mye om dette og de har ingen problemer med å skjønne mitt synspunkt og klager ikke på det, de forstår hvorfor de ikke får lov. Men det er mange som får lov, og de som ikke får lov kan bare titte inn på youtube og se andre spille, det ligger masse videoer fra spillet der. Ønsker ungene å se dette, så får de til det, så det viktigste er å snakke med dem. Det har blitt tatt opp på foreldremøter, da ene sønnen min gikk i 5.klasse valgte læreren å vise klipp fra spillet på storskjerm på foreldremøtet. Det ble noen sjokkerte foreldre, for flere ante ikke hva slags spill det var snakk om (særlig jenteforeldrene ble sjokkert over hva slags spill som fantes i gutteverdenen). Det vi ble enige om på foreldremøtet var at ingen kan sette regler og retningslinjer for andre enn seg selv, de som velger å la barna sine spille slike spill er i sin fulle rett til å gjøre det. Men, det vi ble enige om var at det ikke er greit å la barna spille slike spill når de har venner på besøk som er under aldersgrensen. Det har blitt respektert ganske greit. Men jeg vet mine gutter har prøvd spillet hos venner, det er noen slike gutter i alle klasser, som har alle spillene og ingen regler for bruken. Mine gutter har vært helt ærlig med meg og sagt de var nysgjerrig på spillet og har prøvd det, de synes det er helt rå bilkjøring osv, men skjønner også hvorfor det er 18-års grense og ulovlig å vårt hus. Jeg er helt sikker på at mine gutter ikke har tatt skade av å prøve det, og de sier selv de ikke ønsker å spille det hos andre for de tenker på hva jeg har sagt, hvorfor jeg har sagt det, og de koser seg ikke med å spille det, da velger de heller å spille noe annet. Så hensikten min er oppnådd. Anonymkode: ce18b...adf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå