Gå til innhold

"Ha det på badet, din gamle 🍫"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slik er avskjedshilsenen i barnehagen til sønnen min. På fast basis når barna tar avskjed med personalet. Det er gjensidig, og gjerne etterfulgt av litt geiping 😜

Jeg har ikke noe imot en avslappet tone altså, men problemet er at han nå tror dette er måten å ta avskjed med voksne på. Litt flaut når han gjorde sånn når bestefar skulle dra i går fex. Har prøvd å avlære dette nå i ferien med lite hell.

Er jeg veldig kjip hvis jeg tar opp dette med ledelsen i barnehagen? Gammeldags med litt respekt for voksne kanskje?

Snakk om 3-4-åringer her....

Anonymkode: ef755...5d7

Skrevet

Kan du ikke forsøke å lære han at det er kun i barnehagen man sier slik? Altså å ikke lage et skille på at det er greit til den ene voksne men ikke til den andre, men at det er greit i barnehagen, men ikke hjemme. Ingen ekspert, men kan jo hende han lærer seg dette etter noen påminnelser :)

Anonymkode: a54dd...59c

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Kan du ikke forsøke å lære han at det er kun i barnehagen man sier slik? Altså å ikke lage et skille på at det er greit til den ene voksne men ikke til den andre, men at det er greit i barnehagen, men ikke hjemme. Ingen ekspert, men kan jo hende han lærer seg dette etter noen påminnelser :)

Og når det er sagt, så vil jeg tro dette kun er en periode at han sier dette til absolutt alle. Han sier jo ikke noe galt i den forstand, så selv ville jeg nok bare latt det gå og regnet med at det går over. Barn er barn, og den frasen der syns jeg egentlig er helt uskyldig :)

Skrevet

Syns du det var flaut at han sa hadet slik til bestefaren sin? 

Oldefar på nitti ble avskjediget med det samme i går, han humrer som oss andre. Det er en fase og det går over. Han har definitivt hørt værre ting i løpet av det fire dager lange oppholdet med mine barn...

Anonymkode: cb12a...e5b

Skrevet

Hvis du synes det var flaut at han sa slikt til bestefaren sin, kan ikke bestefar og barnebarn ha noe særlig nært forhold. Her sier barnas bestefar den frasen til ungene helt av seg selv. Respekt for de eldre?! Du høres kjip ut.

Og ja, det er skikkelig flaut om du tar opp dette med barnehagen.

Anonymkode: dee16...d21

Skrevet

Hæ. Hvordan kan det være et problem. Det er jo bare humor 

Anonymkode: e1b8e...b76

Skrevet

Det ville jeg unngått å ta opp. Du kommer til å fremstå som veldig sær!

Gjør det noe om sønnen din sier det? Flaut når han sa det til bestefar? Slapp av og pust med magen. Hvis dette er vanskelig for deg kan jeg love deg at du kommer til å møte verre utfordringer etterhvert. 

Anonymkode: e09dd...cb5

Skrevet

Men dette er jo en helt normal måte for en fireåring å ta avskjed på, ingen grunn til å bruke energi på å avlære dette. Han slutter av seg selv etterhvert.

Skrevet

Det er en periode, HI, og det er morsomt - prøv å se det morsomme i det :)

Og så er det ingenting i veien for at du lærer ham at utenom barnehage og familie så trenger han ikke si det.

Har til gode å møte noen som ikke synes det er morsomt. Har snakket med en del eldre som forteller at de synes det er så forfriskende med barn, fordi barn ikke tar det for gitt at eldre bare skal være alvorlig, men at de fremdeles har masse humor.

Anonymkode: acc92...a44

Skrevet

Ser ikke problemet. 

Anonymkode: 4f7c8...593

Skrevet

Det er da bare sjarmerende. 

Skrevet

Sees i kveld, din gamle karamell!! 

Skrevet

Hehe, husker junior her lærte "Hasta la vista baby" av en eldre fetter, den gikk på repeat lenge ;)

Det gjør da virkelig ingenting, om bestefar ikke tåler den frasen fra et barnebarn er det virkelig en streng og sur bestefar dere har altså.

Anonymkode: d7f7e...32a

Skrevet

Noen ganger tar barnehagen tøys og moro litt langt. Jeg synes de voksne bør lære barna å si hadet bra en ok måte. Hadet på badet osv. er ikke helt måten. Jeg vet forresten om en barnehage hvor det takket for maten med å si "takk for maten den var god, om en time eller to ligger det en bæsj i do" og "takk for maten den var god, jeg betaler ikkeno'". Ikke greit synes jeg.

Anonymkode: 9e8e4...18e

Skrevet

FLAUT at han sier sånn til bestefaren?? Kjære vene..... Han er ett barn!!!

Anonymkode: 74db6...111

Skrevet

Hi 😊

Takk for tilbakemeldinger.

Dropper å ta det med barnehagen siden jeg ser flertallet syns dette er helt greit. 

Hvis jeg brukte ordet flaut ble det kanskje litt feil, det er vel heller at jeg mener at barnehagen har et lite ansvar for å lære barna alminnelig folkeskikk. Både vi og bestefar har så absolutt humor heldigvis, og det er ingen som har kommentert det negativt. Bare jeg som må innrømme at jeg blir litt irritert når vi må "avlære" ting som er lært av de voksne i barnehagen. Trodde vel at barnehagen er en pedagogisk institusjon, og at vanlig høflighet er noe av det første som bør læres, uten at det går på bekostning av skøy og spas...

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Noen ganger tar barnehagen tøys og moro litt langt. Jeg synes de voksne bør lære barna å si hadet bra en ok måte. Hadet på badet osv. er ikke helt måten. Jeg vet forresten om en barnehage hvor det takket for maten med å si "takk for maten den var god, om en time eller to ligger det en bæsj i do" og "takk for maten den var god, jeg betaler ikkeno'". Ikke greit synes jeg.

Anonymkode: 9e8e4...18e

Hehe, den er heller ikke uvanlig i barnehage. Hvorfor var ikke det greit? Det er jo bare gøy å leke med språket, så lenge det ikke går utover noen

Anonymkode: dc6c3...363

Skrevet

Jeg syns du virker litt snerpete, igrunn. La barn være barn så lenge som overhodet mulig. De lærer mange regler i barnehagen, noen er tullete og tøysete og andre er mer 'seriøse' - men de lærer rim, takt og sikkert mange andre ting også ved å repetere dem. Noen lærer de av hverandre og andre organisert. 

Oppdragelse lærer de ved å se på gode rollemodeller, så da får du være det! 

Anonymkode: cb12a...e5b

Skrevet

Ser virkelig ikke problemet. Jeg syns noen ganger synd i barnehagepersonell når jeg hører om alt foreldre henger seg opp i.. Humor er ganske viktig å lære seg, og det er tydeligvis noe HI kunne trengt litt opplæring i også?!

Skrevet
22 timer siden, Stinkerbelle skrev:

Ser virkelig ikke problemet. Jeg syns noen ganger synd i barnehagepersonell når jeg hører om alt foreldre henger seg opp i.. Humor er ganske viktig å lære seg, og det er tydeligvis noe HI kunne trengt litt opplæring i også?!

Jeg jobber i barnehage, og sånne foreldre som hi er en ting som gjør jobben min unødvendig slitsom :(

Skrevet

Slike strofer er en del av barnekulturen, og varer en periode. På samme måte er bæsj, promp og tissehumoren barn har noe som (stort sett) varer en periode. 

Anonymkode: a7c6a...646

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg jobber i barnehage, og sånne foreldre som hi er en ting som gjør jobben min unødvendig slitsom :(

Hehe, hi her. 

Sånne foreldre? Til din informasjon har jeg hatt barn i barnehage i ti år hvis jeg legger sammen barnehagetiden til mine fire barn. Jeg har stor respekt for de ansatte, og kan faktisk ikke huske at vi har klaget på noe i det hele tatt i alle disse årene. Et meget godt forhold har det vært hele tida, barna har hatt det topp 😊

Men dette hade på badet-greiene og geipinga har tatt av såppas mye i det siste at jeg lufter det her. 

Har barn opptil 20-årsalder så har mye erfaring med barn, tiss og promp-stadier og desslike. Men nå reagerer jeg faktisk, det har tatt litt av etter min mening.

Men tar til meg at det nok er blitt jeg som er blitt gammal og humørløs, og lar det ligge, vil jo ikke bli baktalt som den sure gamle mora heller 😜

Takk for alle innspill.

Skrevet
38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hehe, hi her. 

Sånne foreldre? Til din informasjon har jeg hatt barn i barnehage i ti år hvis jeg legger sammen barnehagetiden til mine fire barn. Jeg har stor respekt for de ansatte, og kan faktisk ikke huske at vi har klaget på noe i det hele tatt i alle disse årene. Et meget godt forhold har det vært hele tida, barna har hatt det topp 😊

Men dette hade på badet-greiene og geipinga har tatt av såppas mye i det siste at jeg lufter det her. 

Har barn opptil 20-årsalder så har mye erfaring med barn, tiss og promp-stadier og desslike. Men nå reagerer jeg faktisk, det har tatt litt av etter min mening.

Men tar til meg at det nok er blitt jeg som er blitt gammal og humørløs, og lar det ligge, vil jo ikke bli baktalt som den sure gamle mora heller 😜

Takk for alle innspill.

Sånne foreldre ja. Beklager at jeg er litt forutinntatt, men jeg møter altfor ofte foreldre som henger seg opp i bagateller, som sender lange mail og som skal ta opp, og ha den ene samtalen etter den andre om gud vet hva. Og det tar vekk tid fra det jeg vil og bør bruke tiden min på, som er barna.

Skrevet

Du er snerpete.

Anonymkode: 9d2b7...2a7

Skrevet

Herregud, det er snakk om unger. La da unger være unger. Det er da bare morsomt! Hvis voksne folk ikke tåler å høre noe så uskyldig så får de la være å være rundt barn... Jesus altså, må da være måte på hvor prippen folk skal være. 

Anonymkode: 856e1...0d7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...